sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Az ózdi Csörgők

A 92-es Miskolc-Kazincbarcika-Ózd vonal M41-esei fölvonulnak az őszi háttér előtt.

A V63 151 és V63 155-bő fotó

A V63 151 és V63 155-ből képzett W63 306 pályaszámú mozdony egy teljesítményéhez képest kicsi vonattal Budapest Keleti pályaudvaron

(könyvjelző)

A 92-es számú Miskolc-Bánréve-Ózd vasútvonalra indultam fotózni egy hajnalban. Nem szokásom a Keletiben vagy a Nyugatiban fotózni, inkább alszom helyette, de erre a két gépre megérte egy pár percet rászánni.

A V63 151 és V63 155-bő fotó

A V63 151 és V63 155-ből képzett W63 306 pályaszámú mozdony egy teljesítményéhez képest kicsi vonattal Budapest Keleti pályaudvaron

Természetesen valójában a 155-es Gigant ledöglése miatt volt szükség segélyezésre.

A V63 151 és V63 155-bő fotó

A V63 151 és V63 155-ből képzett W63 306 pályaszámú mozdony egy teljesítményéhez képest kicsi vonattal Budapest Keleti pályaudvaron

A két gép együtt távozott a fűtőház felé - távvezérlés híján a hátsó mozdony vezetője tolt, az elsőé fékezett.

A Modus Moderandi itt is üg fotó

A Modus Moderandi itt is ügyel, hogy ne fotózzunk tilos helyről

Ettől függetlenül persze meg fogom tenni.

M41 2178 Kazincbarcikán fotó

M41 2178 Kazincbarcikán

(MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

A reggeli IC-hez csatlakozó IP gyorsmotorvonattal előretaztam Barcikára, hogy bedobjak egy barna sört, és meglőjem ezt a csúcsszuper képet a fél órával később Csörgővel érkező ütemes személyvonatról. Meg persze, hogy információkat szerezzek az esetleges teherforgalomról.

Szép kilátások fotó

Szép kilátások

(MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

Mocskos ablakok vetülnek az ipari tájra. Azóta a járművekben egy kis javulás állt be: Kazincbarcikától kifelé IP Bzmot jár. A szolgáltatás színvonala így is romlott, hiszen a vonalon csak átszállással lehet végigutazni. Ennek elsődleges oka a Bézék hiánya, de az is belejátszik, hogy nincs igazán olyan mozorkocsija a START-nak, ami ideális lenne az itteni, hol komoly, hol csekély utasterheléshez.

Dubicsány vasúti megállóhel fotó

Dubicsány vasúti megállóhely

A Sajó-völgyben talán itt lehet a legjobb nyíltvonali fotókat készíteni, mivel itt az őszbe csavarodott fákkal borított dombok elég közel vannak a vasúthoz, hogy látványosan mutassák, nem az Alföldön járunk. Magaslat van sajnos kevés.

Lassújel tábla Dubicsánynál fotó

Lassújel tábla Dubicsánynál

Még a hosszú egyenesekben is lassabb a közút, mint a vasút (80/100 km/h), mégis, mindenki buszban gondolkodik itt.

Dubicsány megállóhely épüle fotó

Dubicsány megállóhely épülete

(könyvjelző)

Szokás szerint őrházból alakították ki, nem is lakik más a közelében, mint a régi sorompóőr leszármazottai. A vasúti sín persze a kertek alatt megy el, a faluközponttól két perc sétára lehetne új vasúti megállót építeni - ha érdekelne bárkit is.

Kőszállítás ezerrel a  fotó

Kőszállítás ezerrel a Sajó-völgyben

Mint vasúti fővonalon, itt mindennapos a tehervonat. Kötelezővé lehetne tenni a nehéz teherautók helyett a vasúti szállítást, mégsem teszik (illusztráció: a képen egy töltetlen kamion látható).

A buszok színvonala jóval m fotó

A buszok színvonala jóval magasabb, mint a vonatoké

És persze egész nap 20-30 percenként jön egy, fele heringjárat legalább.

M41 2175 Dubicsányba érkezi fotó

M41 2175 Dubicsányba érkezik

(MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

M41 2175 Dubicsányban fotó

M41 2175 Dubicsányban

(könyvjelző) (MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

M41 2175 Dubicsányban fotó

M41 2175 Dubicsányban

(MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

M41 2175 Dubicsányban fotó

M41 2175 Dubicsányban

(könyvjelző) (MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

Egy klasszik csuklós Dubics fotó

Egy klasszik csuklós Dubicsánynál

(könyvjelző)

Egy ilyen fát a vasút mellett is el tudtam volna viselni.

M41 2112 Vadna és Dubicsány fotó

M41 2112 Vadna és Dubicsány között

(MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

Szerencsére ez egy klasszik-napnak ígérkezett.

M41 2112 Vadna és Dubicsány fotó

M41 2112 Vadna és Dubicsány között

(könyvjelző) (MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

Szerencsére ez egy klasszik-napnak ígérkezett.

M41 2112 Vadna és Dubicsány fotó

M41 2112 Vadna és Dubicsány között

(könyvjelző) (MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

Szerencsére ez egy klasszik-napnak ígérkezett.

Bzmot 404 Dubicsányban fotó

Bzmot 404 Dubicsányban

(MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

Az InterPici szerelvénymenet helyett egy vonat végén megy föl Ózdra. Mondjuk még jobb lenne, ha egy iskola utáni betétjárat lenne, hiszen a sulikban nem csak páros számú órája lehet egy diáknak. Ha pedig egy nap mondjuk hét órája van, már nem éri meg vasúti bérletet vennie.

A MÁV-Trakció M62 157-ese e fotó

A MÁV-Trakció M62 157-ese egy tartályvonattal Vadna és Dubicsány között

(MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

Eljött a napi tehervonat ideje is, szerencsére nem húzták addig, hogy már mindenképp elkívánkozzam erről a helyről.

A MÁV-Trakció M62 157-ese e fotó

A MÁV-Trakció M62 157-ese egy tartályvonattal Vadna és Dubicsány között

(könyvjelző) (MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

Eljött a napi tehervonat ideje is, szerencsére nem húzták addig, hogy már mindenképp elkívánkozzam erről a helyről.

A MÁV-Trakció M62 157-ese e fotó

A MÁV-Trakció M62 157-ese egy tartályvonattal Vadna és Dubicsány között

(könyvjelző) (MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

Eljött a napi tehervonat ideje is, szerencsére nem húzták addig, hogy már mindenképp elkívánkozzam erről a helyről.

Ez az igazi vasútbarát Phot fotó

Ez az igazi vasútbarát Photoshop Live: vigyél magaddal fát!

M41 2178 Dubicsányban fotó

M41 2178 Dubicsányban

(könyvjelző) (MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

M41 2178 Dubicsányban fotó

M41 2178 Dubicsányban

(MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

M41 2178 Dubicsányban fotó

M41 2178 Dubicsányban

(könyvjelző) (MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

Elpöfögött Miskolc felé.

Bzmot 404 Ózdon fotó

Bzmot 404 Ózdon

(Rima-Murány - Salgótarján Vasmű Rt. Bánréve-Ózd HÉV)

Bzmot 404 Ózdon fotó

Bzmot 404 Ózdon

(Rima-Murány - Salgótarján Vasmű Rt. Bánréve-Ózd HÉV)

Bzmot 404 Ózdon fotó

Bzmot 404 Ózdon

(könyvjelző) (Rima-Murány - Salgótarján Vasmű Rt. Bánréve-Ózd HÉV)

Pár régi iparvágány fotó

Pár régi iparvágány

Arrafelé volt a borsodnádasdi kisvasút átrakója is.

M41 2112 Bánrévén fotó

M41 2112 Bánrévén

(MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

A ZSSK Cargo 751 206-4 tehe fotó

A ZSSK Cargo 751 206-4 tehervonattal Bánréve állomáson

(könyvjelző) (MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

M41 2175 Bánrévén fotó

M41 2175 Bánrévén

(MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

M41 2112 Sajóecsegen fotó

M41 2112 Sajóecsegen

(MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

M41 2112 Sajóecsegen fotó

M41 2112 Sajóecsegen

(MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

M41 2306 Sajóecsegen fotó

M41 2306 Sajóecsegen

(MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

M41 2306 Sajóecsegen fotó

M41 2306 Sajóecsegen

(MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

M41 2175 Sajóecsegen fotó

M41 2175 Sajóecsegen

(könyvjelző) (MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

M41 2175 Sajóecsegen fotó

M41 2175 Sajóecsegen

(könyvjelző) (MÁV Miskolc-Fülek fővonal)

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek