sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Péage-nosztalgia

Az M131-es motorkocsi nosztalgiaútja Zólyomból Nagykürtösre Ipolytarnócon keresztül.

A 750 094-5 pályaszámú Búvá fotó

A 750 094-5 pályaszámú Búvár egy személyvonattal áll Losoncon, mellette az indulásra kész M131.1053

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Átszállás után indul is az első zelpage.net különvonat a határállomás Kalonda felé. A kis bordó motorkocsi Zólyomból indult. A vár alatti állomásra a fővonalon keletről és nyugatról is minden felvidéki vasútbarát odaérhetett az indulásig, Iványi Csaba és Pulisch Józsi viszont csak Losoncon csatlakozott a menethez - ahol tulajdonképpen az érdekes rész kezdődik.

Az M62 144-es vontatnivalór fotó

Az M62 144-es vontatnivalóra várakozik Salgótarján külső állomáson

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Miközben Iványi Csabiék az általában csak tehervonatokkal járt Losonc-Ipolytarnóc és Nógrádszakál-Nagykürtös vonalak beutazását tervezték, mi autóval érkezve szerettük volna fotózni a különvonatot. A megközelítésre a Hatvan és Salgótarján között egyre több helyen négysávosra kiépített 21-es utat választottuk, hátha lesz valami más téma is útközben.

Az M62 144-es vontatnivalór fotó

Az M62 144-es vontatnivalóra várakozik Salgótarján külső állomáson

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Az első ötlet, az esetleg Hatvan és Somoskőújfalu között közlekedő tehervonat nem jött be, pedig 2008-ban még akár napi három-négy pár vonat is leközlekedett. Ennek a Szergejnek viszont csak délutánra ígérték, hogy megérkezik a vonata Somosra.

Az M62 144-es vontatnivalór fotó

Az M62 144-es vontatnivalóra várakozik Salgótarján külső állomáson

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A méltóságteljes, öreg mozdony a villamos fűtőkocsik vezérléséhez még csatlásfejjel is föl van szerelve, személyvonattal mégsem közlekedik már. A magyar szakaszon a 6341 sorozatú motorvonatok közlekednek, a határon át pedig gyorsvonat már akkor sem volt, manapság pedig már a 810-es motorkocsi sem jön át a határon, sőt, az egész sátorosbányai vonalon nincs már személyszállítás.

A Jászvasút (korábban a MÁV fotó

A Jászvasút (korábban a MÁV Hajdú kft. tulajdonában lévő) 40 62 002-3 pályaszámú dízelmozdonya Somoskőújfaluban

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A kevés magyar eredetű magánvasúti mozdonyok közé tartozott a három kék Szergej, amelyek közül a csődök körüli huzavonák és a rossz állapotú, classic gépeknél jobb, rendelkezésre álló román és cseh/szlovák eredetű gépek miatt nincs is nagyon igény rájuk. Ez a példány jelenleg (némi hajókázás után ) Portugáliában van, ahol nagysebességű vasutat építene éppen, ha a déli államnak lenne rá pénze.

A Jászvasút (korábban a MÁV fotó

A Jászvasút (korábban a MÁV Hajdú kft. tulajdonában lévő) 40 62 002-3 pályaszámú dízelmozdonya Somoskőújfaluban, bérbeadva a Train Hungarynek

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Amíg közlekedtek nálunk, addiga 001 és a 003 főleg a - szintén megszűnt - Eurocom magánvasút számára végeztek kőszállítást a vasútépítésekhez. Most is ilyesmi történik: nyugati kinézetű és szovjet (épp a Szergej mögött) dozátoros kocsik is várnak rakodásra, szinte megtöltve a Tisza (Zagyva) és a Duna (Ipoly) völgyei közötti hágó tetején levő állomást. A 002 a Jász-Vasútnál volt és a Train Hungary kővonatát húzta a békéscsaba melletti vasútépítésekhez.

