sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Bakony és Balaton

Csörgők, Dácsiák, bauxitvonatok, személyek a Balatonparton és a Bakonyban, mindez M41 2143-mal fűszerezve!

Hogy jól kezdődjön a t fotó

Hogy jól kezdődjön a túra

A Balatonhoz készültem, amiről az az elképzelés él az emberben, hogy üdülőhelyként egy kicsit exklúzívabb az átlag magyar szarnál. Hát a MÁV részéről biztos nem, különben a 29-esre közlekedő Bko (ex-IC) személykocsiban a fölmosást nem a sár lábnyomformából egyenletes csíkokká való elkenése jelentené. Hogy basznák meg helyben...

Hajnalpír Székesfehérvár el fotó

Hajnalpír Székesfehérvár előtt

Az úticél Csopak volt, hiszen a télen immár a személyvonatok is M41-es, nagymozdonyos szerelvények, a Bézék egy hajnali Zánka-Tapolca személyt leszámítva eltűntek a vonalról.

M41 2185 Székesfehérváron fotó

M41 2185 Székesfehérváron

Kicsit még bemozdult így reggel, de gyorsan eltaláltam a ritmust. Sokan kérdezik, hogy minek teszem ezt ki: nos, a válasz az, hogy itt elfér, jól el van dugva, ideális esetben csak az nézi meg, akit nagyon érdekel. Az utazáshoz hozzá tartozott ez a kis hajnali bohóckodás is, és lehet olyan, akinek pont erről a gépről kellett egy fotó. A gond azokkal van, akik az ilyen képekre büszkék, akik csak ilyeneket csinálnak, és kikerülhetetlenül teleszórják velük a netet. De igaziból velük is csak akkor, amikor már évek óta ez van - nyílván a tanulópénz nekik is meg kell fizetniük, l. ezt vagy ezt a válogatást. Ugye, milyen durva?

M41 2330 Székesfehérváron fotó

M41 2330 Székesfehérváron

Egyébként a gyengébb képek nem csak a mozdonysorozatok szerinti katalógusban vannak eldugva az oldal végére vagy külön oldalra, de az oldal linkszerkezete miatt a Google is kevésbé dobálja föl a gyengébb képeket, még egész pontos keresésekre is, mint a jobbakat. Az oldal saját keresője pedig nyílván pontosan ismeri, hogy mi tetszett Nektek, de figyelembe veszi az én előzetes válogatásomat is (a kulcsszavak relevanciáján kívül persze). Szóval itt rossz képet - remélem - csak az talál, aki keres.

M47 1327 Székesfehérváron fotó

M47 1327 Székesfehérváron

M41 2330 Székesfehérváron fotó

M41 2330 Székesfehérváron

(könyvjelző)

Gyakran hallom azt is, hogy ide más nem tölthet föl képeket. Hát, ennek alapvetően két oka van: az egyik, hogy nincs képfeltöltés funkció a honlap kódjában, és piszok bonyolult lenne írni hozzá egyet. A másik pedig az, hogy ez mégiscsak a benbe.hu, sose volt úgy tervezve, hogy az internet egy szabad, közösségi tere legyen, szeretném megőrizni ezt a magam kis nyugodt szegletének. Mégis töltenek föl mások is képeket, mégpedig a közös kirándulásokról készült közös albumokba, valamint például Végh József a saját albumaiba is. Viszont ha bárki szeretne komplett albumot küldeni, érdekes szöveggel, azt kimondottan szívesen veszem, mert a szép útibeszámolók mindenképpen beleférnek a honlap profiljába, és örülnék, ha gyakrabban tudnék frissíteni, illetve, ha mások is megosztanák utazásaik során gyűjtött élményeiket az olvasóimmal - biztos vagyok benne, hogy rajtam kívül még jónéhányan járják úgy ezt vagy a környező országokat, hogy arról érdemes legyen beszámolni.

M41 2330 Székesfehérváron fotó

M41 2330 Székesfehérváron

A sík Fülénél fotó

A sík Fülénél

(könyvjelző)

Erre a részre feltétlenül érdemes egy kellemes, napos, téli reggelen ellátogatni.

M41 2330 Csajágon fotó

M41 2330 Csajágon

(könyvjelző) (MÁV Észak-Balatoni vonal)

Csopakot terveztem, de egy jelentős késés miatt célszerűnek látszott már Csajágon megszakítani az utazást, és az itteni fotóhelyeken kezdeni inkább a napot. A gyorsvonatok (ma már) itt alapvetően nem állnak meg.

M41 2328 előfogatolja  fotó

M41 2328 előfogatolja az M41 2187-es dögöt Csajág és Balatonfőkajár felső között

(MÁV Észak-Balatoni vonal)

Hát ezért megérte leszállni, meg rohanni egy kicsit a félméteres hóban!

M41 2328 előfogatolja  fotó

M41 2328 előfogatolja az M41 2187-es dögöt Csajág és Balatonfőkajár felső között

(könyvjelző) (MÁV Észak-Balatoni vonal)

Pedighát általában a Ramatyokkal van a probléma, kivételesen ő állt helyt. Csakhogy a Hörgő által vontatandó reggeli személyvonatot pótlás nélkül lemondták.

Kukoricaföld a hóban fotó

Kukoricaföld a hóban

Kukoricaföld a hóban fotó

Kukoricaföld a hóban

(könyvjelző)

Kukoricaföld a hóban fotó

Kukoricaföld a hóban

Kukoricaföld a hóban fotó

Kukoricaföld a hóban

M41 2185 vágtat Balatonf fotó

M41 2185 vágtat Balatonfőkajár felső és Csajág között

(könyvjelző) (MÁV Észak-Balatoni vonal)

M41 2185 vágtat Balatonf fotó

M41 2185 vágtat Balatonfőkajár felső és Csajág között

(könyvjelző) (MÁV Észak-Balatoni vonal)

A 6342 008-7 pályaszámú Des fotó

A 6342 008-7 pályaszámú Desiro Balatonkenese-Üdülőtelep és Balatonakarattya között

Hétvégente van egy kisebb botlás a Csörgők szigorú rendjében, ez pedig a Desirók személyvonati fordája. Egy kis változatosság sosem árt. Ez a példány éppen az akarattyai löszfalat tehermentesítő provizóriumon döcög át. Jó ezeket a Balatonnal fotózni, de szerencsére a normál közlekedési helyük, a kettes vonal sem kifejezetten csúnya.

A 6342 008-7 pályaszámú Des fotó

A 6342 008-7 pályaszámú Desiro Balatonkenese-Üdülőtelep és Balatonakarattya között

(könyvjelző)

A kertekbe telepített erdeifenyők igazán szépek egy kis hóval a nyakukban!

A 6342 008-7 pályaszámú Des fotó

A 6342 008-7 pályaszámú Desiro Balatonkenese-Üdülőtelep és Balatonakarattya között

A vonat beér a 71-es út felüljárója alá, máris ott van Balatonakarattya Hauptbahnhofon. Igecsak elkelne oda egy második vágány, ahová legalább egy csatolt Desiro félre tud állni.

Látkép a balatonakarattyai  fotó

Látkép a balatonakarattyai magaspartról

(könyvjelző)

Ez a kellemes sétány nem a Zimmer Ferik világához tartozik.

A nosztalgiafestésű M4 fotó

A nosztalgiafestésű M41 2143 bukkan elő a magaspart löszfala mögül Balatonkenese-Üdülőtelep és Balatonakarattya között

Magasan a befagyott Balaton vize fölött csörög a gyorsvonattal. Ismertem az aznapi fordáját, és nagyon vártam már a hamisan historizáló fényezésű gép érkezését, hiszen nincs túl sok képem a 2143-as Csörgőről. Ezen a hétvégén viszont sokmindent bepótoltam.

A nosztalgiafestésű M4 fotó

A nosztalgiafestésű M41 2143 bukkan elő a magaspart löszfala mögül Balatonkenese-Üdülőtelep és Balatonakarattya között

(könyvjelző) (MÁV Észak-Balatoni vonal)

Nagyon vártam már a hamisan historizáló fényezésű gép érkezését, hiszen nincs túl sok képem a 2143-as Csörgőről. Ezen a hétvégén viszont sokmindent bepótoltam.

Csajági kereszt után a 6342 fotó

Csajági kereszt után a 6342 029-3 indult a Balaton felé egy személyvonattal

A kép a balatonakarattyai alagút déli portáljáról készült.

Csajági kereszt után a 6342 fotó

Csajági kereszt után a 6342 029-3 indult a Balaton felé egy személyvonattal

(könyvjelző)

A kép a balatonakarattyai alagút déli portáljáról készült.

Egy másik pad a balatonakar fotó

Egy másik pad a balatonakarattyai magasparton

M41 2330 Balatonkenese-Üdül fotó

M41 2330 Balatonkenese-Üdülőtelep és Balatonakarattya között

(MÁV Észak-Balatoni vonal)

Az alagút tetején levő hely talán mindenki számára ismert. Onnan lefelé a sínek mellett továbbgyalogolni nincs sok értelme, mivel a sínek a sziklafalhoz tapadnak, a látványt pedig a túlnőtt növényzet takarja. Indul viszont a kilátótól egy sétaút, ami hosszú lejtő végén egy átjáróban keresztezi a vasutat. Azon a környéken egy pár méter szélesen tiszta a terület, néhány kertből vagy fáról pedig magaslati képeket is lehetne lőni. Ehhez kicsit csúszós volt minden, de azért a Balatont itt is sikerült belekomponálni a látványba.

M41 2330 Balatonkenese-Üdül fotó

M41 2330 Balatonkenese-Üdülőtelep és Balatonakarattya között

(könyvjelző) (MÁV Észak-Balatoni vonal)

Az alagút tetején levő hely talán mindenki számára ismert. Onnan lefelé a sínek mellett továbbgyalogolni nincs sok értelme, mivel a sínek a sziklafalhoz tapadnak, a látványt pedig a túlnőtt növényzet takarja. Indul viszont a kilátótól egy sétaút, ami hosszú lejtő végén egy átjáróban keresztezi a vasutat. Azon a környéken egy pár méter szélesen tiszta a terület, néhány kertből vagy fáról pedig magaslati képeket is lehetne lőni. Ehhez kicsit csúszós volt minden, de azért a Balatont itt is sikerült belekomponálni a látványba.

M41 2327 Balatonakarattya é fotó

M41 2327 Balatonakarattya és Balatonkenese-Üdülőtelep között

(MÁV Észak-Balatoni vonal)

Ez a kép ugyan nem hordoz balatoni hangulatot, de szerintem az erdőben haladó komoly gyorsvonat is érdekes látványt nyújt. Hóval borítva pedig nagyjából minden nagyon szép.

M41 2327 Balatonakarattya é fotó

M41 2327 Balatonakarattya és Balatonkenese-Üdülőtelep között

(könyvjelző) (MÁV Észak-Balatoni vonal)

Az látható, hogy a hegyoldalból, mint oly sok helyen Magyarországon, itt sem érdemes fényképészkedni.

M41 2185 Balatonkenesén fotó

M41 2185 Balatonkenesén

Az egy érdekes kérdés, hogy miért engedik meg a sűrűn lakott üdülőterületen a 70 km/h-s sebességgel való száguldást. Emlékeim szerint a táblát nyáron sem cserélik le harmincasra.

Az M41 2143-as régies festé fotó

Az M41 2143-as régies festésű gép egy Tapolcára tartó személyvonattal Balatonkenesén

(könyvjelző) (MÁV Észak-Balatoni vonal)

M41 2328 Balatonkenese állo fotó

M41 2328 Balatonkenese állomáson

(könyvjelző) (MÁV Észak-Balatoni vonal)

Kísérletnek szántam, de végülis az ISO3200-as svenk nem is lett olyan rossz (mintha kétszer ennyire rossz lett volna). Biztos mindenesetre, hogy a nagyfényerejű objektívemet legközelebb érdemes elvinnem, ha kék órai hazatérést fontolgatok. :)

V63 031 konténervonattal Sz fotó

V63 031 konténervonattal Székesfehérváron

(könyvjelző)

Azért egy ilyen képpel mégis csak érdemesebb zárni egy kirándulást! Az albumnak viszont nincs vége, másnap ugyanis autóval vágtunk neki a Bakonynak és a Balatonpartnak.

M41 2330 a Nap első su fotó

M41 2330 a Nap első sugaraiban fürdik a balatonakarattyai alagút előtt

(MÁV Észak-Balatoni vonal)

Másnap reggel a csodálatos fényeket és a kevéske párát ismét a Balatonnal kombináltam, de itt már velem volt néhány ismerősöm is. Itt nem a 2143-assal találkoztunk, de ami késik, az akkor nem a vonat volt.

M41 2330 a Nap első su fotó

M41 2330 a Nap első sugaraiban fürdik a balatonakarattyai alagút előtt

(könyvjelző) (MÁV Észak-Balatoni vonal)

Másnap reggel a csodálatos fényeket és a kevéske párát ismét a Balatonnal kombináltam, de itt már velem volt néhány ismerősöm is. Itt nem a 2143-assal találkoztunk, de ami késik, az akkor nem a vonat volt.

M41 2143 Balatonkenese és B fotó

M41 2143 Balatonkenese és Balatonfűzfő között

A bordó-ezüst fényezésű mozdony ekkor egy reggeli gyorsvonatot húzott Székesfehérvárról Tapolcára. Őt a csodás ellenfényben közvetlenül a Balaton jeges vize mellett fényképeztük le. Még néhány szál nád is besegített a komponálásba.

M41 2143 Balatonkenese és B fotó

M41 2143 Balatonkenese és Balatonfűzfő között

(könyvjelző) (MÁV Észak-Balatoni vonal)

A bordó-ezüst fényezésű mozdony ekkor egy reggeli gyorsvonatot húzott Székesfehérvárról Tapolcára. Őt a csodás ellenfényben közvetlenül a Balaton jeges vize mellett fényképeztük le. Még néhány szál nád is besegített a komponálásba.

M47 1333 Eplény és Veszprém fotó

M47 1333 Eplény és Veszprém(-külső) között

(Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

Kicsit elhagyjuk a magyar tengert, és helyette a vasúti szempontból legizgalmasabb hegyvidékünkbe indulunk. A 20-as számú, immár villamosított, Székesfehérvár-Szombathely vonalán tehervonatok és TRAXX-ok járnak, de ehhez csatlakozik egy csodálatos és változatos hegyvidéki mellékvonal-hálózat is, amin az M41-es nagydízelek a személyvonatokért, és számtalan kis, méhecske-mód szorgoskodó M47-es tolatómozdony pedig a sűrű teherszállításért felelős. A képen az állomások téli fűtésére szolgáló szenet hozó teherkocsi tér vissza Veszprémbe a tolatós tehervonattal.

M47 1333 Eplény és Veszprém fotó

M47 1333 Eplény és Veszprém(-külső) között

(könyvjelző) (Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

Kicsit elhagyjuk a magyar tengert, és helyette a vasúti szempontból legizgalmasabb hegyvidékünkbe indulunk. A 20-as számú, immár villamosított, Székesfehérvár-Szombathely vonalán tehervonatok és TRAXX-ok járnak, de ehhez csatlakozik egy csodálatos és változatos hegyvidéki mellékvonal-hálózat is, amin az M41-es nagydízelek a személyvonatokért, és számtalan kis, méhecske-mód szorgoskodó M47-es tolatómozdony pedig a sűrű teherszállításért felelős. A képen az állomások téli fűtésére szolgáló szenet hozó teherkocsi tér vissza Veszprémbe a tolatós tehervonattal.

A Balaton Volán Ik415 autób fotó

A Balaton Volán Ik415 autóbusza Zirc mellett

A hétköznapi személyszállításért viszont a buszok felelősek, igaz, ekkor megint jártak munkanap is a személyvonatok Bakonyszentlászló, illetve Zirc és Veszprém között, de túl nagy szeletet az alacsony vonatszám, a kedvezőtlen földrajzi helyzet, de leginkább a komolytalan rendszerbe ágyazottság miatt, képtelen kihasítani a modal splitből.

A zirci medencében a ciszte fotó

A zirci medencében a cisztercita kolostor alatt, a volt Olaszfalu megállóhelynél halad az M47 1329-es bauxitvonatával

(könyvjelző) (Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

Magyarország talán legszebb vasúti látványa most hólapte tájjal és gyönyörű napfényben mutatkozik. Bauxitvonatok 2011-ben is vannak, reméljük, még jó sokáig lesznek tehervonatoktól zsúfoltak ezek a mellékvonalak!

A zirci medencében az M47 1 fotó

A zirci medencében az M47 1329-es bauxitvonatával

(Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

A zirci medencében az M47 1 fotó

A zirci medencében az M47 1329-es bauxitvonatával

(könyvjelző) (Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

A zirci medencében az M47 1 fotó

A zirci medencében az M47 1329-es bauxitvonatával

(Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

M47 1330 Dudar és Dudarbány fotó

M47 1330 Dudar és Dudarbánya között

(Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

A Zirc-Dudarbánya vasútvonal ma már leginkább iparvasútra hasonlít, de azért néha még személyvonatok is előfordulnak rajta. Ma a szokásosnál kicsit bonyolultabb technológiával dolgoztak, hogy kijöjjön a személyzetek ideje, így kivételesen nem Veszprémből, hanem már Zircről fordult egy gépement Dudarbányafelé. A kép közvetlenül a dudarbányai állomás előtti útátjárónál készült.

M47 1330 Dudarbánya állomás fotó

M47 1330 Dudarbánya állomáson

(Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

A vonalon dolgozó mozdony egy laza huszas tempót diktált, majd nekilátott a vágányzáró sorompó kinyitásának és a váltók beállításának, hogy hozzáférjenek a következő, rakott bauxitvonatukhoz. Személyzet már nincs, mindent a tolatócsapat csinál, akik a Remot-Dácsia vezetőállásán szerencsére már kényelmesen elférnek.

M47 1330 Dudarbánya állomás fotó

M47 1330 Dudarbánya állomáson

(Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

A Bakony egy fennsíkszerű nyúlványán fekvő állomás az ipari épületektől eltekintve gyönyörű helyen fekszik, az állomásra szerencsére nem igazán tiltják a bejutást, de még a behajtást sem.

M47 1330 Dudarbánya állomás fotó

M47 1330 Dudarbánya állomáson

(könyvjelző) (Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

Általában két Dácsia dolgozik a bauxitfordában (ez a 11-es vonali tolatóstól független), mindkettő egy-egy üres szerelvényt hoz föl, amiket utána viszont három részben visznek le, miután megrakták őket. Ezért kell egy gépnek gépmenetben visszatérnie.

M47 1330 egy rakott bauxitv fotó

M47 1330 egy rakott bauxitvonattal Dudarbánya állomáson

(Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

A háttérben fölsejlik a kis kék A26-os tolatógép, amelyik éppen üres kocsikat készül a rakodóra húzni.

Az A26 051-es iparvasúti to fotó

Az A26 051-es iparvasúti tolatómozdony a dudarbányai bauxitrakodón

A bánya kicsit odébb van ide, onnan teherautókon érkezik az érc ebbe a nyílt depóniába. Két csonkavágányon lehet a kocsikba rakodni, de jobbára elég az egyiket használni, így sem teljes a terhelés (de jól esik elképzelni, milyen lehetett, amikor még az volt).

Az A26 051-es iparvasúti to fotó

Az A26 051-es iparvasúti tolatómozdony a dudarbányai bauxitrakodón

(könyvjelző)

A bánya kicsit odébb van ide, onnan teherautókon érkezik az érc ebbe a nyílt depóniába. Két csonkavágányon lehet a kocsikba rakodni, de jobbára elég az egyiket használni, így sem teljes a terhelés (de jól esik elképzelni, milyen lehetett, amikor még az volt).

Az A26 051-es iparvasúti to fotó

Az A26 051-es iparvasúti tolatómozdony a dudarbányai bauxitrakodón

A markoló rutinosan, de egy helyhez kötött rakodógépnél nyílván lassabban rakodik. A megtöltendő kocsik száma nem indokolja a berenteihez hasonló nagy vagontöltő létesítését.

Az A26 051-es iparvasúti to fotó

Az A26 051-es iparvasúti tolatómozdony a dudarbányai bauxitrakodón

Eddig ér a pálya, bár úgy tervezték, hogy leeresztik a völgybe, és föltárják vele az alant elterülő szénmedencét. Régen ugyanis a bauxit csak iegészítő anyag volt, a rakodás zömét a szén adta. A vonalat egyszersmind össze akarták kötni a balinkabányai szárnyvonallal. Nagyon szép helyen menő, nehéz pálya lett volna.

Dudarbánya felvételi épület fotó

Dudarbánya felvételi épülete

M47 1330 Dudar és Zirc közö fotó

M47 1330 Dudar és Zirc között

(Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

Hála a verőfényes napsütésnek, a reggel még öröknek tűnő hótakaró alól már előbukkantak a fűcsomók. Akkor még nem úgy nézett ki, hogy lesz még hó a szezonban, pedig az egyik legjobb telünket zárjuk szerintem a napokban.

M47 1330 Dudar és Zirc közö fotó

M47 1330 Dudar és Zirc között

(Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

Dudar csak egy megálló a falu mellett, a főútnál, igaz, táblája már nincs. Utána hegymászás, majd ereszkedés kezdődik a sárá erdőn át, bevágásokban, dombok oldalában, és gyakran magas töltéseken. Egész izgalmas a pálya, de fotózni alig lehet. Korábban készült itt egy másik sorozatom, hamarosan azt is közzé teszem.

M47 1330 Dudar és Zirc közö fotó

M47 1330 Dudar és Zirc között

(könyvjelző) (Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

Dudar csak egy megálló a falu mellett, a főútnál, igaz, táblája már nincs. Utána hegymászás, majd ereszkedés kezdődik a sárá erdőn át, bevágásokban, dombok oldalában, és gyakran magas töltéseken. Egész izgalmas a pálya, de fotózni alig lehet. Korábban készült itt egy másik sorozatom, hamarosan azt is közzé teszem.

M41 2140 Zirc és Eplény köz fotó

M41 2140 Zirc és Eplény között

(könyvjelző) (Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

Inkább viszont továbbálltunk a 11-es vonalra, egészen pontosan Eplény házai közé. Megnéztük a többszöri beomlás után végülis részben igen mély bevágással helyettesített alagutat, de már nem volt igazán jó a fény. A csörgős személyvonathoz viszont a frissen parcellázott telkek fölött húzódó új út mellett remek fotóhelyet találtunk. Addig kell kihasználni, amíg a mező aljába álmodott fasor meg nem izmosodik!

M47 1329 Eplény és Zirc köz fotó

M47 1329 Eplény és Zirc között

(Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

Végül csak elszámolták a munkaidőket, még egy gépmenet következett, ezúttal a 11-esen.

M47 1329 Eplény és Zirc köz fotó

M47 1329 Eplény és Zirc között

(könyvjelző) (Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

Az erős napfény ellenére szerintem izgalmas lett a hó textúráját, a mozdony formáját és árnyékát, valamint a fák ágait kihangsúlyozó, fekete-fehér sziluettkép.

M47 1329 Eplény és Zirc köz fotó

M47 1329 Eplény és Zirc között

(Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

Eplény házai között halad a pálya.

M47 1329 Zirc és Eplény köz fotó

M47 1329 Zirc és Eplény között rakott bauxitvonattal

(Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

A Cuha-patak kiszélesedett völgyének bal oldaláról a jobb oldalára tér át egy magas töltésen a vasút. Zirc után aztán a völgy összeszűkül, és az addigra már jócskán nagyobb patak egy izgalmas szurdokvölgyet alakít ki magának.

M47 1329 Zirc és Eplény köz fotó

M47 1329 Zirc és Eplény között rakott bauxitvonattal

(könyvjelző) (Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

A hegyoldalba épült házak előtti utca mellett vezetnek a sínek.

M47 1329 Zirc és Eplény köz fotó

M47 1329 Zirc és Eplény között rakott bauxitvonattal

(Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV)

M41 2185 Balatonkenese belt fotó

M41 2185 Balatonkenese belterületén

Búcsúzóul ismét a Balaton felé fordultunk és még egy Csörgőt sikerült megörökíteni, ezúttal a 2185-öst. Köszönöm a figyelmed! További böngészéshez javaslom a Székesfehérvár-Tapolca és a Győr-Veszprém vasútvonalak oldalat az Atlaszban, a Csörgők képeit a Katalógusban, vagy a legutóbbi Albumot a színpompás Királyréti Erdei Vasútról!

M41 2185 Balatonkenese belt fotó

M41 2185 Balatonkenese belterületén

(könyvjelző) (MÁV Észak-Balatoni vonal)

Búcsúzóul ismét a Balaton felé fordultunk és még egy Csörgőt sikerült megörökíteni, ezúttal a 2185-öst. Köszönöm a figyelmed! További böngészéshez javaslom a Székesfehérvár-Tapolca és a Győr-Veszprém vasútvonalak oldalat az Atlaszban, a Csörgők képeit a Katalógusban, vagy a legutóbbi Albumot a színpompás Királyréti Erdei Vasútról!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek