ï»ż

sĂ­n benbe.hu

CĂ­mlap Albumok

-----------------

ï»ż

Tél a Maros völgyében

A CFR hatlĂĄbĂș ASEA-licencia mozdonyai nyomĂĄba eredĂŒnk a behavazott Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l Ă©s a GerĂ©ces-nyeregnĂ©l.

BerettyĂłĂșjfalu ĂĄllomĂĄs fotĂł

BerettyĂłĂșjfalu ĂĄllomĂĄs

Sűrű hĂłesĂ©sben hĂșzott be minket a Csörgő BerettyĂłĂșjfaluba. KĂ©ső Ă©jszaka volt, Ă©s nem ez volt a cĂ©lĂĄllomĂĄsunk. A Corona nemzetközi gyorsvonattal a SzĂ©kely KörvasĂșt legszebb szakaszĂĄra, a Maros-ĂĄttörĂ©shez kĂ©szĂŒltĂŒnk. Addig azonban mĂ©g Ă©rintettĂŒnk egy pĂĄr Ă©rdekes helyet, elvĂ©gre MagyarorszĂĄg nagy


Sulzer dĂ­zelmozdony vĂĄrakoz fotĂł

Sulzer dĂ­zelmozdony vĂĄrakozik BiharpĂŒspöki (Episcopia Bihor) ĂĄllomĂĄs egyik tehervonati vĂĄgĂĄnyĂĄn

A magyar hatĂĄrĂĄllomĂĄs Ă©s BiharpĂŒspöki között több telepĂŒlĂ©st is Ă©rint a vasĂșt, mĂ©g a hatĂĄr magyar oldalĂĄn, jelesĂŒl ÁrtĂĄndot Ă©s Borsot. BiharpĂŒspöki előtt csatlakozik a fővonalba először a Debrecen-Nagykereki-NagyvĂĄrad vonal, majd a romĂĄniai SzĂ©kelyhĂ­don ĂĄt SzatmĂĄrnĂ©metibe tartĂł vonal is. A szemĂ©lyforgalom lehetősĂ©gei nincsenek teljesen kihasznĂĄlva, de ennek a dĂ­zelmozdonynak a MARFA mĂ©g Ă©jszakĂĄra is talĂĄl hatĂĄrĂĄtlĂ©pő tehervonatot.

Egy kék-fehér, személyvonat fotó

Egy kék-fehér, személyvonati (CFR Calatori) Sulzer tolatgat Déda ållomåson (Deda, Romånia)

A gĂ©pnek egy mĂĄsik Ă©jszakai vonattal lesz majd dolga, a mozgĂĄsĂĄnak oka az volt, hogy valami vasutast ki kellett vinni az ĂĄllomĂĄs vĂ©gĂ©be (biztos ott lakott). A vonat mĂĄsik vĂ©gĂ©n viszont szorgalmasan kapcsolgattak, hiszen tavalyelőtt mĂ©g a Corona vitt MarosvĂĄsĂĄrhelyre (Tirgu Mures, RomĂĄnia) közvetlen kocsikat. IdĂ©n Aradon ĂĄt jĂĄrnak a nem-villamosĂ­tott vonalon. Mi viszont mĂĄr KolozsvĂĄr Ăłta hattengelyes ASEA-val szaladtunk, keresztĂŒl DĂ©sen, Bethlenen Ă©s a Szeretfalva-DĂ©da vasĂștvonalon. Csak a KirĂĄlyhĂĄgĂł, vagyis a NagyvĂĄrad-KolozsvĂĄr vonalon kellett egy Jimmy, vagyis GM-motorral ĂșjjĂĄĂ©pĂ­tett dĂ­zelmozdony a vonat elejĂ©re.

A CFR 40-0369-5 pĂĄlyaszĂĄmĂș, fotĂł

A CFR 40-0369-5 pĂĄlyaszĂĄmĂș, hattengelyes ASEA-mozdonya DĂ©da ĂĄllomĂĄson

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

DĂ©da vasĂștĂĄllomĂĄsa fotĂł

DĂ©da vasĂștĂĄllomĂĄsa

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Fontos elĂĄgazĂĄs, hiszen az eredeti, vĂ©gig a Maros völgyĂ©ben haladĂł SzĂ©kely KörvasĂșthoz itt csatlakozik a BĂ©csi DöntĂ©seket követően kialakult MagyarorszĂĄggal valĂł kapcsolatot biztosĂ­tĂł Szeretfalva-DĂ©da vonal. A felvĂ©teli Ă©pĂŒlet nem reprezentĂĄlja ezt a szerepet, rĂĄadĂĄsul hiĂĄba villamosĂ­tott fővonal, teherforgalma minimĂĄlis, Ă©s Szeretfalva felĂ© csak a nemzetközi vonatok meg egy pĂĄr helyi szemĂ©lyvonat hasznĂĄlja. Helyzete hasonlĂł a szintĂ©n a KörvasĂșthoz csatlakozĂł Gyimesi VasĂștĂ©hoz. MoldĂĄvia helyzetĂ©nek rendeződĂ©se, illetve egy fellendĂŒlő Fekete-tengeri kereskedelem hozhata csak ide több jĂĄratot, hiszen DĂ©l-RomĂĄniĂĄbĂłl több, könnyebb Ășt is rendelkezĂ©sre ĂĄll, Bukovina felől pedig közvetlen vonallal elĂ©rhető DĂ©s.

A Corona nemzetközi gyorsvo fotó

A Corona nemzetközi gyorsvonat Gyergyószentmiklóson (Gheorghieni, Romånia)

VĂ©gĂŒl megĂ©rkeztĂŒnk GyergyĂłszentmiklĂłsra, ahol persze mĂ©g nagyon sötĂ©t volt. Nem is elsősorban fotĂłzni jöttĂŒnk idĂĄig, hanem pĂ©nzt szerezni, meg elĂŒtni valahogy az időt. Én fotĂłztam Ă©jszaka DĂ©dĂĄn, illetve a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l haladva egy ĂłrĂĄt gubbasztottam a hĂșsszal zötyögő vonat ajtajĂĄban, figyelve, hogy hol lesz a legĂ©rdemesebb elkezdenĂŒnk a fĂ©nykĂ©pezĂ©st. EzutĂĄn kellő ĂĄlmossĂĄggal lőttem ezt a kĂ©pet.

A Corona nemzetközi gyorsvo fotó

A Corona nemzetközi gyorsvonat Gyergyószentmiklóson (Gheorghieni, Romånia)

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Az ĂĄllomĂĄson a romĂĄn egysĂ©gĂ©pĂ­tĂ©szet egyik helyi remeke ĂĄll. Az ErdĂ©lyi Medence ezen rĂ©sze igen lapos, kĂŒlönösebb fotĂłlehetősĂ©gek nincsenek is. Maga a vĂĄros viszont nagyon barĂĄtsĂĄgos, Ă©s termĂ©szetesen sok a magyar is. Valamit amĂșgyis csinĂĄlnunk kellett, amĂ­g a Nap fölkelt.

A Corona nemzetközi gyorsvo fotó

A Corona nemzetközi gyorsvonat Gyergyószentmiklóson (Gheorghieni, Romånia)

A jegyvåltås és menetrendvåsårlås (Mersul Trenurilor) problémamentes volt, a romån pénztåros értette a magyart.

Üzemi cĂ©lĂș jĂĄrművek Gy fotĂł

Üzemi cĂ©lĂș jĂĄrművek GyergyĂłszentmiklĂłson

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș hattengelyes villanymozdonya GyergyĂłszentmiklĂłs (Gheorghieni, RomĂĄnia) ĂĄllomĂĄson

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

MegĂ©rkezik a helyi szemĂ©lyvonat, amit egy, a SzĂ©kely KörvasĂșton tulajdonkĂ©pp egyeduralkodĂł hatlĂĄbĂș ASEA-licensz gĂ©p hĂșz, azt hiszem, a brassĂłi depĂł szĂ­neiben. MĂĄr van nĂ©mi fĂ©ny, mire visszaĂ©rĂŒnk a MAros-ĂĄttörĂ©shez, pont jĂł is lesz.

A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș hattengelyes villanymozdonya Palotailva (Lunca Bradului) ĂĄllomĂĄson

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

Håt hirtelen megvåltozott a vonat håttere, måris jobban tetszik ez a vidék nekem!

A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș hattengelyes villanymozdonya Palotailva (Lunca Bradului) ĂĄllomĂĄson

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

(Nem ősi) romĂĄn szokĂĄs szerint a mozdonyt a vezető felesĂ©gĂ©nek kĂ©zimunkĂĄi Ă©s egyĂ©b aprĂł ajĂĄndĂ©kok dĂ­szĂ­tik. Ahogy IndiĂĄtĂłl Nagy-BritanniĂĄig a kamionokat is...

A Maros folyĂł PalotailvĂĄnĂĄl fotĂł

A Maros folyĂł PalotailvĂĄnĂĄl

(könyvjelző)

Palotailva temploma fotĂł

Palotailva temploma

(könyvjelző)

SzĂ©p onnan is a kilĂĄtĂĄs, fölmegyĂŒnk majd oda is!

A csapat PalotailvĂĄn fotĂł

A csapat PalotailvĂĄn

A CFR 40-0295-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0295-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA villanymozdonya Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A kĂ©pen rögtön szembetűnik a vonal Ă©pĂ­tĂ©sĂ©nek fő gazdasĂĄgi motivĂĄciĂłja: a szĂĄlfa. A Maros völgyĂ©ben Ă©s a környező oldalvölgyekben hatalmas mennyisĂ©gű fa ĂĄll rendelkezĂ©sre, miközben az alacsony nĂ©psűrűsĂ©g miatt a legeltetĂ©ses ĂĄllattartĂĄs sem rĂ©gen, sem ma nem követelt nagy terĂŒleteket magĂĄnak.

A CFR 40-0295-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0295-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA villanymozdonya Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Egy szebb napokat is lĂĄtott egykori MÁV-őrhĂĄz mellett ballag el a vonat - szĂł szerint, mivel ezen a közel hĂșsz kilomĂ©teres szakaszon pontosan 20 km/h a pĂĄlyasebessĂ©g.

A CFR 40-0295-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0295-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA villanymozdonya Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A panorĂĄmakĂ©pen lĂĄtszik a teljes sziklaformĂĄciĂł. A Palotailva Ă©s NyĂĄgra közötti pĂĄr kanyar a legszebb rĂ©sze az egĂ©sz vonalnak, de ezen kĂ­vĂŒl is vannak karakteres szakaszok.

A CFR 40-0295-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0295-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA villanymozdonya Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A kĂ©pet Raffai TamĂĄs GYSEV mozdonyvezető kĂ©szĂ­tette, aki Ă©letĂ©ben először fotĂłzott vonatokat, mĂ©gis komoly tehetsĂ©get villantott a tĂșrĂĄn.

ValĂłszĂ­nűleg a CFR 40- fotĂł

ValĂłszĂ­nűleg a CFR 40-0188-3-as ASEA Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Ez nem az a hely, ahol a fĂĄra vagy oszlopra mĂĄszĂĄs lenne a megfelelő megoldĂĄs a magaslati fotĂłhelyre. A szűk völgy tĂșloldalĂĄrĂłl kĂ©nyelmesen lehet fĂ©nykĂ©pezni, Ă©s Ă­gy a szegeditől gyökeresen eltĂ©rő lĂĄtvĂĄnyt nyĂșjtĂł Maros folyĂł is hangsĂșlyos szerepet kaphat a tĂĄjban.

ValĂłszĂ­nűleg a CFR 40- fotĂł

ValĂłszĂ­nűleg a CFR 40-0188-3-as ASEA Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A meglepőn csicsamentes mozdony mögött egysĂ©ges, szemĂ©lyvonati kocsipark van. Egy elővĂĄrosi kocsi keveredett csak a tĂĄvolsĂĄgi szemĂ©lyvonati, szĂ©lső feljĂĄrĂłajtĂłs kocsik közĂ©. Ezek a tilalom ellenĂ©re dohĂĄnyszagĂșak, a fĂŒlkeajtĂłk csapnivalĂłk, viszont gyakrabban takarĂ­tjĂĄk őket, mint magyar testvĂ©reiket.

ValĂłszĂ­nűleg a CFR 40- fotĂł

ValĂłszĂ­nűleg a CFR 40-0188-3-as ASEA Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

ValĂłszĂ­nűleg a CFR 40- fotĂł

ValĂłszĂ­nűleg a CFR 40-0188-3-as ASEA Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

HiĂĄba a gazdsĂĄgi Ă©rdek azonban, a vasĂșt csak 1909-ben, a DĂ©da-GyergyĂłszentmiklĂłs szakasz megĂ©pĂŒltĂ©vel zĂĄrult körbe a SzĂ©kelyföld körĂŒl. Igen kĂ©sőn tehĂĄt, pedig a lapok mĂĄr akkor is Ășgy cikkeztek, hogy a legmagyarabb, de egyben a legelmaradottabb vidĂ©k ez, ahovĂĄ Ășgy kell a vasĂșt, mint egy falat kenyĂ©r.

ValĂłszĂ­nűleg a CFR 40- fotĂł

ValĂłszĂ­nűleg a CFR 40-0188-3-as ASEA Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Elkanyarodik a vonat a szemĂŒnk elől. Az előtĂ©rben a SzĂ©kely Gyorsvonat-tudĂłsĂ­tĂĄsokbĂłl jĂłl ismert hĂ­d, a vĂ©gĂ©n a pallĂłkkal.

A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA a MarosvĂĄsĂĄrhely-Galaci gyorsvonattal PalotailvĂĄn (Lunca Bradului, RomĂĄnia)

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A kis ĂĄllomĂĄson halomban ĂĄll a fa, de hiĂĄba fővonal ez a CFR menetrend szerint, rakodĂĄst sehol sem lĂĄttunk. Tehervonatot is csak egyet - jĂł messziről. A kutya hidegben ugyanis elkocsmĂĄztuk a vonatmentes időt...

A CFR 40-0879-3 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0879-3 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA a Galac-MarosvĂĄsĂĄrhelyi gyorsvonattal NyĂĄgra Ă©s Palotailva között

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A mĂĄsik irĂĄnybĂłl egy jĂłcskĂĄn elcsĂșfĂ­tott bordĂł gĂ©ppel Ă©rkezik az ellenvonat. A mozdony akĂĄrmilyen is lehetne, a bordĂł kocsik viszont mindenkĂ©pp sebes (accelerat) vagy gyorsvonatot (rapid) jelentenek. A KĂĄrpĂĄtokon innen jellemzően csak Acceleratok közlekednek.

A CFR 40-0879-3 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0879-3 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA a Galac-MarosvĂĄsĂĄrhelyi gyorsvonattal PalotailvĂĄn

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A kereszt Ă©les, mĂĄr ĂĄll is a kijĂĄrat az ĂĄllomĂĄson. A hattengelyes masinĂĄnak a hĂĄrom kocsi 20 km/h-val persze meg se kottyan, de az Ășt kezdeti szakaszĂĄn, keresztĂŒl a gyimesi vonalon azĂ©rt talĂĄn nem ĂĄrt.

A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA a MarosvĂĄsĂĄrhely-Galaci gyorsvonattal PalotailvĂĄnĂĄl (Lunca Bradului, RomĂĄnia)

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

Egy sziklabevĂĄgĂĄsbĂłl fordul ki a szintĂ©n hĂĄromvagonos gyors, hogy a mĂĄr emlĂ­tett, fĂ©lig elmosott hĂ­d felĂ© kanyarodjon. A közĂ©pső pillĂ©rtől a partig rönkfĂĄkat fektettek, rögzĂ­tĂ©s nĂ©lkĂŒl, Ă­gy ma a köztĂŒk levő tĂĄvolsĂĄg nem egyenletes, közĂ©jĂŒk lĂ©pni sem igazĂĄn Ă©rdemes. KĂ©t egymĂĄs melletti, kĂ©tcentis jeget Ă©s ötcentis havat hordĂł fĂĄn egyensĂșlyozva keltĂŒnk ĂĄt teljes fotĂłfelszerelĂ©sĂŒnkkel a habzĂł Maros fölött. UtĂĄna inkĂĄbb a vasĂști sĂ­neket követve közlekedtem.

A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA a MarosvĂĄsĂĄrhely-Galaci gyorsvonattal PalotailvĂĄnĂĄl (Lunca Bradului, RomĂĄnia)

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA a MarosvĂĄsĂĄrhely-Galaci gyorsvonattal PalotailvĂĄnĂĄl (Lunca Bradului, RomĂĄnia)

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Nagyon lĂĄtvĂĄnyosan dől az Ă­vben, de mĂ©g mindig ne feledjĂŒk, hogy a szĂ©lsebes 20 km/h a csĂșcssebessĂ©g!

A palotailvai templom és eg fotó

A palotailvai templom Ă©s egy hĂĄborĂșs emlĂ©kmű

(könyvjelző)

ASEA a Petru Maior IC-vel P fotĂł

ASEA a Petru Maior IC-vel PalotailvĂĄn

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A vonalon kĂ©t InterCity közlekedik, a Budapest Ă©s BrassĂł között kvĂĄzi nappali összeköttetĂ©st biztosĂ­tĂł Hargita, Ă©s a MarosvĂĄsĂĄrhely Ă©s Bukarest között közlekedƑ Petru Maior. Erről a vonatrĂłl a kĂ©pet a templomhegy lĂ©pcsőjĂ©ről kĂ©szĂ­tettem.

ASEA a Petru Maior IC-vel P fotĂł

ASEA a Petru Maior IC-vel PalotailvĂĄn

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Az előtĂ©rben lĂĄthatĂł (mit lĂĄthatĂł, szinte kitölti a kĂ©pet) a fatelep. A faipar ma is jelentős ErdĂ©ly ezen rĂ©szĂ©n, annyi tarra nyĂ­rt hegyoldalt mĂ©gsem lĂĄtni, mint BukovinĂĄban, vagy KĂĄrpĂĄtaljĂĄn. EgĂ©szen pontosan ez az egyik fatelep, egy mĂĄsik a vasĂștĂĄllomĂĄs közelĂ©ben van, előtt egy hĂ­don mĂ©g kisvasĂști sĂ­neket is lĂĄtni. ValĂłszĂ­nűleg nem komoly erdei vasĂști ĂŒzem, csak a fatelepet Ă©s a rakodĂłt összekötő emberi vagy ĂĄllati erővel működtetett truckpĂĄlya volt.

Palotailvai fagy fotĂł

Palotailvai fagy

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Ismeretlen pĂĄlyaszĂĄmĂș 040-e fotĂł

Ismeretlen pĂĄlyaszĂĄmĂș 040-es ASEA PalotailvĂĄnĂĄl

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A CFR 40-0198-9 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0198-9 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA-licencia mozdonya Ă©s egy sĂĄrga TVG Palotailva ĂĄllomĂĄson

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A CFR 40-0198-9 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0198-9 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA-licencia mozdonya Palotailva ĂĄllomĂĄson

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A CFR ApĂĄt keresi fotĂł

A CFR ApĂĄt keresi

Vagyis itt lehet vĂ­zhez jutni.

A CFR 40-0879-3 pĂĄlyaszĂĄmĂș, fotĂł

A CFR 40-0879-3 pĂĄlyaszĂĄmĂș, szĂ©p piros ASEÁ-ja PalotailvĂĄn

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

Ennek a måsik fele az a szépen lerozsdamarózott. A gyorsvonat Dédåra tovåbbítåsa utån még visszafordul, nem éjszakåzik ott.

A CFR 40-0879-3 pĂĄlyaszĂĄmĂș, fotĂł

A CFR 40-0879-3 pĂĄlyaszĂĄmĂș, szĂ©p piros ASEÁ-ja GődemesterhĂĄzĂĄn (Stanceni, RomĂĄnia)

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

FĂ©lreĂĄlltunk keresztezni. Itt szinte mindig mindenki fĂ©lreĂĄll, hiszen Palotailva oda-vissza csaknem egy Ăłra. TermĂ©szetesen ebben az Ă­vben nagyobb hatĂĄsĂș kĂ©pek is kĂ©szĂŒltek mĂĄr, pĂ©ldĂĄul bődĂŒletesen ellenfĂ©nyes IndĂłhĂĄz-cĂ­mlapok.

Vacsora Maroshévízen fotó

Vacsora Maroshévízen

(könyvjelző)

SzokĂĄs szerint jĂłllaktunk Ă©s jĂłkat ittunk, Ă©s szerencsĂ©re ismĂ©t egy nagyszerű romĂĄn lĂĄnnyal hozott minket össze a sors. EgĂ©szen elsőosztĂĄlyĂș kiszolgĂĄlĂĄst kaptunk.

A CFR 40-0188-8 pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

A CFR 40-0188-8 pĂĄlyaszĂĄmĂș HatlĂĄbĂșja NyĂĄgra megszűnt ĂĄllomĂĄson

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Útviszonyok a fotĂłhely felĂ© fotĂł

Útviszonyok a fotĂłhely felĂ©

A megĂĄllĂłbĂłl Palotailva felĂ© indultunk mĂĄsnap reggel. Mint Ă­rtam, a hĂĄlĂłvonatbĂłl az Ă©jjel prĂłbĂĄltam valami tĂĄmpontot keresni a fotĂłzĂĄshoz, hĂĄt annyit sikerĂŒlt, hogy itt bőven van a jellegzetes erdĂ©lyi fakerĂ­tĂ©sekből. Ez viszont legelőkre, Ă©s Ă­gy jĂłl befotĂłzhatĂł helyekre utalt.

ÉpĂŒlő vagy lebomlĂł fah fotĂł

ÉpĂŒlő vagy lebomlĂł fahĂĄz NyĂĄgrĂĄn

CFR személyvonat ASEA-licen fotó

CFR személyvonat ASEA-licencia mozdonnyal Palotailva és Nyågra között

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Maros-ĂĄttörĂ©s egyik kettős kanyarja szĂ©pen követhető az egymĂĄs mögötti hegygerincekkel.

CFR személyvonat ASEA-licen fotó

CFR személyvonat ASEA-licencia mozdonnyal Palotailva és Nyågra között

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

CFR személyvonat ASEA-licen fotó

CFR személyvonat ASEA-licencia mozdonnyal Palotailva és Nyågra között

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

CFR személyvonat ASEA-licen fotó

CFR személyvonat ASEA-licencia mozdonnyal Palotailva és Nyågra között

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

CFR személyvonat ASEA-licen fotó

CFR személyvonat ASEA-licencia mozdonnyal Palotailva és Nyågra között

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

CFR személyvonat ASEA-licen fotó

CFR személyvonat ASEA-licencia mozdonnyal Palotailva és Nyågra között

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

Sajnos ezen a kĂ©pen a fenyők pont nem teljesen tökĂ©letesek.

A CFR 060-EA-009 pĂĄlyaszĂĄmĂș fotĂł

A CFR 060-EA-009 pĂĄlyaszĂĄmĂș ős-ASEA hatlĂĄbĂș mozdonya NyĂĄgra Ă©s Palotailva között egy jeges sziklabevĂĄgĂĄsban

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A CFR 060-EA-009 pĂĄlyaszĂĄmĂș fotĂł

A CFR 060-EA-009 pĂĄlyaszĂĄmĂș ős-ASEA hatlĂĄbĂș mozdonya NyĂĄgra Ă©s Palotailva között egy jeges sziklabevĂĄgĂĄsban

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A CFR 40-0198-8 Palotailva  fotĂł

A CFR 40-0198-8 Palotailva és Nyågra között

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A CFR 40-0198-8 Palotailva  fotĂł

A CFR 40-0198-8 Palotailva és Nyågra között

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Egy ingatag hĂ­d vasĂștfotĂłss fotĂł

Egy ingatag hĂ­d vasĂștfotĂłssal

Feri egy hős, nem csak ĂĄtkelni mert, de meg is ĂĄllt a hĂ­don a fotĂłzĂĄs idejĂ©re. A hidat kiprĂłbĂĄlĂĄs előtt megfigyeltĂŒk: amikor mĂĄr több helyi lakos Ă©s kiborg (Ă©lő szövet a fĂ©m kerĂ©kpĂĄrvĂĄzon) ĂĄthaladt, akkor mi is vettĂŒk a bĂĄtorsĂĄgot hozzĂĄ.

Egy ingatag hĂ­d vasĂștfotĂłss fotĂł

Egy ingatag hĂ­d vasĂștfotĂłssal

Egy ingatag hĂ­d vasĂștfotĂłss fotĂł

Egy ingatag hĂ­d vasĂștfotĂłssal

JĂłl lĂĄthatĂł az a nĂ©hĂĄny (szerintem igencsak kevĂ©s) vĂ©kony drĂłt, ami az alsĂł tartĂłsodronyokat a fĂŒggesztősodronyhoz köti. SzĂ©lcsendben ez valĂłszĂ­nűleg nem is nagy gond...

Tipikus erdélyi håttérnél d fotó

Tipikus erdĂ©lyi hĂĄttĂ©rnĂ©l döcög a szemĂ©lyvonat egy hatlĂĄbĂș ASEÁ-val

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A kĂ©p NyĂĄgra Ă©s Palotailva között kĂ©szĂŒlt.

Tipikus erdélyi håttérnél d fotó

Tipikus erdĂ©lyi hĂĄttĂ©rnĂ©l döcög a szemĂ©lyvonat egy hatlĂĄbĂș ASEÁ-val

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Tipikus erdélyi håttérnél d fotó

Tipikus erdĂ©lyi hĂĄttĂ©rnĂ©l döcög a szemĂ©lyvonat egy hatlĂĄbĂș ASEÁ-val

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A kĂ©p NyĂĄgra Ă©s Palotailva között kĂ©szĂŒlt.

Tipikus erdélyi håttérnél d fotó

Tipikus erdĂ©lyi hĂĄttĂ©rnĂ©l döcög a szemĂ©lyvonat egy hatlĂĄbĂș ASEÁ-val

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A kĂ©p NyĂĄgra Ă©s Palotailva között kĂ©szĂŒlt.

Tipikus erdélyi håttérnél d fotó

Tipikus erdĂ©lyi hĂĄttĂ©rnĂ©l döcög a szemĂ©lyvonat egy hatlĂĄbĂș ASEÁ-val

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A Petru Maior IC a Maros vö fotó

A Petru Maior IC a Maros völgyében Palotailva és Nyågra között

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A Petru Maior IC a Maros vö fotó

A Petru Maior IC a Maros völgyében Palotailva és Nyågra között

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A Petru Maior IC a Maros vö fotó

A Petru Maior IC a Maros völgyében Palotailva és Nyågra között

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A Petru Maior IC a Maros vö fotó

A Petru Maior IC a Maros völgyében Palotailva és Nyågra között

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A Petru Maior IC a Maros vö fotó

A Petru Maior IC a Maros völgyében Palotailva és Nyågra között

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A Petru Maior IC a Maros vö fotó

A Petru Maior IC a Maros völgyében Palotailva és Nyågra között

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A bal oldalon az egyik, szerintem kicsit olaszos hangulatĂș vĂĄlĂłtĂĄllĂ­tĂł központ a megszűnt nyĂĄgrai ĂĄllomĂĄs DĂ©da felőli bejĂĄratĂĄnĂĄl.

Leolvashatatlan pĂĄlyaszĂĄmĂș  fotĂł

Leolvashatatlan pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA-mozdony NyĂĄgrĂĄn

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Véget ért a måsodik nap is, fotó

VĂ©get Ă©rt a mĂĄsodik nap is, ezĂșttal is keresztezni ĂĄlltunk meg GődemesterhĂĄzĂĄn, most viszont a romĂĄn trikolĂłrt viselő 060-EA-009 pĂĄlyaszĂĄmĂș gĂ©ppel

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

Véget ért a måsodik nap is, fotó

VĂ©get Ă©rt a mĂĄsodik nap is, ezĂșttal is keresztezni ĂĄlltunk meg GődemesterhĂĄzĂĄn, most viszont a romĂĄn trikolĂłrt viselő 060-EA-009 pĂĄlyaszĂĄmĂș gĂ©ppel

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A CFR 40-0752-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș, fotĂł

A CFR 40-0752-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș, gyorsvonati szĂ­nű gĂ©pe Marosfő (Izvoru Muresului) ĂĄllomĂĄson

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

Az utolsĂł napra Ășj helyszĂ­nt nĂ©ztĂŒnk, a Maros folyĂł forrĂĄsĂĄhoz, a Maros Ă©s az Olt völgye közötti vĂ­zvĂĄlasztĂłhoz jöttĂŒnk el. Ez nem egy durva hegyi vasĂșt, nincsenek kĂ©tezres (plĂĄne nĂ©gyezres) csĂșcsok körben, mĂ©gis jĂłpofa a magasan a völgy fölött döcögő hatlĂĄbĂș Elektroputri.

A CFR 40-0752-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș, fotĂł

A CFR 40-0752-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș, gyorsvonati szĂ­nű gĂ©pe Marosfő (Izvoru Muresului) ĂĄllomĂĄson

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A marosfői kocsmĂĄban fotĂł

A marosfői kocsmĂĄban

Itt jöttĂŒnk rĂĄ, hogy valakik nem vettek le elĂ©g lejt, Ă­gy, bĂĄr dollĂĄrbĂłl, eurĂłbĂłl Ă©s forintbĂłl kisebb vagyon volt nĂĄlunk, egy sörnĂ©l többet nem tudtunk venni...

Az első kapĂĄsunk a Gal fotĂł

Az első kapĂĄsunk a Galac-MarosvĂĄsĂĄrhely gyorsvonat volt MarosfőnĂ©l

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A sűrű havazĂĄs korlĂĄtozta, hogy milyen tĂĄjkĂ©peket tudok komponĂĄlni, Ă©s szokĂĄs szerint elrontottam ezeket a fotĂłkat azzal, hogy prĂłbĂĄltam a teljes lĂĄtvĂĄnyt belevenni a kĂ©pbe, ahelyett, hogy a lĂĄtĂĄsi viszonyoknak megfelelően sima közelkĂ©peket lőttem volna egy szĂ©p fenyővel a hĂĄttĂ©rben.

Az első kapĂĄsunk a Gal fotĂł

Az első kapĂĄsunk a Galac-MarosvĂĄsĂĄrhely gyorsvonat volt MarosfőnĂ©l

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Raffai mester az összes mar fotó

Raffai mester az összes maradék innivalónkkal

Nem volt rossz egyébként.

A CFR 40-0857-9 Oltfő  fotĂł

A CFR 40-0857-9 Oltfő (Izvorul Olt) Ă©s Marosfő ĂĄllomĂĄsok között

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

Oltfő ĂĄllomĂĄshoz egyĂ©bkĂ©nt CsĂ­kszentdomonkos telepĂŒlĂ©s tartozik, de az ilyen furcsasĂĄgokon a romĂĄn hĂĄlĂłzaton nem szabad meglepődni.

A CFR 40-0857-9 Oltfő  fotĂł

A CFR 40-0857-9 Oltfő (Izvorul Olt) Ă©s Marosfő ĂĄllomĂĄsok között

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

Oltfő ĂĄllomĂĄshoz egyĂ©bkĂ©nt CsĂ­kszentdomonkos telepĂŒlĂ©s tartozik, de az ilyen furcsasĂĄgokon a romĂĄn hĂĄlĂłzaton nem szabad meglepődni.

A CFR 40-0857-9 Oltfő  fotĂł

A CFR 40-0857-9 Oltfő (Izvorul Olt) Ă©s Marosfő ĂĄllomĂĄsok között

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A CFR 40-0857-9 Oltfő  fotĂł

A CFR 40-0857-9 Oltfő (Izvorul Olt) Ă©s Marosfő ĂĄllomĂĄsok között

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

TamĂĄs nagyjĂĄbĂłl megcsinĂĄlta a tĂșra kĂ©peit :D

A CFR 40-0857-9 Oltfő  fotĂł

A CFR 40-0857-9 Oltfő (Izvorul Olt) Ă©s Marosfő ĂĄllomĂĄsok között

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

Íme az egyik alagĂșt Marosfő felőli portĂĄlja.

A CFR 40-0919-7 a sűr& fotĂł

A CFR 40-0919-7 a sűrű hĂłesĂ©sben Marosfő Ă©s Oltfő között

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

A CFR 40-0919-7 a sűr& fotĂł

A CFR 40-0919-7 a sűrű hĂłesĂ©sben Marosfő Ă©s Oltfő között

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A mĂĄsik kapuzatot a vonalbejĂĄrĂł rĂĄĂ©rősen mozaikmintĂĄval dĂ­szĂ­tette kĂ©t szĂ­nű bagikövekből...

A CFR 40-0919-7 a sűr& fotĂł

A CFR 40-0919-7 a sűrű hĂłesĂ©sben Marosfő Ă©s Oltfő között

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

A téli szållåsunk fotó

A téli szållåsunk

(könyvjelző)

Egy kis nyĂĄri istĂĄllĂłban hĂșztuk meg magunkat a legkemĂ©nyebb tĂ©li fotĂłzĂĄsomon a medveordĂ­tĂł hidegben.

40-0350-5 GyergyĂłszentmiklĂł fotĂł

40-0350-5 GyergyĂłszentmiklĂłson a Hargita IC-vel

(SzĂ©kely KörvasĂșt)

VĂ©get Ă©rt hĂĄt ez a tĂșra is, mĂ©g bestoppoltunk GyergyĂłszentmiklĂłsra, vettĂŒnk föl pĂ©nzt, megvacsorĂĄztunk, aztĂĄn ismĂ©t fölszĂĄlltunk a CoronĂĄra, amiben ezĂșttal nem volt hĂĄlĂłkocsi, Ă­gy alig kaptunk fekvőhelyet...

40-0350-5 GyergyĂłszentmiklĂł fotĂł

40-0350-5 GyergyĂłszentmiklĂłson a Hargita IC-vel

(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt)

Köszönöm a figyelmed! KĂ©rlek, pillants rĂĄ nĂ©hĂĄny naponta bővĂŒlő vonatfotĂłs albumomra, ahovĂĄ az ĂștibeszĂĄmolĂłba nem kerĂŒlő kĂ©peket gyűjtöm! ElĂ©g vĂĄltozatos dolgok kerĂŒlhetnek oda, a Budapest-környĂ©ki fővonalakrĂłl, a napkelte körĂŒl munkĂĄba menet kĂ©szĂŒlt fotĂłk, most Ă©ppen egy rövid bĂ©csi kiruccanĂĄs kĂ©pei is odavĂĄrakoznak. Érdemes pĂĄr naponta a benbe.hu-ra pillantani!

Copyright Takåcs Bence és tårsai, 2005-2025. A honlapon talålható fényképek felhasznålåsi jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

CĂ­mlap Cikkek Mozdonyok Atlasz ModellvasĂșt Linkek