A Jászvasút (korábban a MÁV fotó

A Jászvasút (korábban a MÁV Hajdú kft. tulajdonában lévő) 40 62 002-3 pályaszámú dízelmozdonya Somoskőújfaluban

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Egy ideig rendszeresen, szinte naponta jártak föl a Train Hungary bérelt gépei Somosra kőért, aztán egy érdekes, véleményem szerint demokráciában és piacgazdaságban igazán meglepő fordulattal lett vége a programnak: a helyi lakosok megelégelték a rakodás zaját, és leállíttatták azt. Ez azért érdekes, mert egyfelől a rakodó évszázaddal a születésük óta ott van, legfeljebb az elmúlt tíz évben nem használták, így aligha hiszem, hogy a MÁV elvesztette volna a jogát arra, hogy teherforgalmat bonyolítson a saját telephelyén. Másrészt a falu jórészt a kőbányából és a vasútból él (ők a legnagyobb adófizetők), furcsa egyszerre mindkét pénzforrást nehezebb helyzetbe hozni. A dolog annyiból viszont érthető, hogy a kőbánya is az állomás között a követ teherautóval szállították, amiknek ugyanúgy végig kellett dübörögniük egy-két ház kivételével az egész falun, mintha a teherautók egészen Tiszatenyőig hajtottak volna.

A Jászvasút (korábban a MÁV fotó

A Jászvasút (korábban a MÁV Hajdú kft. tulajdonában lévő) 40 62 002-3 pályaszámú dízelmozdonya Somoskőújfaluban

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A bevágás túloldalán már az Ipoly felé lejt a pálya, de még pár kilométeren át Magyarországon kanyarog, mielőtt eléri Sátorosbányát.

A Jászvasút (korábban a MÁV fotó

A Jászvasút (korábban a MÁV Hajdú kft. tulajdonában lévő) 40 62 002-3 pályaszámú dízelmozdonya Somoskőújfaluban

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Schengennek hála, már nem kellett a határon megállnunk, ami a későbbi fotózás szempontjából is lényeges volt, hiszen még többször át kellett lépnünk a határt, ahogy a Hurvinek motorkocsi is megtette.

A ČSD M 131.1053 pálya fotó

A ČSD M 131.1053 pályaszámú "Hurvínek" nosztalgia-motorkocsi Rappon (Rapovce, Szlovákia)

Elindult a különvonat Losoncról, mi közben megtaláltuk a Fülekről Ipolytarnócra vezető utat, így elhelyezkedtünk a vonat fogadására. Aki esetleg nem ismerné föl, annak elárulom, hogy a képen egy MÁV-HÉV szabványterv szerinti III. osztályú felvételi épület látható - a jellegzetes szlovák újraértelmezésben. Aki a vasutallomasok.hu felvidéki vonalait nézegeti, sok ilyen tüneménnyel találkozhat.

Falu Losonc mellett fotó

Falu Losonc mellett

Közép-Szlovákiai utazásaimhoz sajnos mindig hozzátartozik ez a lehangoló látvány. Akkor, az egyik első utamon arrafelé (előtte egyszer 1996-ban voltam ott, azóta reméltem, hogy javult a helyzet), elég sokkoló volt.

Az M 131.1053  fotó

Az M 131.1053 Hurvínek nosztalgia-motorkocsi Rapp és Kalonda között

(könyvjelző)

Kalonda határmegálló, egy kis épület és egy rövid peron a fali szélén, pár kilométerrel Ipolytarnóc előtt van. A kép előterében a szlovák megállóhelyre figyelmeztető tábla: egy vízszintes, fehér téglalap, benne ferde, fekete sávokkal. Sok helyütt csak a sarka lóg ki a növényzetből, itt viszont jobban látszik, mint a kicsi, és könnyen elvesző magyar M-betűk.

Az M 131.1053 Kalonda megál fotó

Az M 131.1053 Kalonda megállóhelyen

A mellékkocsi ajtaját megfigyelve, és összehasonlítva a Spejbl és Hurvínek bábpárosról készült képekkel kiderül, honnét is kapta becenevét a bordó motorkocsi.

Az M 131.1053 Kalonda megál fotó

Az M 131.1053 Kalonda megállóhelyen

A sorompót azonnal fölnyitották a vonat után, ma már persze nincs külön sorompóőr, hanem a vonatkísérők engedik le és húzzák föl, így a vonatnak az átjáró előtt meg kell állnia. A vonat áthaladása és a csapórúd fölnyitása után pedig a szerencsétlen vonatkísérőnek el kell sétálnia a mozdonyig, ami egy szénvonatnál több száz méter is lehet - nyílván a Hurvíneknél ez kevésbé volt probléma a kocsik 12 méteres hosszánál. Sokáig volt Kalonda a személyvonatok végállomása, természetesen szóló 810-es fordult itt, személyforgalom Nagykürtösig 1992. szeptember 27-ig, Kalondáig 2003. február 2-ig volt.

Az M 131.1053 Kalonda megál fotó

Az M 131.1053 Kalonda megállóhelyen

(könyvjelző)

Az épület ŽSR-barna, de Nógrádhoz méltóan már fenyők állnak mellette. A gyári állapotában 113,9 kW-os Tatra-motor nem tette túl fickóssá az akkori erőátviteli rendszerrel a motorkocsit, ezért az ottani terepen csak egy mellékkocsival közlekedhetett

A MÁV-START Bzmot 342 Ipoly fotó

A MÁV-START Bzmot 342 Ipolytarnócon

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

Nagyon régiek ezek a képek, de bizony már akkor startos világ volt, sőt, már túl voltunk az áradáson, amikor a patakok több helyen elmosták a 78b-t Nógrádszakál környékén. Akkor a vasút megmenekült, a szlovákok a nagykürtösi kapcsolat miatt helyreállíttatták. Ma viszont a napi három pár vonatra fogyatkozott a kínálat, és ezzel e vasút még jónak számít - különösen, ha összevetjük a határ másik oldalának átlagos szolgáltatásával.

A MÁV-START Bzmot 342 Ipoly fotó

A MÁV-START Bzmot 342 Ipolytarnócon

(könyvjelző) (Nógrádvármegyei HÉV)

A takaros felvételi épületen az Európai Unió zászlaja mintegy néma tüntetésként jelzi, hogy elvileg Európában vagyunk - csak az európai menetrend és a megnyílt határok hiányoznak.

Bzmot 340 Litke állomáson fotó

Bzmot 340 Litke állomáson

(könyvjelző) (Nógrádvármegyei HÉV)

Akkor is takarékoskodás volt, meg hatékony menetrend, nem ment minden személyvonat rögtön vissza Ipolytarnócról Balassagyarmatra, ennek köszönhetően három perccel később már két motorkocsi várakozott munka nélkül Tarnócon.

Az M 131.1053 nosztalgia-mo fotó

Az M 131.1053 nosztalgia-motorkocsi Litke állomáson a Losonc-Nagykürtös közötti korridor-vonalon

A többiek különböző oldalnézeti képeket lőttek a raktárról, én úgy döntöttem, hogy a vonal egy jellegzetes felvételi épületével fényképezem le a nosztalgia-vonatot. Nógrádszakálé még élő épület, de ott más terveink voltak.

Az M 131.1053 nosztalgia-mo fotó

Az M 131.1053 nosztalgia-motorkocsi Litke állomáson a Losonc-Nagykürtös közötti korridor-vonalon

(könyvjelző)

A párás hegyek előterében nagyon durva látványt nyújt a letarolt nádas.

Az M 131.1053 nosztalgia-mo fotó

Az M 131.1053 nosztalgia-motorkocsi Litke állomáson a Losonc-Nagykürtös közötti korridor-vonalon

(könyvjelző)

A párás hegyek előterében nagyon durva látványt nyújt a letarolt nádas.

A Nógrád Volán által a vasú fotó

A Nógrád Volán által a vasút forgalmának csökentésére szerződtetett busz

Naná, hogy pont akkor megy (és teltházzal, mint látszik), amikor vonat nem.

Az M 131.1053 Ráróspuszta m fotó

Az M 131.1053 Ráróspuszta megálló- és sorompóőrhelyen

(könyvjelző)

Korábban ráadásul vonatjelentőőrhelyként is funkcionált. Az elmúlt években, amikor erre jártam, volt már rá példa, hogy szükség lett volna rá: a reggeli munkás/diákvonatok miatt a teher ugyanis nehezen fért be. Most ezt a személyszállítás gyakorlatilag beszüntetésével megoldották. A sorompóőr az őrházban lakik - nem sok ilyen megoldást ismerek még Magyarországon.

Az M 131.1053 Ráróspuszta m fotó

Az M 131.1053 Ráróspuszta megálló- és sorompóőrhelyen

(könyvjelző)

Korábban ráadásul vonatjelentőőrhelyként is funkcionált. Az elmúlt években, amikor erre jártam, volt már rá példa, hogy szükség lett volna rá: a reggeli munkás/diákvonatok miatt a teher ugyanis nehezen fért be. Most ezt a személyszállítás gyakorlatilag beszüntetésével megoldották. A sorompóőr az őrházban lakik - nem sok ilyen megoldást ismerek még Magyarországon.

Az M 131.1053 Ráróspuszta m fotó

Az M 131.1053 Ráróspuszta megálló- és sorompóőrhelyen

A Bézékhez hasonlóan remek kilátás nyílik a mellékkocsi hátuljából a pályára, csak itt van csehszlovák szokás szerint átjáróajtó is. Akkoriban az NKH még nem foglalkozott a lényegtelen dolgok ellenőrzésével, így közlekedhetett előfogat nélkül a szlovák nosztalgiavonat (a saját pályájukon!)

Az M 131.1053 Nógrádszakálb fotó

Az M 131.1053 Nógrádszakálban

Az M 131.1053 Nógrádszakálo fotó

Az M 131.1053 Nógrádszakálon

Ráróspuszta és Nógrádszakál között van a vonal egyik legszebb része, amikor igazi folyóvölgyi vasútként az Ipoly partján vezet a pálya, magasan a víz fölött. Elég jól is fotózható, mivel a vasút és a folyó között vezet a közút is. A hegyek néhol sziklásak, itt kezdődik az úgynevezett Palóc Grand-kanyon. Nógrádszakálba érve a közút eltávolodik a vasúttól, utóbbi az Ipoly gátján vezet, a közút pedig a falu másik végén keresztül.

Az M 131.1053 Nógrádszakálo fotó

Az M 131.1053 Nógrádszakálon

(könyvjelző)

Az állomásnál a folyó kissé eltávolodik a vasúttól, néhány, a régi ártérben fekvő legelőnek is jut hely, a völgy is kiszélesedik.

Az M 131.1053 Nógrádszakálo fotó

Az M 131.1053 Nógrádszakálon

Az M 131.1053 Nógrádszakálo fotó

Az M 131.1053 Nógrádszakálon

Ugyanezen a helyen fotóztam le a Kishalomból Losoncra tartó, igen rövid tehervonatot . Sajnos normál méretűről szép képet lőnöm azóta sem sikerült.

Az M 131.1053 Nógrádszakálo fotó

Az M 131.1053 Nógrádszakálon

Át is szaladt a szlovák átmenőn.

Az M 131.1053 Nógrádszakálo fotó

Az M 131.1053 Nógrádszakálon

Az ártéri hídon halad a nagykürtösi vonalon.

Az M 131.1053 Nógrádszakáln fotó

Az M 131.1053 Nógrádszakálnál az Ipoly-hídon

(könyvjelző)

A megszólalásig hasonló hidakat építettek a csehszlovákok Rapp felé is.

A Bzmot 340 Ráróspusztán fotó

A Bzmot 340 Ráróspusztán

(könyvjelző) (Nógrádvármegyei HÉV)

Nagyon hiányoznak az Ipoly-hidak a környékről, akkor még Ipolytarnóc felé kerülve tudtunk csak a szlovák végállomásra átautózni, emiatt igencsak nyomnom is kellett a gázt. Rárósnál éppen sorompót kaptunk, egyébként nem vártunk volna a Bézére. Azóta pont a megálló alatt épült egy új, gyönyörű, falazott Ipoly-híd, amin elkerülhető Litke település és az odavezető kátyus út is. Szerencsére már a schengeni határnyitás után voltunk, nem kellett várakoznunk az átkelésre.

A Bzmot 340 Ráróspusztán fotó

A Bzmot 340 Ráróspusztán

(Garam-Ipolyvölgyi HÉV)

A Bzmot 340 Ráróspusztán fotó

A Bzmot 340 Ráróspusztán

(könyvjelző) (Nógrádvármegyei HÉV)

Nagyon hiányoznak az Ipoly-hidak a környékről, akkor még Ipolytarnóc felé kerülve tudtunk csak a szlovák végállomásra átautózni, emiatt igencsak nyomnom is kellett a gázt. Rárósnál éppen sorompót kaptunk, egyébként nem vártunk volna a Bézére. Azóta pont a megálló alatt épült egy új, gyönyörű, falazott Ipoly-híd, amin elkerülhető Litke település és az odavezető kátyus út is. Szerencsére már a schengeni határnyitás után voltunk, nem kellett várakoznunk az átkelésre.

Az M 131.1053 Kishalom állo fotó

Az M 131.1053 Kishalom állomáson tolat

Nagykürtösre csak azért értünk oda kocsival, mert Kishalomban a motorkocsival megálltak tolatni, bementek a bánya területére is, szóval ment a vasútbaráti bohóckodás. :) Mi ezalatt megjártuk Szlovákia elmaradottabb részének javát.

Az M 131.1053 Kishalomban t fotó

Az M 131.1053 Kishalomban tolat

(könyvjelző)

Nagykürtösre csak azért értünk oda kocsival, mert Kishalomban a motorkocsival megálltak tolatni, bementek a bánya területére is, szóval ment a vasútbaráti bohóckodás. :) Mi ezalatt megjártuk Szlovákia elmaradottabb részének javát.

Az M 131.1053 Kishalomban t fotó

Az M 131.1053 Kishalomban tolat

Az M 131.1053 Kishalomban fotó

Az M 131.1053 Kishalomban

(könyvjelző)

Nagykürtösre csak azért értünk oda kocsival, mert Kishalomban a motorkocsival megálltak tolatni, bementek a bánya területére is, szóval ment a vasútbaráti bohóckodás. :) Mi ezalatt megjártuk Szlovákia elmaradottabb részének javát.

Az M 131.1053 megérkezik Na fotó

Az M 131.1053 megérkezik Nagykürtösre

Az állomás a város alatti völgyben található, tulajdonképpen inkább a fatelep iparvágányának, mint városi pályaudvarnak tűnik. A város maga igazi paneldzsumbuly, nem túl sok munkalehetőséggel. Ebben sajnos Losonc sem bővelkedik, így a Nagykürtös-Losonc személyforgalomnak már ezért sem lenne komoly létjogosultsága. Sokan járnak Balassagyarmatra vagy távolabb, Zólyomba, de mindkét helyre sokkal előnyösebb a busz, főleg az ipari parkok és a vasútállomások távolságát ismerve.

Az M 131.1053 megérkezik Na fotó

Az M 131.1053 megérkezik Nagykürtösre

Az állomás a város alatti völgyben található, tulajdonképpen inkább a fatelep iparvágányának, mint városi pályaudvarnak tűnik. A város maga igazi paneldzsumbuly, nem túl sok munkalehetőséggel. Ebben sajnos Losonc sem bővelkedik, így a Nagykürtös-Losonc személyforgalomnak már ezért sem lenne komoly létjogosultsága.

Az M 131.1053 Nagykürtösön fotó

Az M 131.1053 Nagykürtösön

Gyorsan lefotóztuk a körüljárást, majd siettünk is vissza

Az M 131.1053 Nagykürtösön fotó

Az M 131.1053 Nagykürtösön

Az M 131.1053 Litkénél fotó

Az M 131.1053 Litkénél

(könyvjelző)

A letarolt, fölperzselt nádas csodálatos előteret nyújtott a színes, igazi északi hangulatú hegyoldalhoz.

Az M 131.1053 Litkénél fotó

Az M 131.1053 Litkénél

(könyvjelző)

Óvatosan parkoltunk a faluban és kétszer is ellenőriztem, hogy jól bezártam-e a kocsit.

Az M 131.1053 Litkénél fotó

Az M 131.1053 Litkénél

A litkei templom fotó

A litkei templom

Az M 131.1053 a Rapp és Los fotó

Az M 131.1053 a Rapp és Losonc közötti Ipoly-hídon

A híd pontosan úgy néz ki, mint a nógrádszakáli - tudtomon kívül még a kompozíciót is ugyanolyannak választottam, mint annál a műtárgynál Iványi Csaba.

Az M 131.1053 a Rapp és Los fotó

Az M 131.1053 a Rapp és Losonc között

Az M 131.1053 a Rapp és Los fotó

Az M 131.1053 a Rapp és Losonc között

Az M 131.1053 a Rapp és Los fotó

Az M 131.1053 a Rapp és Losonc között az Ipoly-hídon

(könyvjelző)

A Hurvínek furcsa kürtje az fotó

A Hurvínek furcsa kürtje az esőben

A ŽSSK 812 055-2 pálya fotó

A ŽSSK 812 055-2 pályaszámú, felújított motorkocsi Losoncon

Akkoriban még üzemeltek hagyományos festésű 810-esek is, azóta valamicske komfortnövelést azokon is elvégeztek (bár a soronkénti öt ülőhely mindegyikben megmaradt).

Nosztalgiavonat Losoncon fotó

Nosztalgiavonat Losoncon

A rappihoz hasonlóan legyilkolták a mávos hangulatát az állomásnak és valahogy semmit nem sikerült a helyére állítaniuk.

Nosztalgiavonat Losoncon fotó

Nosztalgiavonat Losoncon

A 812 062-8 Losoncon fotó

A 812 062-8 Losoncon

Egy hagyományos, 810-es pótkocsit húz maga után.

Az M 131.1053 Losoncon fotó

Az M 131.1053 Losoncon

A ŽSCS 752 041-4 Loson fotó

A ŽSCS 752 041-4 Losoncon

A ŽSCS 742 352-8 és a  fotó

A ŽSCS 742 352-8 és a 742 244-7 Losoncon

A ŽSCS 742 352-8 és a  fotó

A ŽSCS 742 352-8 és a 742 244-7 Losoncon

A hagyományos, felújítás ut fotó

A hagyományos, felújítás utáni festésű ŽSSK 812 002-4 Füleken

A ŽSSK 810 391-3 Fülek fotó

A ŽSSK 810 391-3 Füleken

A ŽSSK 810 391-3 és a  fotó

A ŽSSK 810 391-3 és a 812 002-4 Füleken

A ŽSSKC 751 035-4 Füle fotó

A ŽSSKC 751 035-4 Füleken

A ŽSSKC 751 036-5 és a fotó

A ŽSSKC 751 036-5 és a 742 326-2 Füleken

A ŽSCS 770 052-9 Fülek fotó

A ŽSCS 770 052-9 Füleken

Tológépi szolgálatban évtizedek óta a 770-es (korábban T669-es) gépek szerepeltek Fülek környékén, de a nehezebb tolatós tehervonatok élén is fölbukkantak . Jórészt mára kivonták őket a forgalomból, ottjártunkkor is már csak félreállított példányokat találtunk a füleki fűtőházban. Marcheggben és Kassa környékén tovább dolgoztak, széles nyomtávon talán még ma is találkozni lehet velük.

A 812 063-6 Fülek fűt& fotó

A 812 063-6 Fülek fűtőházában pihen különböző mellékkocsik és egy daru társaságában

A ŽSCS 771 076-7 Fülek fotó

A ŽSCS 771 076-7 Füleken

(könyvjelző)

A 812 063-6 Füleken fotó

A 812 063-6 Füleken

A ŽSCS 770 054-5 és a  fotó

A ŽSCS 770 054-5 és a 770 029-6 Füleken

(könyvjelző)

Érdekes, hogy a tehervonati gépek a ŽSSK emblémáját viselik.

A ŽSCS 752 041-4 és a  fotó

A ŽSCS 752 041-4 és a 742 352-8 Füleken

(könyvjelző)

Nagyon szép állapotban van ez a váltóállító központ.

A ŽSCS 752 041-4 és a  fotó

A ŽSCS 752 041-4 és a 742 352-8 Füleken

A ŽSCS 770 054-5 és a  fotó

A ŽSCS 770 054-5 és a 770 029-6 Füleken

A ŽSSK 754 003-2 Fülek fotó

A ŽSSK 754 003-2 Füleken Füleken

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Szép, régi, hússzínű kocsikkal érkezik a délutáni Domica gyorsvonat.

A ŽSSK 754 003-2 Fülek fotó

A ŽSSK 754 003-2 Füleken Füleken

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A 752 041-4 a füleki várral fotó

A 752 041-4 a füleki várral

(könyvjelző)

A 742 352-8 és a 721 117-0  fotó

A 742 352-8 és a 721 117-0 Füleken

A721 117-0 Füleken fotó

A721 117-0 Füleken

(könyvjelző)

ČKD remekművek pr fotó

ČKD remekművek profilból

(könyvjelző)

Dongók Füleken fotó

Dongók Füleken

Jól látszik a trepni, amin a tolószolgálathoz összekapcsolt két gép között át lehetett járni.

Daru Füleken fotó

Daru Füleken

A ŽSCS 771 092-4, 770  fotó

A ŽSCS 771 092-4, 770 029-7 és a 770 054-5 Füleken

(könyvjelző)

A középső, régi festésű darabnak trófeája is van.

A ŽSCS 771 092-4, 770  fotó

A ŽSCS 771 092-4, 770 029-7 és a 770 054-5 Füleken

A trepniken a három fotós.

Csörgős gyorsvonat érk fotó

Csörgős gyorsvonat érkezik Kisterenyére

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A kép a fűtőház maradványai közelében készült. Ma már a hegyeken kívül semmi nincs meg a képből.

M41 2156 gyorsvonattal Kist fotó

M41 2156 gyorsvonattal Kisterenyén

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

M41 2156 gyorsvonattal Kist fotó

M41 2156 gyorsvonattal Kisterenyén

(MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Köszönöm a figyelmed!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek