Hagyomånyos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
Tél a Maros völgyében
A CFR hatlĂĄbĂș ASEA-licencia mozdonyai nyomĂĄba eredĂŒnk a behavazott Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l Ă©s a GerĂ©ces-nyeregnĂ©l.
![]() | |
BerettyĂłĂșjfalu ĂĄllomĂĄsFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:12 20:40:41 BerettyĂłĂșjfalu 101 Felveteli Ă©pĂŒletek ĂĄllomĂĄs felvĂ©teli Ă©pĂŒlet nemmozdony |
Sűrű hĂłesĂ©sben hĂșzott be minket a Csörgő BerettyĂłĂșjfaluba. KĂ©ső Ă©jszaka volt, Ă©s nem ez volt a cĂ©lĂĄllomĂĄsunk. A Corona nemzetközi gyorsvonattal a SzĂ©kely KörvasĂșt legszebb szakaszĂĄra, a Maros-ĂĄttörĂ©shez kĂ©szĂŒltĂŒnk. Addig azonban mĂ©g Ă©rintettĂŒnk egy pĂĄr Ă©rdekes helyet, elvĂ©gre MagyarorszĂĄg nagyâŠ
![]() | |
Sulzer dĂzelmozdony vĂĄrakozik BiharpĂŒspöki (Episcopia Bihor) ĂĄllomĂĄs egyik tehervonati vĂĄgĂĄnyĂĄnFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:12 21:40:17 BiharpĂŒspöki 101 106 CFR 60 dĂzelmozdony CFR RomĂĄnia Ă©jszakai havas BalkĂĄn Sulzer |
A magyar hatĂĄrĂĄllomĂĄs Ă©s BiharpĂŒspöki között több telepĂŒlĂ©st is Ă©rint a vasĂșt, mĂ©g a hatĂĄr magyar oldalĂĄn, jelesĂŒl ĂrtĂĄndot Ă©s Borsot. BiharpĂŒspöki előtt csatlakozik a fővonalba először a Debrecen-Nagykereki-NagyvĂĄrad vonal, majd a romĂĄniai SzĂ©kelyhĂdon ĂĄt SzatmĂĄrnĂ©metibe tartĂł vonal is. A szemĂ©lyforgalom lehetősĂ©gei nincsenek teljesen kihasznĂĄlva, de ennek a dĂzelmozdonynak a MARFA mĂ©g Ă©jszakĂĄra is talĂĄl hatĂĄrĂĄtlĂ©pő tehervonatot.
![]() | |
Egy kĂ©k-fehĂ©r, szemĂ©lyvonati (CFR Calatori) Sulzer tolatgat DĂ©da ĂĄllomĂĄson (Deda, RomĂĄnia)FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 03:24:06 Deda 552 554 CFR 60 dĂzelmozdony CFR RomĂĄnia Ă©jszakai csĂkok bemozdult BalkĂĄn Sulzer |
A gĂ©pnek egy mĂĄsik Ă©jszakai vonattal lesz majd dolga, a mozgĂĄsĂĄnak oka az volt, hogy valami vasutast ki kellett vinni az ĂĄllomĂĄs vĂ©gĂ©be (biztos ott lakott). A vonat mĂĄsik vĂ©gĂ©n viszont szorgalmasan kapcsolgattak, hiszen tavalyelőtt mĂ©g a Corona vitt MarosvĂĄsĂĄrhelyre (Tirgu Mures, RomĂĄnia) közvetlen kocsikat. IdĂ©n Aradon ĂĄt jĂĄrnak a nem-villamosĂtott vonalon. Mi viszont mĂĄr KolozsvĂĄr Ăłta hattengelyes ASEA-val szaladtunk, keresztĂŒl DĂ©sen, Bethlenen Ă©s a Szeretfalva-DĂ©da vasĂștvonalon. Csak a KirĂĄlyhĂĄgĂł, vagyis a NagyvĂĄrad-KolozsvĂĄr vonalon kellett egy Jimmy, vagyis GM-motorral ĂșjjĂĄĂ©pĂtett dĂzelmozdony a vonat elejĂ©re.
![]() | |
A CFR 40-0369-5 pĂĄlyaszĂĄmĂș, hattengelyes ASEA-mozdonya DĂ©da ĂĄllomĂĄson(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 03:25:31 Deda 552 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR ĂĄllomĂĄs Ă©jszakai ellenfĂ©ny becsillanĂĄs BalkĂĄn gyorsvonati kocsik felhos borult |
![]() | |
DĂ©da vasĂștĂĄllomĂĄsa(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 03:29:46 Deda 552 554 RomĂĄnia RomĂĄnia felvĂ©teli Ă©pĂŒlet Ă©jszakai nemmozdony |
Fontos elĂĄgazĂĄs, hiszen az eredeti, vĂ©gig a Maros völgyĂ©ben haladĂł SzĂ©kely KörvasĂșthoz itt csatlakozik a BĂ©csi DöntĂ©seket követően kialakult MagyarorszĂĄggal valĂł kapcsolatot biztosĂtĂł Szeretfalva-DĂ©da vonal. A felvĂ©teli Ă©pĂŒlet nem reprezentĂĄlja ezt a szerepet, rĂĄadĂĄsul hiĂĄba villamosĂtott fővonal, teherforgalma minimĂĄlis, Ă©s Szeretfalva felĂ© csak a nemzetközi vonatok meg egy pĂĄr helyi szemĂ©lyvonat hasznĂĄlja. Helyzete hasonlĂł a szintĂ©n a KörvasĂșthoz csatlakozĂł Gyimesi VasĂștĂ©hoz. MoldĂĄvia helyzetĂ©nek rendeződĂ©se, illetve egy fellendĂŒlő Fekete-tengeri kereskedelem hozhata csak ide több jĂĄratot, hiszen DĂ©l-RomĂĄniĂĄbĂłl több, könnyebb Ășt is rendelkezĂ©sre ĂĄll, Bukovina felől pedig közvetlen vonallal elĂ©rhető DĂ©s.
![]() | |
A Corona nemzetközi gyorsvonat GyergyĂłszentmiklĂłson (Gheorghieni, RomĂĄnia)FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 05:18:33 GyergyĂłszentmiklĂłs Gheorgeni 554 Szemelykocsi nemmozdony gyorsvonati kocsik |
VĂ©gĂŒl megĂ©rkeztĂŒnk GyergyĂłszentmiklĂłsra, ahol persze mĂ©g nagyon sötĂ©t volt. Nem is elsősorban fotĂłzni jöttĂŒnk idĂĄig, hanem pĂ©nzt szerezni, meg elĂŒtni valahogy az időt. Ăn fotĂłztam Ă©jszaka DĂ©dĂĄn, illetve a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l haladva egy ĂłrĂĄt gubbasztottam a hĂșsszal zötyögő vonat ajtajĂĄban, figyelve, hogy hol lesz a legĂ©rdemesebb elkezdenĂŒnk a fĂ©nykĂ©pezĂ©st. EzutĂĄn kellő ĂĄlmossĂĄggal lőttem ezt a kĂ©pet.
![]() | |
A Corona nemzetközi gyorsvonat GyergyĂłszentmiklĂłson (Gheorghieni, RomĂĄnia)(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 05:19:41 GyergyĂłszentmiklĂłs Gheorgeni 554 RomĂĄnia RomĂĄnia felvĂ©teli Ă©pĂŒlet Ă©jszakai nemmozdony |
Az ĂĄllomĂĄson a romĂĄn egysĂ©gĂ©pĂtĂ©szet egyik helyi remeke ĂĄll. Az ErdĂ©lyi Medence ezen rĂ©sze igen lapos, kĂŒlönösebb fotĂłlehetősĂ©gek nincsenek is. Maga a vĂĄros viszont nagyon barĂĄtsĂĄgos, Ă©s termĂ©szetesen sok a magyar is. Valamit amĂșgyis csinĂĄlnunk kellett, amĂg a Nap fölkelt.
![]() | |
A Corona nemzetközi gyorsvonat GyergyĂłszentmiklĂłson (Gheorghieni, RomĂĄnia)FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 05:20:09 ĂtitĂĄrsak |
A jegyvåltås és menetrendvåsårlås (Mersul Trenurilor) problémamentes volt, a romån pénztåros értette a magyart.
![]() | |
Ăzemi cĂ©lĂș jĂĄrművek GyergyĂłszentmiklĂłson(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 05:30:44 GyergyĂłszentmiklĂłs Gheorgeni 554 RomĂĄnia PFT RomĂĄnia havas Ă©jszakai nemmozdony |
![]() | |
A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș hattengelyes villanymozdonya GyergyĂłszentmiklĂłs (Gheorghieni, RomĂĄnia) ĂĄllomĂĄson(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 06:50:54 GyergyĂłszentmiklĂłs Gheorgeni 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
MegĂ©rkezik a helyi szemĂ©lyvonat, amit egy, a SzĂ©kely KörvasĂșton tulajdonkĂ©pp egyeduralkodĂł hatlĂĄbĂș ASEA-licensz gĂ©p hĂșz, azt hiszem, a brassĂłi depĂł szĂneiben. MĂĄr van nĂ©mi fĂ©ny, mire visszaĂ©rĂŒnk a MAros-ĂĄttörĂ©shez, pont jĂł is lesz.
![]() | |
A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș hattengelyes villanymozdonya Palotailva (Lunca Bradului) ĂĄllomĂĄson(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 08:16:06 Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR ĂĄllomĂĄs havas fĂĄk hegyek falu BalkĂĄn felhos borult |
Håt hirtelen megvåltozott a vonat håttere, måris jobban tetszik ez a vidék nekem!
![]() | |
A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș hattengelyes villanymozdonya Palotailva (Lunca Bradului) ĂĄllomĂĄson(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 08:16:17 Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
(Nem ősi) romĂĄn szokĂĄs szerint a mozdonyt a vezető felesĂ©gĂ©nek kĂ©zimunkĂĄi Ă©s egyĂ©b aprĂł ajĂĄndĂ©kok dĂszĂtik. Ahogy IndiĂĄtĂłl Nagy-BritanniĂĄig a kamionokat is...
![]() | |
A Maros folyĂł PalotailvĂĄnĂĄlFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 08:37:48 RomĂĄnia RomĂĄnia |
![]() | |
Palotailva templomaFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 08:38:27 Palotailva Lunca Bradului 554 RomĂĄnia RomĂĄnia |
SzĂ©p onnan is a kilĂĄtĂĄs, fölmegyĂŒnk majd oda is!
![]() | |
A csapat PalotailvĂĄnFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 09:29:57 ĂtitĂĄrsak |
![]() | |
A CFR 40-0295-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA villanymozdonya Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 10:06:16 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR nyĂlt vonal havas fĂĄk hegyek falu folyĂł vĂz BalkĂĄn hatĂĄron tĂșl ragadt vasĂștvonal felhos borult |
A kĂ©pen rögtön szembetűnik a vonal Ă©pĂtĂ©sĂ©nek fő gazdasĂĄgi motivĂĄciĂłja: a szĂĄlfa. A Maros völgyĂ©ben Ă©s a környező oldalvölgyekben hatalmas mennyisĂ©gű fa ĂĄll rendelkezĂ©sre, miközben az alacsony nĂ©psűrűsĂ©g miatt a legeltetĂ©ses ĂĄllattartĂĄs sem rĂ©gen, sem ma nem követelt nagy terĂŒleteket magĂĄnak.
![]() | |
A CFR 40-0295-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA villanymozdonya Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 10:06:35 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
Egy szebb napokat is lĂĄtott egykori MĂV-őrhĂĄz mellett ballag el a vonat - szĂł szerint, mivel ezen a közel hĂșsz kilomĂ©teres szakaszon pontosan 20 km/h a pĂĄlyasebessĂ©g.
![]() | |
A CFR 40-0295-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA villanymozdonya Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 10:07:05 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) sziklĂĄk villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR havas fĂĄk hegyek panorĂĄma nyĂlt vonal folyĂł vĂz Ă©pĂŒlet rom örhĂĄz hangulat BalkĂĄn hatĂĄron tĂșl ragadt vasĂștvonal felhos borult |
A panorĂĄmakĂ©pen lĂĄtszik a teljes sziklaformĂĄciĂł. A Palotailva Ă©s NyĂĄgra közötti pĂĄr kanyar a legszebb rĂ©sze az egĂ©sz vonalnak, de ezen kĂvĂŒl is vannak karakteres szakaszok.
![]() | |
A CFR 40-0295-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA villanymozdonya Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: Raffai TamĂĄs KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2003:01:01 14:30:18 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR havas fĂĄk hegyek nyĂlt vonal oldalrĂłl vĂz folyĂł BalkĂĄn felhos borult |
A kĂ©pet Raffai TamĂĄs GYSEV mozdonyvezető kĂ©szĂtette, aki Ă©letĂ©ben először fotĂłzott vonatokat, mĂ©gis komoly tehetsĂ©get villantott
a tĂșrĂĄn.
![]() | |
ValĂłszĂnűleg a CFR 40-0188-3-as ASEA Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 11:39:19 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
Ez nem az a hely, ahol a fĂĄra vagy oszlopra mĂĄszĂĄs lenne a megfelelő megoldĂĄs a magaslati fotĂłhelyre. A szűk völgy tĂșloldalĂĄrĂłl kĂ©nyelmesen lehet fĂ©nykĂ©pezni, Ă©s Ăgy a szegeditől gyökeresen eltĂ©rő lĂĄtvĂĄnyt nyĂșjtĂł Maros folyĂł is hangsĂșlyos szerepet kaphat a tĂĄjban.
![]() | |
ValĂłszĂnűleg a CFR 40-0188-3-as ASEA Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 11:39:23 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR nyĂlt vonal havas fĂĄk hegyek magaslatrĂłl folyĂł vĂz tĂĄj legjobb BalkĂĄn hegyi vasĂșt hatĂĄron tĂșl ragadt vasĂștvonal felhos borult |
A meglepőn csicsamentes mozdony mögött egysĂ©ges, szemĂ©lyvonati kocsipark van. Egy elővĂĄrosi kocsi keveredett csak a tĂĄvolsĂĄgi szemĂ©lyvonati, szĂ©lső feljĂĄrĂłajtĂłs kocsik közĂ©. Ezek a tilalom ellenĂ©re dohĂĄnyszagĂșak, a fĂŒlkeajtĂłk csapnivalĂłk, viszont gyakrabban takarĂtjĂĄk őket, mint magyar testvĂ©reiket.
![]() | |
ValĂłszĂnűleg a CFR 40-0188-3-as ASEA Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: Raffai TamĂĄs KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2003:01:01 16:03:56 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
ValĂłszĂnűleg a CFR 40-0188-3-as ASEA Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 11:39:32 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR havas fĂĄk hegyek magaslatrĂłl tĂĄj nyĂlt vonal folyĂł vĂz BalkĂĄn felhos borult |
HiĂĄba a gazdsĂĄgi Ă©rdek azonban, a vasĂșt csak 1909-ben, a DĂ©da-GyergyĂłszentmiklĂłs szakasz megĂ©pĂŒltĂ©vel zĂĄrult körbe a SzĂ©kelyföld körĂŒl. Igen kĂ©sőn tehĂĄt, pedig a lapok mĂĄr akkor is Ășgy cikkeztek, hogy a legmagyarabb, de egyben a legelmaradottabb vidĂ©k ez, ahovĂĄ Ășgy kell a vasĂșt, mint egy falat kenyĂ©r.
![]() | |
ValĂłszĂnűleg a CFR 40-0188-3-as ASEA Palotailva (Lunca Bradului, RomĂĄnia) Ă©s GődenyĂĄgra (Stanceni Neagra, RomĂĄnia) között a Maros-ĂĄttörĂ©snĂ©l(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 11:40:43 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
Elkanyarodik a vonat a szemĂŒnk elől. Az előtĂ©rben a SzĂ©kely Gyorsvonat-tudĂłsĂtĂĄsokbĂłl jĂłl ismert hĂd, a vĂ©gĂ©n a pallĂłkkal.
![]() | |
A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA a MarosvĂĄsĂĄrhely-Galaci gyorsvonattal PalotailvĂĄn (Lunca Bradului, RomĂĄnia)(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: Raffai TamĂĄs KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2003:01:01 17:29:54 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR ĂĄllomĂĄs havas fĂĄk hegyek BalkĂĄn felhos borult |
A kis ĂĄllomĂĄson halomban ĂĄll a fa, de hiĂĄba fővonal ez a CFR menetrend szerint, rakodĂĄst sehol sem lĂĄttunk. Tehervonatot is csak egyet - jĂł messziről. A kutya hidegben ugyanis elkocsmĂĄztuk a vonatmentes időt...
![]() | |
A CFR 40-0879-3 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA a Galac-MarosvĂĄsĂĄrhelyi gyorsvonattal NyĂĄgra Ă©s Palotailva között(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 13:07:52 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
A mĂĄsik irĂĄnybĂłl egy jĂłcskĂĄn elcsĂșfĂtott bordĂł gĂ©ppel Ă©rkezik az ellenvonat. A mozdony akĂĄrmilyen is lehetne, a bordĂł kocsik viszont mindenkĂ©pp sebes (accelerat) vagy gyorsvonatot (rapid) jelentenek. A KĂĄrpĂĄtokon innen jellemzően csak Acceleratok közlekednek.
![]() | |
A CFR 40-0879-3 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA a Galac-MarosvĂĄsĂĄrhelyi gyorsvonattal PalotailvĂĄn(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: Raffai TamĂĄs KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2003:01:01 17:37:54 Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR ĂĄllomĂĄs jelzö havas fĂĄk hegyek BalkĂĄn felhos borult |
A kereszt Ă©les, mĂĄr ĂĄll is a kijĂĄrat az ĂĄllomĂĄson. A hattengelyes masinĂĄnak a hĂĄrom kocsi 20 km/h-val persze meg se kottyan, de az Ășt kezdeti szakaszĂĄn, keresztĂŒl a gyimesi vonalon azĂ©rt talĂĄn nem ĂĄrt.
![]() | |
A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA a MarosvĂĄsĂĄrhely-Galaci gyorsvonattal PalotailvĂĄnĂĄl (Lunca Bradului, RomĂĄnia)(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 13:16:58 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR nyĂlt vonal havas fĂĄk hegyek fĂĄk bevĂĄgĂĄs sziklĂĄk hĂd hegyi vasĂșt folyĂł vĂz hangulat BalkĂĄn hatĂĄron tĂșl ragadt vasĂștvonal felhos borult |
Egy sziklabevĂĄgĂĄsbĂłl fordul ki a szintĂ©n hĂĄromvagonos gyors, hogy a mĂĄr emlĂtett, fĂ©lig elmosott hĂd felĂ© kanyarodjon. A közĂ©pső pillĂ©rtől a partig rönkfĂĄkat fektettek, rögzĂtĂ©s nĂ©lkĂŒl, Ăgy ma a köztĂŒk levő tĂĄvolsĂĄg nem egyenletes, közĂ©jĂŒk lĂ©pni sem igazĂĄn Ă©rdemes. KĂ©t egymĂĄs melletti, kĂ©tcentis jeget Ă©s ötcentis havat hordĂł fĂĄn egyensĂșlyozva keltĂŒnk ĂĄt teljes fotĂłfelszerelĂ©sĂŒnkkel a habzĂł Maros fölött. UtĂĄna inkĂĄbb a vasĂști sĂneket követve közlekedtem.
![]() | |
A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA a MarosvĂĄsĂĄrhely-Galaci gyorsvonattal PalotailvĂĄnĂĄl (Lunca Bradului, RomĂĄnia)(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 13:17:03 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A CFR 40-0801-7 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA a MarosvĂĄsĂĄrhely-Galaci gyorsvonattal PalotailvĂĄnĂĄl (Lunca Bradului, RomĂĄnia)(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 13:17:23 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
Nagyon lĂĄtvĂĄnyosan dől az Ăvben, de mĂ©g mindig ne feledjĂŒk, hogy a szĂ©lsebes 20 km/h a csĂșcssebessĂ©g!
![]() | |
A palotailvai templom Ă©s egy hĂĄborĂșs emlĂ©kműFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 RomĂĄnia RomĂĄnia |
![]() | |
ASEA a Petru Maior IC-vel PalotailvĂĄn(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 14:05:32 Palotailva Lunca Bradului Andreneasa 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR havas fĂĄk hegyek nyĂlt vonal magaslatrĂłl tĂĄj falu hangulat BalkĂĄn felhos borult |
A vonalon kĂ©t InterCity közlekedik, a Budapest Ă©s BrassĂł között kvĂĄzi nappali összeköttetĂ©st biztosĂtĂł Hargita, Ă©s a MarosvĂĄsĂĄrhely Ă©s Bukarest között közlekedĆ Petru Maior. Erről a vonatrĂłl a kĂ©pet a templomhegy lĂ©pcsőjĂ©ről kĂ©szĂtettem.
![]() | |
ASEA a Petru Maior IC-vel PalotailvĂĄn(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 14:06:01 Palotailva Lunca Bradului Andreneasa 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
Az előtĂ©rben lĂĄthatĂł (mit lĂĄthatĂł, szinte kitölti a kĂ©pet) a fatelep. A faipar ma is jelentős ErdĂ©ly ezen rĂ©szĂ©n, annyi tarra nyĂrt hegyoldalt mĂ©gsem lĂĄtni, mint BukovinĂĄban, vagy KĂĄrpĂĄtaljĂĄn. EgĂ©szen pontosan ez az egyik fatelep, egy mĂĄsik a vasĂștĂĄllomĂĄs közelĂ©ben van, előtt egy hĂdon mĂ©g kisvasĂști sĂneket is lĂĄtni. ValĂłszĂnűleg nem komoly erdei vasĂști ĂŒzem, csak a fatelepet Ă©s a rakodĂłt összekötő emberi vagy ĂĄllati erővel működtetett truckpĂĄlya volt.
![]() | |
Palotailvai fagy(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 14:16:02 Palotailva Lunca Bradului Andreneasa 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
Ismeretlen pĂĄlyaszĂĄmĂș 040-es ASEA PalotailvĂĄnĂĄl(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 14:16:07 Palotailva Lunca Bradului Andreneasa 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A CFR 40-0198-9 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA-licencia mozdonya Ă©s egy sĂĄrga TVG Palotailva ĂĄllomĂĄson(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 15:57:49 Palotailva Lunca Bradului 554 RomĂĄnia PFT RomĂĄnia havas CFR ASEA borult |
![]() | |
A CFR 40-0198-9 pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA-licencia mozdonya Palotailva ĂĄllomĂĄson(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 15:58:36 Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A CFR ApĂĄt keresiFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 15:58:57 RomĂĄnia RomĂĄnia |
Vagyis itt lehet vĂzhez jutni.
![]() | |
A CFR 40-0879-3 pĂĄlyaszĂĄmĂș, szĂ©p piros ASEĂ-ja PalotailvĂĄn(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 15:59:36 Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR svenk bemozdult ĂĄllomĂĄs havas fĂĄk hegyek BalkĂĄn felhos borult |
Ennek a mĂĄsik fele az a szĂ©pen lerozsdamarĂłzott. A gyorsvonat DĂ©dĂĄra tovĂĄbbĂtĂĄsa utĂĄn mĂ©g visszafordul, nem Ă©jszakĂĄzik ott.
![]() | |
A CFR 40-0879-3 pĂĄlyaszĂĄmĂș, szĂ©p piros ASEĂ-ja GődemesterhĂĄzĂĄn (Stanceni, RomĂĄnia)(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 16:36:19 GödemesterhĂĄza Stanceni 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn nĂ©vtĂĄbla felhos borult |
FĂ©lreĂĄlltunk keresztezni. Itt szinte mindig mindenki fĂ©lreĂĄll, hiszen Palotailva oda-vissza csaknem egy Ăłra. TermĂ©szetesen ebben az Ăvben nagyobb hatĂĄsĂș kĂ©pek is kĂ©szĂŒltek mĂĄr, pĂ©ldĂĄul bődĂŒletesen ellenfĂ©nyes IndĂłhĂĄz-cĂmlapok.
![]() | |
Vacsora MaroshĂ©vĂzenFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:13 18:06:39 ĂtitĂĄrsak |
SzokĂĄs szerint jĂłllaktunk Ă©s jĂłkat ittunk, Ă©s szerencsĂ©re ismĂ©t egy nagyszerű romĂĄn lĂĄnnyal hozott minket össze a sors. EgĂ©szen elsőosztĂĄlyĂș kiszolgĂĄlĂĄst kaptunk.
![]() | |
A CFR 40-0188-8 pĂĄlyaszĂĄmĂș HatlĂĄbĂșja NyĂĄgra megszűnt ĂĄllomĂĄson(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 08:00:28 Kelemenhavas Stanceni Neagra 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
Ătviszonyok a fotĂłhely felĂ©FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 08:21:52 RomĂĄnia RomĂĄnia |
A megĂĄllĂłbĂłl Palotailva felĂ© indultunk mĂĄsnap reggel. Mint Ărtam, a hĂĄlĂłvonatbĂłl az Ă©jjel prĂłbĂĄltam valami tĂĄmpontot keresni a fotĂłzĂĄshoz, hĂĄt annyit sikerĂŒlt, hogy itt bőven van a jellegzetes erdĂ©lyi fakerĂtĂ©sekből. Ez viszont legelőkre, Ă©s Ăgy jĂłl befotĂłzhatĂł helyekre utalt.
![]() | |
ĂpĂŒlő vagy lebomlĂł fahĂĄz NyĂĄgrĂĄnFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 08:25:32 RomĂĄnia RomĂĄnia |
![]() | |
CFR szemĂ©lyvonat ASEA-licencia mozdonnyal Palotailva Ă©s NyĂĄgra között(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 09:10:00 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
Maros-ĂĄttörĂ©s egyik kettős kanyarja szĂ©pen követhető az egymĂĄs mögötti hegygerincekkel.
![]() | |
CFR szemĂ©lyvonat ASEA-licencia mozdonnyal Palotailva Ă©s NyĂĄgra között(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 09:10:20 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
CFR szemĂ©lyvonat ASEA-licencia mozdonnyal Palotailva Ă©s NyĂĄgra között(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: Raffai TamĂĄs KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2003:01:02 13:35:24 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
CFR szemĂ©lyvonat ASEA-licencia mozdonnyal Palotailva Ă©s NyĂĄgra között(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 11:53:22 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
CFR szemĂ©lyvonat ASEA-licencia mozdonnyal Palotailva Ă©s NyĂĄgra között(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: Raffai TamĂĄs KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2003:01:02 16:18:39 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR havas fĂĄk hegyek nyĂlt vonal oldalrĂłl BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
CFR szemĂ©lyvonat ASEA-licencia mozdonnyal Palotailva Ă©s NyĂĄgra között(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 11:54:03 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR havas fĂĄk hegyek oldalrĂłl nyĂlt vonal vĂz folyĂł BalkĂĄn hatĂĄron tĂșl ragadt vasĂștvonal felhos borult |
Sajnos ezen a kĂ©pen a fenyők pont nem teljesen tökĂ©letesek.
![]() | |
A CFR 060-EA-009 pĂĄlyaszĂĄmĂș ős-ASEA hatlĂĄbĂș mozdonya NyĂĄgra Ă©s Palotailva között egy jeges sziklabevĂĄgĂĄsban(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 13:04:34 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A CFR 060-EA-009 pĂĄlyaszĂĄmĂș ős-ASEA hatlĂĄbĂș mozdonya NyĂĄgra Ă©s Palotailva között egy jeges sziklabevĂĄgĂĄsban(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 13:04:37 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR kĂŒlönleges festĂ©s nyĂlt vonal jĂ©g sziklĂĄk bevĂĄgĂĄs hegyi vasĂșt BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A CFR 40-0198-8 Palotailva Ă©s NyĂĄgra között(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: Raffai TamĂĄs KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2003:01:02 17:48:58 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR havas fĂĄk hegyek nyĂlt vonal tĂĄj magaslatrĂłl legjobb bevĂĄgĂĄs sziklĂĄk hegyi vasĂșt keret BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A CFR 40-0198-8 Palotailva Ă©s NyĂĄgra között(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 13:24:13 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
Egy ingatag hĂd vasĂștfotĂłssalFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 13:45:24 ĂtitĂĄrsak |
Feri egy hős, nem csak ĂĄtkelni mert, de meg is ĂĄllt a hĂdon a fotĂłzĂĄs idejĂ©re. A hidat kiprĂłbĂĄlĂĄs előtt megfigyeltĂŒk: amikor mĂĄr több helyi lakos Ă©s kiborg (Ă©lő szövet a fĂ©m kerĂ©kpĂĄrvĂĄzon) ĂĄthaladt, akkor mi is vettĂŒk a bĂĄtorsĂĄgot hozzĂĄ.
![]() | |
Egy ingatag hĂd vasĂștfotĂłssalFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 13:45:29 ĂtitĂĄrsak |
![]() | |
Egy ingatag hĂd vasĂștfotĂłssalFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 13:45:51 ĂtitĂĄrsak |
JĂłl lĂĄthatĂł az a nĂ©hĂĄny (szerintem igencsak kevĂ©s) vĂ©kony drĂłt, ami az alsĂł tartĂłsodronyokat a fĂŒggesztősodronyhoz köti. SzĂ©lcsendben ez valĂłszĂnűleg nem is nagy gond...
![]() | |
Tipikus erdĂ©lyi hĂĄttĂ©rnĂ©l döcög a szemĂ©lyvonat egy hatlĂĄbĂș ASEĂ-val(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 14:05:44 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
A kĂ©p NyĂĄgra Ă©s Palotailva között kĂ©szĂŒlt.
![]() | |
Tipikus erdĂ©lyi hĂĄttĂ©rnĂ©l döcög a szemĂ©lyvonat egy hatlĂĄbĂș ASEĂ-val(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 14:06:45 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
Tipikus erdĂ©lyi hĂĄttĂ©rnĂ©l döcög a szemĂ©lyvonat egy hatlĂĄbĂș ASEĂ-val(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 14:07:04 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR hegyek falu nyĂlt vonal tĂĄj magaslatrĂłl hangulat BalkĂĄn felhos borult |
A kĂ©p NyĂĄgra Ă©s Palotailva között kĂ©szĂŒlt.
![]() | |
Tipikus erdĂ©lyi hĂĄttĂ©rnĂ©l döcög a szemĂ©lyvonat egy hatlĂĄbĂș ASEĂ-val(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 14:07:16 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR hegyek nyĂlt vonal tĂĄj magaslatrĂłl falu hangulat BalkĂĄn felhos borult |
A kĂ©p NyĂĄgra Ă©s Palotailva között kĂ©szĂŒlt.
![]() | |
Tipikus erdĂ©lyi hĂĄttĂ©rnĂ©l döcög a szemĂ©lyvonat egy hatlĂĄbĂș ASEĂ-val(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 14:07:30 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A Petru Maior IC a Maros völgyĂ©ben Palotailva Ă©s NyĂĄgra között(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 14:22:48 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A Petru Maior IC a Maros völgyĂ©ben Palotailva Ă©s NyĂĄgra között(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR hegyek panorĂĄma nyĂlt vonal tĂĄj magaslatrĂłl havas fĂĄk hangulat legjobb hegyi vasĂșt BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A Petru Maior IC a Maros völgyĂ©ben Palotailva Ă©s NyĂĄgra között(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 14:22:53 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR havas fĂĄk hegyek hangulat tĂĄj magaslatrĂłl nyĂlt vonal teleobjektĂv hegyi vasĂșt legjobb BalkĂĄn hatĂĄron tĂșl ragadt vasĂștvonal felhos borult |
![]() | |
A Petru Maior IC a Maros völgyĂ©ben Palotailva Ă©s NyĂĄgra között(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 14:23:49 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR panorĂĄma hegyek havas fĂĄk tĂĄj magaslatrĂłl nyĂlt vonal BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A Petru Maior IC a Maros völgyĂ©ben Palotailva Ă©s NyĂĄgra között(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: Raffai TamĂĄs KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2003:01:02 18:51:21 Kelemenhavas Stanceni Neagra Palotailva Lunca Bradului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR hegyek havas fĂĄk teleobjektĂv nyĂlt vonal BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A Petru Maior IC a Maros völgyĂ©ben Palotailva Ă©s NyĂĄgra között(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: Raffai TamĂĄs KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2003:01:02 18:52:04 Palotailva Lunca Bradului 554 RomĂĄnia RomĂĄnia |
A bal oldalon az egyik, szerintem kicsit olaszos hangulatĂș vĂĄlĂłtĂĄllĂtĂł központ a megszűnt nyĂĄgrai ĂĄllomĂĄs DĂ©da felőli bejĂĄratĂĄnĂĄl.
![]() | |
Leolvashatatlan pĂĄlyaszĂĄmĂș ASEA-mozdony NyĂĄgrĂĄn(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 15:43:47 Kelemenhavas Stanceni Neagra 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
VĂ©get Ă©rt a mĂĄsodik nap is, ezĂșttal is keresztezni ĂĄlltunk meg GődemesterhĂĄzĂĄn, most viszont a romĂĄn trikolĂłrt viselő 060-EA-009 pĂĄlyaszĂĄmĂș gĂ©ppel(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 16:37:13 GödemesterhĂĄza Stanceni 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR ĂĄllomĂĄs kĂŒlönleges festĂ©s BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
VĂ©get Ă©rt a mĂĄsodik nap is, ezĂșttal is keresztezni ĂĄlltunk meg GődemesterhĂĄzĂĄn, most viszont a romĂĄn trikolĂłrt viselő 060-EA-009 pĂĄlyaszĂĄmĂș gĂ©ppel(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:14 16:39:02 GödemesterhĂĄza Stanceni 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A CFR 40-0752-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș, gyorsvonati szĂnű gĂ©pe Marosfő (Izvoru Muresului) ĂĄllomĂĄson(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:15 07:01:34 MarosfĂ” Izvoru Muresului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR ĂĄllomĂĄs vasutas BalkĂĄn hatĂĄron tĂșl ragadt vasĂștvonal felhos borult |
Az utolsĂł napra Ășj helyszĂnt nĂ©ztĂŒnk, a Maros folyĂł forrĂĄsĂĄhoz, a Maros Ă©s az Olt völgye közötti vĂzvĂĄlasztĂłhoz jöttĂŒnk el. Ez nem egy durva hegyi vasĂșt, nincsenek kĂ©tezres (plĂĄne nĂ©gyezres) csĂșcsok körben, mĂ©gis jĂłpofa a magasan a völgy fölött döcögő hatlĂĄbĂș Elektroputri.
![]() | |
A CFR 40-0752-2 pĂĄlyaszĂĄmĂș, gyorsvonati szĂnű gĂ©pe Marosfő (Izvoru Muresului) ĂĄllomĂĄson(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:15 07:01:51 MarosfĂ” Izvoru Muresului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A marosfői kocsmĂĄbanFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:15 09:28:48 ĂtitĂĄrsak |
Itt jöttĂŒnk rĂĄ, hogy valakik nem vettek le elĂ©g lejt, Ăgy, bĂĄr dollĂĄrbĂłl, eurĂłbĂłl Ă©s forintbĂłl kisebb vagyon volt nĂĄlunk, egy sörnĂ©l többet nem tudtunk venni...
![]() | |
Az első kapĂĄsunk a Galac-MarosvĂĄsĂĄrhely gyorsvonat volt MarosfőnĂ©l(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:15 11:29:45 Sandominic MarosfĂ” Izvoru Muresului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
A sűrű havazĂĄs korlĂĄtozta, hogy milyen tĂĄjkĂ©peket tudok komponĂĄlni, Ă©s szokĂĄs szerint elrontottam ezeket a fotĂłkat azzal, hogy prĂłbĂĄltam a teljes lĂĄtvĂĄnyt belevenni a kĂ©pbe, ahelyett, hogy a lĂĄtĂĄsi viszonyoknak megfelelően sima közelkĂ©peket lőttem volna egy szĂ©p fenyővel a hĂĄttĂ©rben.
![]() | |
Az első kapĂĄsunk a Galac-MarosvĂĄsĂĄrhely gyorsvonat volt MarosfőnĂ©l(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:15 11:29:45 Sandominic MarosfĂ” Izvoru Muresului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
Raffai mester az összes maradĂ©k innivalĂłnkkalFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:15 12:02:25 ĂtitĂĄrsak |
Nem volt rossz egyébként.
![]() | |
A CFR 40-0857-9 Oltfő (Izvorul Olt) Ă©s Marosfő ĂĄllomĂĄsok között(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:15 13:37:38 Sandominic MarosfĂ” Izvoru Muresului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR hegyek tĂĄj magaslatrĂłl köd nyĂlt vonal BalkĂĄn hegyi vasĂșt hatĂĄron tĂșl ragadt vasĂștvonal felhos borult |
Oltfő ĂĄllomĂĄshoz egyĂ©bkĂ©nt CsĂkszentdomonkos telepĂŒlĂ©s tartozik, de az ilyen furcsasĂĄgokon a romĂĄn hĂĄlĂłzaton nem szabad meglepődni.
![]() | |
A CFR 40-0857-9 Oltfő (Izvorul Olt) Ă©s Marosfő ĂĄllomĂĄsok között(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: Sandominic MarosfĂ” Izvoru Muresului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR tĂĄj magaslatrĂłl nyĂlt vonal hegyek panorĂĄma köd BalkĂĄn felhos borult |
Oltfő ĂĄllomĂĄshoz egyĂ©bkĂ©nt CsĂkszentdomonkos telepĂŒlĂ©s tartozik, de az ilyen furcsasĂĄgokon a romĂĄn hĂĄlĂłzaton nem szabad meglepődni.
![]() | |
A CFR 40-0857-9 Oltfő (Izvorul Olt) Ă©s Marosfő ĂĄllomĂĄsok között(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: Raffai TamĂĄs KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2003:01:03 18:03:09 Sandominic MarosfĂ” Izvoru Muresului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A CFR 40-0857-9 Oltfő (Izvorul Olt) Ă©s Marosfő ĂĄllomĂĄsok között(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: Raffai TamĂĄs KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2003:01:03 18:03:37 Sandominic MarosfĂ” Izvoru Muresului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR hegyek tĂĄj magaslatrĂłl nyĂlt vonal hangulat BalkĂĄn hatĂĄron tĂșl ragadt vasĂștvonal felhos borult |
TamĂĄs nagyjĂĄbĂłl megcsinĂĄlta a tĂșra kĂ©peit :D
![]() | |
A CFR 40-0857-9 Oltfő (Izvorul Olt) Ă©s Marosfő ĂĄllomĂĄsok között(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: Raffai TamĂĄs KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2003:01:03 15:55:36 Sandominic MarosfĂ” Izvoru Muresului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
Ăme az egyik alagĂșt Marosfő felőli portĂĄlja.
![]() | |
A CFR 40-0919-7 a sűrű hĂłesĂ©sben Marosfő Ă©s Oltfő között(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:15 13:51:05 Sandominic MarosfĂ” Izvoru Muresului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
![]() | |
A CFR 40-0919-7 a sűrű hĂłesĂ©sben Marosfő Ă©s Oltfő között(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: Raffai TamĂĄs KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2003:01:03 18:17:10 Sandominic MarosfĂ” Izvoru Muresului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR hegyek nyĂlt vonal alagĂșt sziklĂĄk legjobb BalkĂĄn hegyi vasĂșt hatĂĄron tĂșl ragadt vasĂștvonal alagĂștkapu felhos borult |
A mĂĄsik kapuzatot a vonalbejĂĄrĂł rĂĄĂ©rősen mozaikmintĂĄval dĂszĂtette kĂ©t szĂnű bagikövekből...
![]() | |
A CFR 40-0919-7 a sűrű hĂłesĂ©sben Marosfő Ă©s Oltfő között(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:15 13:52:52 Sandominic MarosfĂ” Izvoru Muresului 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR nyĂlt vonal hegyek tĂĄj magaslatrĂłl fenyofa hangulat BalkĂĄn hatĂĄron tĂșl ragadt vasĂștvonal felhos borult |
![]() | |
A tĂ©li szĂĄllĂĄsunkFotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:15 14:13:49 ĂtitĂĄrsak |
Egy kis nyĂĄri istĂĄllĂłban hĂșztuk meg magunkat a legkemĂ©nyebb tĂ©li fotĂłzĂĄsomon a medveordĂtĂł hidegben.
![]() | |
40-0350-5 GyergyĂłszentmiklĂłson a Hargita IC-vel(SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:15 20:17:16 GyergyĂłszentmiklĂłs Gheorgeni 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR BalkĂĄn felhos borult |
VĂ©get Ă©rt hĂĄt ez a tĂșra is, mĂ©g bestoppoltunk GyergyĂłszentmiklĂłsra, vettĂŒnk föl pĂ©nzt, megvacsorĂĄztunk, aztĂĄn ismĂ©t fölszĂĄlltunk a CoronĂĄra, amiben ezĂșttal nem volt hĂĄlĂłkocsi, Ăgy alig kaptunk fekvőhelyet...
![]() | |
40-0350-5 GyergyĂłszentmiklĂłson a Hargita IC-vel(könyvjelző) (SzĂ©kely KörvasĂșt) FotĂł: TakĂĄcs Bence KĂ©szĂtĂ©s ideje: 2009:02:15 20:18:12 GyergyĂłszentmiklĂłs Gheorgeni 554 ASEA (CFR 40) villanymozdony RomĂĄnia ASEA SzĂ©kely KörvasĂșt tĂ©l havas CFR csĂkok bemozdult Ă©jszakai hangulat BalkĂĄn InterCity felhos borult |
Köszönöm a figyelmed! KĂ©rlek, pillants rĂĄ nĂ©hĂĄny naponta bővĂŒlő vonatfotĂłs albumomra, ahovĂĄ az ĂștibeszĂĄmolĂłba nem kerĂŒlő kĂ©peket gyűjtöm! ElĂ©g vĂĄltozatos dolgok kerĂŒlhetnek oda, a Budapest-környĂ©ki fővonalakrĂłl, a napkelte körĂŒl munkĂĄba menet kĂ©szĂŒlt fotĂłk, most Ă©ppen egy rövid bĂ©csi kiruccanĂĄs kĂ©pei is odavĂĄrakoznak. Ărdemes pĂĄr naponta a benbe.hu-ra pillantani!
Copyright Takåcs Bence és tårsai, 2005-2025. A honlapon talålható fényképek felhasznålåsi jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!