sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Bzmot 243 - Különvonat a Diósjenő-Romhány vasútvonalon

Az első bézés fotóvonatunk a szünetelő személyforgalmú és voltaképp mára tehervonatok nélküli 76-os vasútvonalon közlekedett. A páratlan vonzza a kirndulókat, de a magyar vasút egyelőre hétvégén sem tervezi újrafölvenni a forgalmat. Videók!

Bzmot 342 érkezik Diósjenőr fotó

Bzmot 342 érkezik Diósjenőre Balassagyarmatról

Kora reggel a 75-ösön: itt nem ilyen vonat szokott érkezni, de ma különleges nap van.

Bzmot 342 érkezik Diósjenőr fotó

Bzmot 342 érkezik Diósjenőre Balassagyarmatról

Az első motorkocsi a váci személyvonat, a mögötte levő pedig egy különvonat, amivel vasútbarátok fognak nekivágni a két éve szünetelő személyforgalmú és Január óta tehervonatok nélküli Diósjenő-Romhány vonalnak.

Bzmot 342 tolat Diósjenőn fotó

Bzmot 342 tolat Diósjenőn

Az állomásra már beállított mellékkocsit fölveszi a személyvonat, így kellő kapacitással mehet tovább. Valószínűleg tegnap este fölfelé menet hagyta itt a szerelvény, így némi gázolajat megspóroltak. Ez azért dícséretes, mert nem maguknak, hanem az ezzel többnyire nem foglalkozó vasútnak nyertek egy kevés pénzt.

Diósjenő állomás fotó

Diósjenő állomás

A Bézéhez képest még a kis HÉV másodosztályú épület is nagynak tűnik.

Bzmot 243 Diósjenőn fotó

Bzmot 243 Diósjenőn

Egy órát várunk, hogy megérkezzen mindenki, hiszen mi a nagyon hajnali vonattal jöttünk föl Vácra.

Bzmot 243 Diósjenőn fotó

Bzmot 243 Diósjenőn

A háttérben álló farakások senkit ne tévesszenek meg itt csak gyűjtik a faanyagot, azt nem vasúton adják föl.

Bzmot 243 és 298 Diósjenőn fotó

Bzmot 243 és 298 Diósjenőn

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Egy igazi, békebeli diósjenői hármaskereszt, váci, balassagyarmati és romhányi személyvonatokkal! Hiba csak annyi, hogy a sok utas ellenére már csak egy mellékkocsival járnak a fővonali vonatok, nem úgy, mint két éve. Így lehet egy jól menő vonalat elkezdeni lezülleszteni...

Bzmot 298 Diósjenőn fotó

Bzmot 298 Diósjenőn

Bzmot 243 Diósjenőn fotó

Bzmot 243 Diósjenőn

Az út első pár méterét még nem a vonaton tettem meg, hiszen a szeszfőzde illataiban megmerítkezve is készítettem néhány képet. Ezért pedig leszállni nem sok értelme lett volna.

Bzmot 243 Diósjenőn fotó

Bzmot 243 Diósjenőn

Bzmot 243 Diósjenőn fotó

Bzmot 243 Diósjenőn

(könyvjelző)

Ha már a panorámaképeknél tartok...

Bzmot 243 Diósjenőn fotó

Bzmot 243 Diósjenőn

És ugyanez egy teljesen más hangulatú fekete-fehér változatban. Ezúttal a HDR-szerű színes a jobb szerintem.

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Az első fotóhelyig sem gurultunk olyan sokat, hiszen még látszódnak az előjelző vonóvezetékei. Elég sok időt eltöltöttünk itt, egyrészt a kiváló fények miatt, másrészt pedig, hogy beleférjen egy videózás is.

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Az egyre nagyobb látószögnél kezd kiderülni, hogy mi is a fénytani helyzet: a Börzsöny csúcsai sötét hófelhőkbe burkolóznak, míg az előtérben a Bézére rá-rásüt a Nap.

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Furcsák ezek a túlemelések... De a templomtorony függőleges, a nagytele pedig nem torzítja a párhuzamosokat.

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Elértünk az előjelzőig. Nagy harc volt! A pálya már teljesen bekanyarodik kelet felé, a háttérben már alig lehet kivenni azöld szántóföld végében a barna, fás-bokros töltését a Borsosberény felé tartó 75-ösnek.

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

Nem sikerülhet minden jelzőkitűzés. Az Előjelzőre figyelmeztető tábla nem éppen két méterrel előzi meg az előjelzőt.

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Oldalról is érdekes. Nagyon szép napos, télies kép lett. PEdig még csak 400 métert jöttünk a vonalon!

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

Aztán vagy három kilométert. A lápos rész után egy apró tisztásnál álltunk meg másodszor - előtte egyszer azért a belógó, az előző pár nap szélviharában megszaggatott fákat ki kellett szednünk az űrselvényből.

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

Mindenképpen szerettem volna még Tolmács előtt megállni egyszer. A vonal ezen szakaszának ugyanis a legjellemzőbb sajátossága, hogy a Magas-Börzsöny lábaitól induló vasútvonal völgye fölé tornyosulnak a 600-700 méteres, mai magyar viszonylatban magas csúcsok.

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Ez az érzés azonban Rétságtól már megszűnik, hiszen ott már tíz kilométer mélyen járunk a Cserhát dombjai között. Már Tolmácson is erős teleobjektív kell ahhoz, hogy a hegyek megjelenjenek a képben. Ezen a nádasos, puszta részen azonban minden tökéletes!

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Nagyon szerencsés fényekkel álltunk meg, hiszen az erdő felől tűző erős napfény tönkretehette volna ezt a képet. Így azonban egy lágy (mi több, Ляды), pasztellszínű képet kaptunk, ami szerintem remekül illik a vonal egyéniségéhez: sok részlet, sok arc, finomság és keménység, nagyszerűség és apró dolgok is megjelennek benne.

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

Ez volt az egyik hely, ahol erdővel fotóztunk: ez azért lényeges, mert az első állomásköz felében, aztán Rétságtól Bánkig végig és Bánktól Virányospusztáig a vona sűrű erdőben megy, hol egyfelől, hol mindkét irányból a fák közé szorítva.

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

Ehhez tesz még az hozzá, hogy a Jenői-patak medre és a vasúti töltés között gyakran csak húsz méternyi nádas van. Ez a hely ennek illusztrálására is remek. Sajnos a patakon átkelni nemigen lehet, így a túlpartjáról nem készíthettünk fotókat.

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Jobbra megjelentek a cserháti dombok.

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmá fotó

Bzmot 243 Diósjenő és Tolmács között

Sziluett.

Bzmot 243 Tolmácsra érkezik fotó

Bzmot 243 Tolmácsra érkezik

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A szolid hócsíkot figyeljük meg a Csertány oldalában!

Bzmot 243 Tolmácsra érkezik fotó

Bzmot 243 Tolmácsra érkezik

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A vonal minden volt szolgálati helyén van valami érdekesség - Tolmácson a sima nyílt és oldalrakodós rakodóvágányon kívül az Erdőkémia iparvágánya ilyen még.

Bzmot 243 Tolmácsra érkezik fotó

Bzmot 243 Tolmácsra érkezik

Bzmot 243 Tolmácsra érkezik fotó

Bzmot 243 Tolmácsra érkezik

Tolmácson van egy kastély is, de láthatóan az önkormányzat rá se bagózik. Szemben a Rendező Úrral...

Bzmot 243 Tolmács megálló-r fotó

Bzmot 243 Tolmács megálló-rakodóhelyen

Bzmot 243 Tolmács és Rétság fotó

Bzmot 243 Tolmács és Rétság között

Ez a rész ismerős lehet egy korábbi fotógalériából, de megálltunk itt az M32-es különvonattal is.

Bzmot 243 Tolmács és Rétság fotó

Bzmot 243 Tolmács és Rétság között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Ez a rész ismerős lehet egy korábbi fotógalériából, de megálltunk itt az M32-es különvonattal is. Most pedig a Bézés különvonat is megállt itt.

Bzmot 243 Tolmács és Rétság fotó

Bzmot 243 Tolmács és Rétság között

Bzmot 243 Tolmács és Rétság fotó

Bzmot 243 Tolmács és Rétság között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Korábban ugyanezt a Bzmot fotót meglőttem a másik irányból is.

Bzmot 243 Rétságon fotó

Bzmot 243 Rétságon

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Két év után először.

A Felsőpetényi Kisvasút C50 fotó

A Felsőpetényi Kisvasút C50-ese Bánkon

Bánkon csak addig álltunk meg, amíg fölvettük a kisvasutasok kedves csapatát. A vonatok közös fotózkodása majd visszafelé lesz.

Bzmot 243 Romhányban fotó

Bzmot 243 Romhányban

Ez a beállítás is ismerős lehet.

Bzmot 243 Romhányban fotó

Bzmot 243 Romhányban

Amikor már nem használták az iparvágányt, itt rakodták ki az agyags kocsikat. Később már az agyagos kocsikat sem használták.

Addig megyünk, ameddig ki l fotó

Addig megyünk, ameddig ki lehet takarítani

Bzmot 243 úgy tűnik, mintha fotó

Bzmot 243 úgy tűnik, mintha földön futna

Bzmot 243 Romhányban fotó

Bzmot 243 Romhányban

A vonalnak itt a vége, a remek, félbehajtott Calzone-pizzámból még van egy kevés a kocsiban. Meg sör is.

Bzmot 243 Romhányban fotó

Bzmot 243 Romhányban

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A sötét felhők bőven összegyűltek a vonal felett, fény csak három apró pont világít reménykedve.

Száradó ruhák fotó

Száradó ruhák

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Romhány, Bzmot 243.

Száradó ruhák fotó

Száradó ruhák

Egy hagyományosabb megközelítés :).

Bzmot 243 Romhány és Bánk k fotó

Bzmot 243 Romhány és Bánk között

Bzmot 243 Romhány és Bánk k fotó

Bzmot 243 Romhány és Bánk között

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Bzmot 243 Romhány és Bánk k fotó

Bzmot 243 Romhány és Bánk között

Bzmot 243 Világospuszta meg fotó

Bzmot 243 Világospuszta megállóhelynél

Jóval az én időm előtt megszűnt, de akkor sem lehetett nagy forgalma. Egy állattenyésztő-telep munkásai használták.

Bzmot 243 Világospuszta meg fotó

Bzmot 243 Világospuszta megállóhelynél

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Jóval az én időm előtt megszűnt, de akkor sem lehetett nagy forgalma. Egy állattenyésztő-telep munkásai használták.

Bzmot 243 Világospuszta meg fotó

Bzmot 243 Világospuszta megállóhelynél

Bzmot 243 Bánkon fotó

Bzmot 243 Bánkon

Betolás az átrakó középső v fotó

Betolás az átrakó középső vágányára

A bodegás jármű az egyik fékes kocsi. A betolás erős siklásveszély miatt nem sikerült.

Betolás az átrakó középső v fotó

Betolás az átrakó középső vágányára

Váltóállítás után a szélső vágányra jártak be.

Betolás az átrakó szélső vá fotó

Betolás az átrakó szélső vágányára

A harmadik vágány meg eltűnik a fűben. A túlsó végen a körbejáráshoz használt kihúzóvágány előtt egy fonódott kitérő volt, ezt a KBK-sok elvitték egy biztonságosabb helyre, hiszen egyedülálló műszaki értékű tárgy.

Kisvonat és nagyvonat fotó

Kisvonat és nagyvonat

Szegény Bézét sem hívták még nagyvonatnak soha szerintem.

Kisvonat és nagyvonat fotó

Kisvonat és nagyvonat

(könyvjelző)

Szegény Bézét sem hívták még nagyvonatnak soha szerintem.

Bzmot 243 Bánkon fotó

Bzmot 243 Bánkon

Bzmot 243 Bánkon fotó

Bzmot 243 Bánkon

Bzmot 243 Bánkon fotó

Bzmot 243 Bánkon

Bzmot 243 Bánkon fotó

Bzmot 243 Bánkon

Bzmot 243 Bánkon fotó

Bzmot 243 Bánkon

Bzmot 243 Bánkon fotó

Bzmot 243 Bánkon

(könyvjelző)

Bzmot 243 Bánk és Rétság kö fotó

Bzmot 243 Bánk és Rétság között, a Jenői-patak hídján

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Itt egymás után két híd van, köztük egy sziklabevágással. Sajnos az egésze végigfotózni horror sok idő lett volna.

Bzmot 243 Bánk és Rétság kö fotó

Bzmot 243 Bánk és Rétság között, a Jenői-patak hídján

Bzmot 243 Bánk és Rétság kö fotó

Bzmot 243 Bánk és Rétság között, a Jenői-patak hídján

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Itt egymás után két híd van, köztük egy sziklabevágással. Sajnos az egésze végigfotózni horror sok idő lett volna.

Bzmot 243 Bánk és Rétság kö fotó

Bzmot 243 Bánk és Rétság között, a Jenői-patak hídján

Bzmot 243 Bánk és Rétság kö fotó

Bzmot 243 Bánk és Rétság között, a Jenői-patak hídján

Bzmot 243 Rétság előtt fotó

Bzmot 243 Rétság előtt

Bzmot 243 Rétság előtt fotó

Bzmot 243 Rétság előtt

Sajnos a kedvenc nagyfánkat kivágták, de azért így sem csúnya.

Bzmot 243 Rétság előtt fotó

Bzmot 243 Rétság előtt

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Csoportkép: Bzmot 243 Rétsá fotó

Csoportkép: Bzmot 243 Rétság előtt

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Örülök, hogy itt voltatok!

Bzmot 243 Rétságon fotó

Bzmot 243 Rétságon

Bzmot 243 Diósjenő bejárati fotó

Bzmot 243 Diósjenő bejárati jelzőjénél

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Ide korábban a BCmot-tal is kitoltunk.

Bzmot 243 Diósjenő bejárati fotó

Bzmot 243 Diósjenő bejárati jelzőjénél

Bzmot 243 Diósjenő bejárati fotó

Bzmot 243 Diósjenő bejárati jelzőjénél

Bzmot 243 Diósjenő bejárati fotó

Bzmot 243 Diósjenő bejárati jelzőjénél

Bzmot 243 Diósjenő bejárati fotó

Bzmot 243 Diósjenő bejárati jelzőjénél

Ilyesmit egyszer még havas tájban is sikerült lőnöm.

Bzmot 243 Diósjenő bejárati fotó

Bzmot 243 Diósjenő bejárati jelzőjénél

Ilyesmit egyszer még havas tájban is sikerült lőnöm.

Bzmot 243 Diósjenő bejárati fotó

Bzmot 243 Diósjenő bejárati jelzőjénél

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Talán utoljára mutat szabad jelzést? Nagyon remélem, nem!

Bzmot 181 Diósjenőn fotó

Bzmot 181 Diósjenőn

Így ér véget ez a remek nap: Vácra két mellékkel, Balassagyarmatra két motorral megy a személyvonat. Örülök, hogy itt lehettem, remélem, nem utoljára!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek