sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Júniusi körkép

Jártam mindenfelé: Budapest-Bécs között valahol Taurus mozdonyokat lestem a pipacsok közül, Esztergomnál remot Dácsiák, Bz-k és Desiro motorvonatok járultak elém. Jött 424,247 is, meg amit még nem tudok felsorolni...

Na mi ez? fotó

Na mi ez?

Kezdjük ehavi gyűjteményünket egy kis kvízkérdéssel, ha már úgyis olyan népszerű!

ES64 U2-063 Tatabánya állom fotó

ES64 U2-063 Tatabánya állomáson

(könyvjelző)

Nos, ő volt az. Egy FLIRT hazajövetelét szerettem volna lefotózni a napfényileg egyetlen alkalmasnak vélt helyen (délutánra ígérték az érkezését), Tatabánya és Vértesszőlős között.

ES64 U2-063 és 1116 007-4 T fotó

ES64 U2-063 és 1116 007-4 Tatabánya állomáson

(könyvjelző)

Kelenföldön láttam meg már összeállítva ezt a tehervonatot, és magán operátor lévén nem is szarakodtak sokáig, a személyvonat után rögtön megérkezett, félreállt egy EC elől, majd az EURegio körüljáró gép mellett ki is haladt Hegyeshalom felé.

ES64 U2-063 és tehervonata  fotó

ES64 U2-063 és tehervonata elhagyja Tatabánya állomást

Lassan el is enyészik a távolban, hatékonyan. Ezen a lágy tónusú képen szépen kirajzolódnak a bárányfelhők, de gyönyörűen szolgálja a világosszürke konténerszállító kocsikat és a csillogó, sárga mozdonyszekrényt is. A képbe kevert felsővezetékrendszernek és a leparkolt pőrekocsiknak köszönhetően a kép teljesen kazuális lesz, életkép, nem tárgyfotó (mozdonyfotó).

1047 004-5 Tatabányára jár  fotó

1047 004-5 Tatabányára jár be

Az ütemes menetrendben az ellenirányú személyvonatot is (ez most egy EURegio volt) egy EC üldözi, ezúttal a Bartók Béla EuroCity.

V63 040 Tatabánya előtt fotó

V63 040 Tatabánya előtt

Van itt minden! A hegyesi az ország legnagyobb teherforgalmú vasútvonala, és ezt volt is szerencsém végigfotózni. Persze, most sűrűn jönnek, de volt olyan kétóra is, hogy egyetlen terhes vonatot sem láttam, szóval "löketekben" vagy kvantumokban közlekednek.

V63 046 Tatabánya előtt fotó

V63 046 Tatabánya előtt

Íme itt is a következő, hiszen alig pár métert jutottam előrébb. Tatabánya után egy éles jobbos ív következik, ott áll a bejárati jelző és egy fázishatár is (meg egy lassújel, egy igazán aranyos korhadt hársfaágra akasztva, amit drótokkal kötöztek az egyik felsővezetéki oszlophoz).

V43 1279 érkezik a hegyesha fotó

V43 1279 érkezik a hegyeshalmi gyorssal Tatabányára

Erről a vonatról már van képem, akkor kicsit szebb sikerült. Itt Tatabánya után (rögtön a Volán-telepnél egy alulüljáró kivételével, de az is elég rövid) a bozót, az ecetfák miatt nem lehet különösebben eltávolodni a pályától. A XIX. században még sokkal gondozottabbak voltak a pályák széles sávban letisztítva, kultúrfákkal, sövénnyel, virágokkal... Persze akkor még volt pályaőr.

M47 1201 Tatabánya előtt fotó

M47 1201 Tatabánya előtt

(könyvjelző) (Budapest-Hegyeshalom-Bécs vasútvonal)

Nem mondtam, de a vizsgáimra tanulás volt az utam másik célja, ezért mikor találtam egy kis tisztást letelepedtem az árnyékba az Elméleti mechanika könyvemmel. Ekkor jött ez a kis tolatós teher két Slovnaft tartálykocsival (Tolmácson is ilyeneket visznek az Erdőkémiába), élén az első remotorizált Dácsiával.

V43 1278 Tatabánya és Vérte fotó

V43 1278 Tatabánya és Vértesszőlős között

Az egyik órában EURegio vonat közlekedik Taurusszal vagy Sissivel és ÖBB kocsikkal, a másikban csak Hegyeshalomtól jön egy személy győri Bhv-ingaszerelvénnyel.

V63 138 Tatabánya és Vértes fotó

V63 138 Tatabánya és Vértesszőlős között

Odébbvonultam, az M1-es felüljáróján túl kerestem újabb fotólehetőséget amikor gépmenetek kezdetk jönni, egyik a másik után.

1047 007-8 Tatabánya és Vér fotó

1047 007-8 Tatabánya és Vértesszőlős között

Itt a második gépmenet. Összesen négy villanymozdony érkezett Komárom felől és három távozott arrafelé. Típusra is kb. egyenlőek voltak, így a dolognak abszolút semmi értelmét nem láttam.

M47 1305 Tatabánya és Vérte fotó

M47 1305 Tatabánya és Vértesszőlős között

A tolatóssal érkezett tartalék leváltotta az eddigi Tatabányai tartalékot, és az visszatért Komárom fűtőházhoz. Ennek talán volt valami értelme. Mindenesetre a FLIRT-nek még semmi nyoma nem volt.

V43 1288 Tatabánya és Vérte fotó

V43 1288 Tatabánya és Vértesszőlős között

Ezúttal egy Győrig közlekedő gyorsvonat érkezett. Látható, hogy a Nap fordulóban van. Ez az egyenes kevésbé sűrűn benőtt, viszont a füvek nagyon gazosak, rendezetlenek, elég ocsmány fotók készülhetnének messzebbről.

1116 005-8 Vértesszőlősnél fotó

1116 005-8 Vértesszőlősnél

(könyvjelző)

Végül közvetlenül Vértesszőlős megálló előtt ütöttem tanyát egy kis bokor kevéske árnyékában. A megálló épülete látható is a háttérben.

91 55 0400628-8 szénvonatáv fotó

91 55 0400628-8 szénvonatával Vértesszőlősnél

(könyvjelző)

Az előzővel megegyező helyen jöjjön a nap legizgibb része, az MMV magánvasút Elektroputrija egy combos szénvonattal.

1116 005-8 Vértesszőlősnél fotó

1116 005-8 Vértesszőlősnél

Az EURegio természetesen rögtön fordul és már érkezik is Vértesszőlősre.

Pipacs fotó

Pipacs

(könyvjelző)

Jól nézzük meg ezt a szép kis virágot közelről, mert (ahogy a keret nélkül böngészők egy kicsit lentebb láthatják is) hamarosan jelentősége lesz!

Búzamező, pipacsok és Tauru fotó

Búzamező, pipacsok és Taurus mozdony EuroCity vonattal

(könyvjelző)

Érik az élet.

Vértesszőlős fotó

Vértesszőlős

Mint az előző képen is látszott, a Nap teljesen megfordult, engem pedig inkább a friss levegőn tanulás érdekelt (sokkal jobb, mint a fülledt panelban, ahol most ezt az albumot szerkesztem), a hírfotó egyébként sem az én műfajom, sokkal inkább a mindennapi élet.

Vértesszőlős fotó

Vértesszőlős

(könyvjelző)

Itt egy nagyobb látószög a nyomvonalkorrekció során a hetvenes években az épülettől kicsit távolabb helyezett peronokkal.

Csereszekrényekkel rakott v fotó

Csereszekrényekkel rakott vonatával Vértesszőlősön vágtat át a 1047 503-6

A GySEV jellemzően a nagyobb profitot hajtó, alacsonyabb költségű irányvonatokat cibálja errefelé, de a MÁC Cargo esetleges átvétele után igazán jelentős változások következhetnének be a teherszállításban.

1116 061-1 Tatabánya állomá fotó

1116 061-1 Tatabánya állomáson

A következő személyvonattal visszatértem Tatabányára, majd egy Talenttel hazaballagtam.

6342 004-6 Esztergom-Kertvá fotó

6342 004-6 Esztergom-Kertvárosban

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Ugorjunk egy kicsit a mellékvonalak birodalmába, de maradjunk az elméleti fizikánál! Kvantummechanikából is kellett vizsgáznom, ennek utóvizsgájára az egyik felkészülési pont Esztergom-Kertváros igen pici állomása közelében volt. Igen, két vágány.

M47 1307 az Esztergom-Kertv fotó

M47 1307 az Esztergom-Kertváros előtti deltában

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Szerelvényt hozott Dorogra, ahol a négyes vonalon szükséges üres teherkocsikat tárolják (főleg a Suzuki autószállító kocsijait), majd egy rakott vonatért Esztergomba ment.

Desirók az Esztergom-Kertvá fotó

Desirók az Esztergom-Kertváros előtti deltában

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Esztergom városa még öt kilométer ide és erősen balra esik. A háttérben a Strázsa-hegy távolabbi lábánál terül el a Suzuki autógyár.

Bzmot 337 Almásfüzitő felé  fotó

Bzmot 337 Almásfüzitő felé igyekszik

(könyvjelző) (Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Itt lent ültem a bozótban, előttem a delta Esztergom-Tokod ága (kit izgatnak a Desirok? Dácsiára és Bz-re vadásztam!), mögöttem a Dorog-Tokod ág, amik mintegy száz méterre a kép bal oldalán túl párhuzamosan futnak be Tokodig. A Hatvan-Selyp és a Szentes-Hékéd szakaszon kívül ez az egyetlen hely az országban, ahol nem-villamosított vágányok törzshálózatilag egymás mellett futnak. Itt ráadásul egy merede emelkedőre futnak fel a vágányok, remek kibukkanásokat lehet reggel teleobjektívvel készíteni.

M47 1307 Esztergom-Kertváro fotó

M47 1307 Esztergom-Kertváros után

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Amint reméltem fel is bukkant egy tehervonat - a nap egyetlen fogása, de ez is csak két kocsi volt, ami roppant furcsa, mert itt bizony hosszú kígyók szoktak közlekedni, amikkel a kis Dácsiák alig bírnak el.

M47 1307 Esztergom-Kertváro fotó

M47 1307 Esztergom-Kertváros után

(könyvjelző) (Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Amint reméltem fel is bukkant egy tehervonat - a nap egyetlen fogása, de ez is csak két kocsi volt, ami roppant furcsa, mert itt bizony hosszú kígyók szoktak közlekedni, amikkel a kis Dácsiák alig bírnak el.

Vonatkereszt Esztergom-Kert fotó

Vonatkereszt Esztergom-Kertvárosban

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Teljes teleobjektívemmel ránéztem Esztergom-Kertvárosra, ahol mostanában az ütmes menetrend szerint a vonatok kereszteznek. Esztergom és Kertváros között nagyon kellene a második vágány, még jobb lenne Dorogig (majdnem teljesen végig megvan egyébként iparvágány formájában). Sajnos a keresztek annyira ideszoktak, hogy jelentős késések esetén sem hajlandóak áthelyezni őket.

Desiro tart Dorog felé a de fotó

Desiro tart Dorog felé a deltában

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Desiro érkezik Esztergom-Ke fotó

Desiro érkezik Esztergom-Kertváros állomásra

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

A delta már hivatalosan az állomás területén fekszik. Az esztergomi és a tokodi ág Dorog felé az állomás területén váltóval ágazik el (azért látható a jobb szélen a második kijárati jelző), Esztergom felé az ágak az állomási vágányokban folytatódnak, csak Tokod felé futnak végig párhuzamos egyvágányú pályaként.

6342 004-? és két társa ind fotó

6342 004-? és két társa indul Budapestre

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Esztergom-Kertváros kettős vágányösszekötésén haladnak át éppen, én a Tokod felé vezető vágányon állok.

Esztergom-Kertváros másik v fotó

Esztergom-Kertváros másik végén egy Desiro jár be

Megerősödött a szél (ahogy mondani szokták, előfordultak viharos lökések), így hazafelé indultam.

6342 009-5 Esztergom-Kertvá fotó

6342 009-5 Esztergom-Kertvárosban

(könyvjelző) (Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Ez a vonat természetesen nem döglés miatt nem kettő vagy három részes - az új számozás szerinti kettes vonal második felén ugyanis a csúcsforgalomban fordul kettőt a Desiro is, igaz, csak a virágos Süttő állomásig.

6342 009-5 Esztergom-Kertvá fotó

6342 009-5 Esztergom-Kertvárosban vadvirágokkal

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

6342 009-5 Esztergom-Kertvá fotó

6342 009-5 Esztergom-Kertvárosban vadvirágokkal

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Ezen a képen kevésbé látszik az állomásépület, nagylátószög helyett telét használtam és jócskány hátrébb is gyalogoltam. A túlsó kijárati jelző a Budapestről érkező személyvonatnak már engedélyezi a továbbhaladást is.

6342 009-5 és 6342 017-8 Es fotó

6342 009-5 és 6342 017-8 Esztergom-Kertvárosban

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

A budapesti személy megérkezett, a süttő felé továbbutazók átszállhatnak rá. Nincsenek sokan.

Bzmot 337 Esztergom-Kertvár fotó

Bzmot 337 Esztergom-Kertvárosba érkezik

Ezzel a béna képpel most egy darabig hagyjuk az esztergomi vonalat, fővonali tájakra evezünk, de még az album végén (és valószínűleg a következő vizsgaidőszakban is) visszatérünk ide.

1116 015-7 a Déli pályaudva fotó

1116 015-7 a Déli pályaudvaron

Mikor utoljára a Déliban Piros mozdonyt láttam, akkor még nem is fotóztam (videofelvételeim valahol még vannak a "kéz kezet mos"-logos ÖBB Taurusokról három áramszedővel!), azóta a Keletibe került az összes soproni IC és bécsi EC, amit vihettek volna, így innen kivesztek. Most egy vicces kis vonattal visszatértek legbelvárosibb látképű állomásunkra.

1116 015-7 a Déli pályaudva fotó

1116 015-7 a Déli pályaudvaron

Három fotót teszek föl, mert mindhárom teljesen más, és nem bírtam dönteni közöttük. Az előző messziről, teleobjektívvel készült (a kijárati jelző és egyéb oszlopok persze egy idő után betakarnak, így nem lehet a végtelenig távolodni), így az egész szerelvény jól kivehető, a kocsik megszámolhatóak (még a csíkos gyorsvonati kocsik is, amik már a következő vonat). Ezen a közelről fotózott nagylátószögű képen a gép ugyan ott van, de más épületek látszanak és a hat By kocsi közül sem látszik még az utolsó sem.

1116 015-7 a Déli pályaudva fotó

1116 015-7 a Déli pályaudvaron

(könyvjelző)

Ez a harmadik, ez is nagylátós, de guggolva készült, közelebbről - itt az ég és a mozdony dinamikája a legfontosabb.

V43 1189 és 1120 a Déli pál fotó

V43 1189 és 1120 a Déli pályudvar postavágányain várakoznak az Egészségvonat társaságában

(könyvjelző)

Ezeket ma már csak tárolásra használják, főleg mozdonyok szoktak itt bevetésre várni, most az egyik utolsó állomásához készülődő Egészségvonat is itt parkírozott.

Oldalfotó 1116 017-ről fotó

Oldalfotó 1116 017-ről

V43 1234 személyvonattal Ér fotó

V43 1234 személyvonattal Érd felső megállóhelyen

Természetesen nem elégedtem meg állomási fotóval a piros tüneményről a rozzant START-os kocsikkal, ezért Érd felső megállóhelyre indultam.

V43 1234 személyvonattal Ér fotó

V43 1234 személyvonattal Érd felső megállóhelyen

Érd felső és alsó szolgálja ki a megyei jogú Érd legnagyobb részét, ezért felújításuk igencsak időszerű volt. Masszív, igazi városi vasúti megállókat rittyentettek ide (valamint Érdliget és a frissen nyitott Barosstelep megállóhelyekre) mindennel felszerelve (a légkondicionált várótermen kívül).

V43 1069 helytelen vágányon fotó

V43 1069 helytelen vágányon IC vonatával előzi a szeméylt

Hopp, mi történik itt? A lassú, de Székesfehérvár felé elkanyarodó személyvonatot csak helytelen vágányon tudta előzni a gyorsabb pécsi IC.

1116 015-7 Érd felső megáll fotó

1116 015-7 Érd felső megállóhelyen

Meg is érkezett a delikvens, elefántfülű tükreit kitárva lassít le igazán könnyű vonatával.

1116 015-7 Érd felső megáll fotó

1116 015-7 Érd felső megállóhelyen

(könyvjelző)

Megállt, megkezdődik az utascsere. Itt majdnem mindenki kiszáll, ez a vonat betétjárat, csak Százhalombattáig megy, ami még két megálló.

1116 015-7 Érd felső megáll fotó

1116 015-7 Érd felső megállóhelyen

Hadd ne mondjam, nem volt öregecske a gyorsulása. Még két ilyen "vicces" vonat van jelen forda szerint: egy nagykátai és egy váci vonat, utóbbi egészen hajnalban, háromnegyed hat körül ér Budapestre.

V63 016 Érd felsőn fotó

V63 016 Érd felsőn

Azt is mondják, a negyvenes a második legnagyobb teherforgalmú vonal. Most Érd felső megállóhelynek jutott ki egy kellemes szelet ebből. Kéne már a negyedik vágány a városi szakaszra. De hogy miről is van szó...

Tehervonat blokkolja Érd fe fotó

Tehervonat blokkolja Érd felsőt

Jön ez a tehervonat Budapest felől. Pécsről jön egy gyorsvonat. Elmennek egymás mellett, tiszta sor. Csakhogy eközben Székesfehérvárról jönne egy személyvonat azon a bizonyos egyvágányú szakasszal párhuzamos összekötővágányon, ami felhoz erre a kétvágányúra. Igen ám, de ez a személy Budapestre tart, ezért a tehervonat által bejárandó vágányutat keresztezné. Nosza mindenki megáll, és várja a késő pécsi gyorsot, ami után bejön a keresztező fehérvári személy, majd továbbgördülhet a teher is. Eközben, mivel az aluljáró még nincs kész, fél Érd a körmét lerágja...

V43 1233 Érd felsőn fotó

V43 1233 Érd felsőn

Ez csak egy amolyan vonatfotócska.

V43 1078 Érd felsőn fotó

V43 1078 Érd felsőn

Ez egy másik, de közben megfigyelhetjük a masszív perontetőt és hogy (vasútnál szokatlan módon) padokra és hasonló hívságokra is futotta.

V43 1151 Érd felsőn fotó

V43 1151 Érd felsőn

No, rá vártunk, csak közben még sok víz lefolyt a vasúton... Megleshetjük az utastájékoztatót is (később rájöttek, hogy óra is kell, persze az már más színűnek sikerült).

5341 001-5 Érd felsőn fotó

5341 001-5 Érd felsőn

Mialatt itt voltam (és nem keveset tanultam kvantummechanikára, jól besötétedett például!), nem jött egy FLIRT sem jó irányból, igaz, szerintem ekkor még csak négy darab volt. Ezek után kérdezi még valaki, miért nem fotózok többet FLIRT-et? A válaszom: hát mert mindig ilyen szar sikerül! (nem igaz: ma, hogy ezt az albumot írom, sikerült egy mégszarabb...)

Buszok a gyerektábornál a L fotó

Buszok a gyerektábornál a Laborc utcában

(könyvjelző)

Három képes össze-vissza kitekintés következik, majd ismét megkomolyodunk :D Mindenesetre annyit elmondhatok, hogy ezek a buszok valami diákbajnokságra hoztak gyerekeket az ország minden tájáról.

A 242-es áramvnalas gőzmozd fotó

A 242-es áramvnalas gőzmozdony a Parkban

A 242-es áramvnalas gőzmozd fotó

A 242-es áramvnalas gőzmozdony a Parkban

(könyvjelző)

6341 009-6 Ürömnél fotó

6341 009-6 Ürömnél

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Komolyságom jeleként következzen az összehúzott szemöldökű Usgyi motorkocsiról egy kép, méghozzá borongós időben még tavaly tavaszról, amikor járt délután is egy kört a ruszki csoda (ez most nem leszólás, tényleg az).

6342 002-0 Ürömnél fotó

6342 002-0 Ürömnél

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Ezeket a régebbi képeket felvezetésnek szánom az ideiekhez, de azért akad köztük jó is.

6341 009-6 Ürömnél fotó

6341 009-6 Ürömnél

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Ez például egy erős közepes.

6342 008-7 Ürömnél fotó

6342 008-7 Ürömnél

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Ez már spektakuláris. Eredetileg egy egész albumot akartam dedikálni az esztergomi vonalnak, de rájöttem, hogy itt aztán annyi kép lenne, hogy gyorsan unalmassá válna. Ezért inkább elosztogatom őket. Üröm megálló után van két S-kanyar, ez csak kétszáz méterre, és egy vasúti újság címlapfotója is készült már itt, szóval nem rossz hely ezzel a patakhíddal, a pipacsokkal és a vityillókkal a dombon!

6341 009-6 Üröm megállóhely fotó

6341 009-6 Üröm megállóhelyen halad át szerelvényként

(könyvjelző) (Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Ez már Üröm megállóhely, a peron a fénysorompónál kezdődik a fák árnyékában.

6342 019-4 Solymárnál fotó

6342 019-4 Solymárnál

(könyvjelző) (Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Ismét vizsgára tanultam, szóval csak ledobtam magam a bevágás tetején az árnyékba és ötven méteres körzetben variáltam a fotókat.

6342 011-1 Solymárnál fotó

6342 011-1 Solymárnál

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Ismét vizsgára tanultam, szóval csak ledobtam magam a bevágás tetején az árnyékba és ötven méteres körzetben variáltam a fotókat. Itt igazán odébb sem álltam, csak a látószögön állítottam.

6342 013-7 Solymárnál fotó

6342 013-7 Solymárnál

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

A szemközti hegy még szép zöld, erdős, de kőfejtés és építkezés is van az aljában, szóval nem valószínű, hogy ebben a kitelepülési ütemben sokáig húzza. Lakói minden bizonnyal autóhasználók lesznek.

6342 010-3 Solymárnál fotó

6342 010-3 Solymárnál

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Aztán ültömben megláttam egy felhőcskét, és mire az állomásra értem, már csöpögött is a lágy, nyári eső.

6342 007-9 Solymárnál fotó

6342 007-9 Solymárnál

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Néhány nappal később ismét szépidőben mehettem ki az előző helytől mintegy száz méternyire.

6342 003-8 Piliscsévnél fotó

6342 003-8 Piliscsévnél

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Ez viszont már nem az a hely! Igaziból ezzel a szakasszal kellett volna kezdenem, de a kronológia helyett ezúttal kicsit más rendezőelvet választottam.

424,247 Piliscsévnél fotó

424,247 Piliscsévnél

(könyvjelző)

Valójában ezek a képek június első szombatján készültek, amiből rutinos vasútbarát már tudhatja, hogy a nosztalgiavonat következik...

424,247 Piliscsévnél fotó

424,247 Piliscsévnél

(könyvjelző)

Íme az igazán jónak képzelt fotóm a virágokkal...

424,247 Piliscsévnél fotó

424,247 Piliscsévnél

Egy távolodóban készült régiség.

6342 017 Piliscsév megállóh fotó

6342 017 Piliscsév megállóhelyen

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Itt is van egy szép hegy kőfejtővel meg néhány ház, de a falu bentebb van. Néhányan kiautókáznak idáig, de a busz persze népszerűbb. A megálló több turistaút kiindulópontja, de sajnos kevesen ismerik.

M44 401 és még jónéhány más fotó

M44 401 és még jónéhány másik a Nyugatiban

Bementem a pályaudvarig, és meglepődve tapasztaltam ezt a sok Bobót. Persze meg van rá a magyarázat: Rákos fűtőházát kiürítették, de Ferencvárosba még nem költözhettek be a dízelszín felújítása miatt, ezért jobb híján ide tették őket.

M44 401 és még jónéhány más fotó

M44 401 és még jónéhány másik a Nyugatiban

Hangulatkép a Nyugatiban fotó

Hangulatkép a Nyugatiban

(könyvjelző)

M44 407 Angyalföld állomáso fotó

M44 407 Angyalföld állomáson tolat

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Azt hihetnétek, hogy most már vége, tényleg elfogyott a téma is, meg a szavam is, de még mindig van két fotóm, amit meg szeretnék mutatni nektek, ezek pedig a kettes vonal Budapestről induló tolatós tehervonatát ábrázolják. Az első Angyalföldön készült, a naplementében...

M44 401 Óbuda állomáson fotó

M44 401 Óbuda állomáson

(könyvjelző) (Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

A következő, és egyben utolsó kép pedig a késő este már óbudai rendezkedése után hazafelé tartó tehervonatot ábrázolja. Ideje a vonatoknak is aludnia...

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek