sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Különvonat Romhányba

Az Amicus és egy Hernyó Vác fotó

Az Amicus és egy Hernyó Vácott

A túra Vácról indult, de néhány topictárssal már a 8:55-ös zónázó végénél sikerült összefutni, majd magán a vonaton összepréselődni (szlovák B kocsik, abból is kevés).

Megjelent Ő! fotó

Megjelent Ő!

(könyvjelző) (Budapest-Szob-Pozsony vasútvonal)

Hamarosan előbújt fotózhatatlan ellenfényes hajlékából a nap sztárja is a két Hatvan/Szolnok feliratú, csodaszép Bhv-kocsival. A háttérben a váci cementmű által "megkoptatott" Naszály.

Nem szokványos váci forgalo fotó

Nem szokványos váci forgalom

(Budapest-Szob-Pozsony vasútvonal)

Úgy alakult, hogy _nyunyukával kezdtük itt a fotózást.Itt még keményen küzdöttünk a képbe sétáló civilekkel.

BDVmot 013 elé áll be a kül fotó

BDVmot 013 elé áll be a különvonat szerelvénye

BDVmot 013 elé áll be a kül fotó

BDVmot 013 elé áll be a különvonat szerelvénye

És elindultunk! fotó

És elindultunk!

A Vác-Diósjenő vonal igen sűrű erdőben halad, amiben már megjelentek az ősz színei, bár még mindig a zöld volt domináns. A "fiktív fülkék" társaságai között élénk beszélgetés indult meg.

Leszállás az első fotóhelye fotó

Leszállás az első fotóhelyen

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Bár sokan illegálisan is fotóztak (forgalmi célú megállások során) Szokolyán (nappal szembe) és Diósjenőn (hasonlóan értelmetlenül), mi maradtunk a fenekünkön, aztán itt, Diósjenő Romhány felőli bejárati ívében kiszálltunk. Remek hely volt, széles füves terület szalmakötegekkel, kár, hogy nem használtuk ki eléggé!

A mező fotó

A mező

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Én azért elhátráltam, a többiek által felvett pozíció elsőre nem tűnt túl izgalmasnak.

M32 2040 Diósjenő előjelzőj fotó

M32 2040 Diósjenő előjelzőjénél

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Minden fotóhelynél mozgott is a vonat, a személyzet, úgy tűnt, tudja, mit csinál, felvett egy jól fotózható pozíciót, megállt, majd új helyzetbe mozgott, és ismét megállt.

M32 2040 a Börzsöny dombjai fotó

M32 2040 a Börzsöny dombjaival a háttérben

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A pálya mentén egy hosszú, keskeny tisztás volt, amin a vasútbarát horda hihetetlen vadvirág-pusztítást végzett.

M32 2040 a Börzsöny dombjai fotó

M32 2040 a Börzsöny dombjaival a háttérben

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

>A pálya mentén egy hosszú, keskeny tisztás volt, amin a vasútbarát horda hihetetlen vadvirág-pusztítást végzett.

Egymásba gabalyodott fotóso fotó

Egymásba gabalyodott fotósok

A férfi fehér pólóban a balszélen a szervező, Barta Endre.

Így egészen vonatszerű fotó

Így egészen vonatszerű

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Nem könnyű hiteles képeket készíteni egy ilyen alkalommal, de ebből a szempontból ez a fotóhely remek volt.

Persze, mindig állnak előtt fotó

Persze, mindig állnak előtted

Endrének volt egy sípja, amivel néha sikerült hátrazavarnia a népeket, de csak a fotósok kb. 50%-a volt olyan udvarias, hogy a fényképe elkészülte után hátramenjen.

Egy utolsó kép ez első hely fotó

Egy utolsó kép ez első helyről

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Rétságon félreállunk fotó

Rétságon félreállunk

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

De csak mert erre vezetnek a rugós váltók, fotózás után megyünk tovább.

Rétságon félreállunk fotó

Rétságon félreállunk

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A rendes forgalmat nem tarthatjuk fel, ezért (ahogy atehervonat is teszi) félreállunk a MEFIs vonal egyetlen állomásán, ahol rugós váltók segítik a gyors és olcsó keresztezést.

Rétságon félreállunk fotó

Rétságon félreállunk

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Másznak fotó

Másznak

M32 2040 a második fotóhely fotó

M32 2040 a második fotóhelyen

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Ez nem volt egy fantáziadús hely, bár visszafelé márinkább húztunk hasznot belőle.
A frissen kikészített betonaljakat már valószínűleg nem építik be a pályába.

Romhány, végállomás fotó

Romhány, végállomás

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Az odaútra legalábbis. Itt megvárjuk ismét a Bz-t (egy óra a húsz kilométer a motorkocsinak, dehát mi sem voltunk túl gyorsak).

Romhány, végállomás fotó

Romhány, végállomás

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Az odaútra legalábbis. Itt megvárjuk ismét a Bz-t (egy óra a húsz kilométer a motorkocsinak, dehát mi sem voltunk túlgyorsak).

Romhány, végállomás fotó

Romhány, végállomás

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Az odaútra legalábbis. Itt megvárjuk ismét a Bz-t (egyóra a húsz kilométer a motorkocsinak, dehát mi sem voltunk túlgyorsak).

Körbejárás Romhányban fotó

Körbejárás Romhányban

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Mire végeztünk a fotózással/körüljárással, a Bz már a bejáraton állt, így egy kicsit várnia kellett.

Romhány fotó

Romhány

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Iparváros vagy zöld vidék? Az állomás elég kietlen, nehéz megfelelő előteret találni a képnek.

Romhány fotó

Romhány

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Romhány fotó

Romhány

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Nehéz indulás fotó

Nehéz indulás

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Legnagyobb jószándékunk ellenére nem sikerült tisztaképet készítenünk amíg mindenki fel nem szállt a vonatra - ezért inkább elindultak, hogy a váltókörzetben felvegyenek minket.

A bánki bányavasút mozdonya fotó

A bánki bányavasút mozdonya

(könyvjelző)

A KBK-nak köszönhetően a bánki kisvasút 600 mm nyomközű C-50-esével is sikerült együtt fotózkodnunk.

A bánki bányavasút mozdonya fotó

A bánki bányavasút mozdonya

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A második fotóhely ismét fotó

A második fotóhely ismét

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Ezúttal a másik irányból fényképeztünk, távolabbról, szebb előtérrel, mozgalmasabb háttérrel.

A második fotóhely ismét fotó

A második fotóhely ismét

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Ezúttal a másik irányból fényképeztünk, távolabbról,szebb előtérrel, mozgalmasabb háttérrel.

M32 2040 Rétság előtt fotó

M32 2040 Rétság előtt

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A fotóhelyről kicsit előrébb húzva egy érdekes képet, talán a nap legjobb képét sikerült elkészítenem, ahogy egy útátjárónál előbukkan a bevágásból.

Ebédszünet Rétságon fotó

Ebédszünet Rétságon

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Közeleg a finom pizza, de előbb vonatmegelőzés, a tömeg miatt fotó nélkül.

Ebédszünet Rétságon fotó

Ebédszünet Rétságon

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A rendes forgalmat nem tarthatjuk fel, ezért (ahogy atehervonat is teszi) félreállunk a MEFIs vonal egyetlen állomásán, ahol rugós váltók segítik a gyors és olcsó vonattalálkozást.

Fotóhely Rétság után 600 mé fotó

Fotóhely Rétság után 600 méterrel

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A bevágás tetejéről ismét vonatélményt, a pálya mentén álló vonatfotós élményét sikerült biztosítani.

Fotóhely Rétság után 600 mé fotó

Fotóhely Rétság után 600 méterrel

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Fotóhely Rétság után 600 mé fotó

Fotóhely Rétság után 600 méterrel

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A bevágás tetejéről ismét vonatélményt, a pálya menténálló vonatfotós élményét sikerült biztosítani.

Fotóhely Rétság után 600 mé fotó

Fotóhely Rétság után 600 méterrel

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Diósjenőn találkozunk a fur fotó

Diósjenőn találkozunk a fura ablakos Bzmot 334-gyel

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Megint másznak fotó

Megint másznak

Én is mászom (Diósjenő) fotó

Én is mászom (Diósjenő)

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Bzmot 241 és 334, M32 2040  fotó

Bzmot 241 és 334, M32 2040 Diósjenőn

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Gépcserére készülünk fotó

Gépcserére készülünk

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A Gokart helyett innen a Dácsiával megyünk, ami a tartalék szerepét játszotta eddig.

Gépcserére készülünk fotó

Gépcserére készülünk

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Gépcserére készülünk fotó

Gépcserére készülünk

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A gépcsere megtörtént (M43  fotó

A gépcsere megtörtént (M43 1155)

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

M43 1155 Diósjenőn fotó

M43 1155 Diósjenőn

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

M43 1155 Diósjenő bejárati  fotó

M43 1155 Diósjenő bejárati ívében

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Itt viszont - legnagyobb bánatomra, mert oda vagyok a Dácsiákért - alig sikerül vonatszerűvé tennem a képeket, és nagyon másoknál sem láttam, talán csak a szemből készülteknél.

M43 1155 Diósjenő bejárati  fotó

M43 1155 Diósjenő bejárati ívében

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Itt viszont - legnagyobb bánatomra, mert oda vagyok a Dácsiákért - alig sikerül vonatszerűvé tennem a képeket, és nagyonmásoknál sem láttam, talán csak a szemből készülteknél.

M43 1155 Diósjenő bejárati  fotó

M43 1155 Diósjenő bejárati ívében

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

M43 1155 Diósjenő bejárati  fotó

M43 1155 Diósjenő bejárati ívében

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Köszönjük! fotó

Köszönjük!

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Az utolsó képeket készíti mindenki a kép sarkában,véget ért ez a csodás nap. Sajnálom, ha nem írtam túl hosszan, de az igazán szép emlékeket a kocsiban ülve, beszélgetve gyűjtöttem,és azt így képaláírásban nem lehet átadni.

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek