sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Fény az éjszakában

A pilisvörösvári tolatós tehervonat M44-esét és néhány Desiro motorvonatot fényképeztünk éjszaka a reflektorarzenálunk segítségével. Ezután még kimentünk a szlovákiai Párkányba is...

6342 022-8 Pilisvörösváron fotó

6342 022-8 Pilisvörösváron

(könyvjelző) (Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

A korábbi nagysikerű bemutatkozás, a Szalajka-völgyi éjszakai fotógőzmozdonyozás után ismét munkát kaptak a reflektoraink.

Desiro motorvonat Pilisvörö fotó

Desiro motorvonat Pilisvörösváron

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Barta Endrével, a trains.hu szerkesztőjével és a helyi Balázs Zsolttal indultunk el ezen az éjszakán. A kedves forgalmistákkal mindent előre megbeszéltünk, így ez az este, a tehervonat estéje különlegesnek ígérkezett.

Desiro motorvonatok Pilisvö fotó

Desiro motorvonatok Pilisvörösváron

(könyvjelző) (Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

A Desirókkal már belőttük a rendszert és kihúztuk a megfelelő vezetékeket a forgalmi iroda elé. A főfényeken kívül a legfontosabb a bal oldali fa koronáját és egyben az állomásépület homlokzatát is megvilágító háttérfény volt - attól lettek ezek a képek sokkal extrábbak annál, mint amit csak egy fényképezőgéppel fölszerelkezve készíthettünk volna.

6342 022-8 Pilisvörösvárról fotó

6342 022-8 Pilisvörösvárról indul

(könyvjelző) (Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

A pálya fölszabadulása után a tehervonat már meg is érkezett Solymár felől, és érthetően eléggé siettek, hogy a következő személyvonatok előtt visszaindulhassanak Rákosrendezőre. Ezért a művészibb és humán elemeket is tartalmazó fotózást a tehervonattal hanyagoltam.

M44 403 Pilisvörösváron fotó

M44 403 Pilisvörösváron

(könyvjelző) (Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Négy üres kocsival érkezett, ezeket kettő fával rakott helyére fogja beállítani az útátjáró melletti csonkavágányra.

M44 403 Pilisvörösváron fotó

M44 403 Pilisvörösváron

(könyvjelző) (Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Mindig a foralmi iroda előtt álltunk ugrásra készen, hiszen a reflektorokat csak akkor tehettük a helyükre, ha a mozdony már állt. A vezeték kontra mozdony párharc győztesére egyik irodánál sem lehet fogadni.

M44 403 Pilisvörösváron fotó

M44 403 Pilisvörösváron

Miután a gép körbejárt, kitolta a kocsikat az állomás végponti végébe. Ezen a képen már jól látszik, hogy az épületreflektorra nagy szükség volt az ellenfény legyőzéséhez - különösen, mert az állomás neonfeliratából egy betű sem világított.

M44 403 Pilisvörösváron fotó

M44 403 Pilisvörösváron

(könyvjelző) (Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Most mind a hat kocsi össze van kapcsolva, a rakottakat mindjárt kitolja oldalra a Bobo.
Ebből az irányból semmilyen világítás nincsen, ezért is volt szükségünk a reflektorokra. Másrészt pedig azért, hogy kevünk szerint állíthassuk be a fényeket. A kocsikra jó lenne még egy surló derítés, de a szoros menetrend miatt csak az állványossal rohantam át a peronra a mozdony előtt - hiszen nem csak világosítani, de fotózni is szerettem volna.

Desiro Pilisvörösváron fotó

Desiro Pilisvörösváron

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

A tolatásnak vége, itt vannak a személyvonatok. Őket nem világítottuk be, de az állványos lámpával megerősítettem az épület fényeit. Így onnan eltűnt a legtöbb árnyék és több jutott a hóval borított fára is.

M44 403 Pilisvörösváron fotó

M44 403 Pilisvörösváron

(könyvjelző) (Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Szerintem ez a csúcs fotó. A legerősebben itt látszik az egy estére ránk köszönt havas idő, amiért nagyon hálás vagyok, egyben itt volt időnk négy lámpát is beüzemelni, így a mozdony oldalát, illetve orrát megvilágító két, állványra helyezett főfényen kívül a kocsik is kaptak egy direkt megvilágítást, ami hátrafelé direkt halványodik, így a vonat szebben simul bele a vörösvári éjszakába. A háttér fáinak hangsúlyozására egy negyedik lámpát is fölállítottunk Endrével.

M44 403 Pilisvörösváron fotó

M44 403 Pilisvörösváron

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Az előző fotón ráadásul egyedül a háttérfény volt maga is látható, ezen a képen viszont azt már elvittük a vonat útjából. Így már csak három lámpa és a mozdony erősebb reflektorai működnek, ráadásul hála az 500 W-os halogéncsöveknek elég messze lehetnek ahhoz, hogy a képen kívülre helyezhessük őket.

M44 403 Pilisvörösváron fotó

M44 403 Pilisvörösváron

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

A tehervonat pedig elindul, hogy végül a Vértesi Erőműben fölhasználhassák a tüzifát. Ezúton is nagyon köszönjük a forgalom és a tolatócsapat türelmét, segítségét!

Desiro vágtat be a piliscsa fotó

Desiro vágtat be a piliscsabai alagútba

(Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV)

Ha már itt voltunk, Blzs ötlete nyomán lőttünk egy reflektor nélkülit a vonal szépséges alagútjánál. A hótól ez a kép is szebb!

742 255-3 Párkány-Nána állo fotó

742 255-3 Párkány-Nána állomáson

Szintén a saját fényeink nélkül ellátogattunk Sturovóba is, ahol először a tartalékot kaptam lencsevégre. A többiek sajnos nem voltak elég gyorsak ehhez, illetve a Kandúr nem szerette volna annyira megmutatni magát.

240 103-2 Párkány-Nána állo fotó

240 103-2 Párkány-Nána állomáson

A Laminátok tehervonatokat és a ZSSK személyvonatait is viszik, ilyen festéssel személyvonati gépet nem sokáig lehet majd látni. A műgyanta kasztnis mozdonyokból csak váltóáramúak készültek.

263 008-5 Párkány-Nána állo fotó

263 008-5 Párkány-Nána állomáson

Nem úgy Pershingből! Az itt látható váltóáramú gép testvérei közül vannak, amelyek csak egyenáramon mehetnek, és vannak kétáramnemű példányok is 363-as sorozatjellel.

263 008-5 Párkány-Nána állo fotó

263 008-5 Párkány-Nána állomáson

A Pershingekből a kétáramnemű példányok jóval népesebbek, mint a nálunk sokkal jobban ismert Gorillák.

Két 810-es Párkányban fotó

Két 810-es Párkányban

Két 810-es hiánya Párkányba fotó

Két 810-es hiánya Párkányban

(könyvjelző)

Párkány-Nána rózsaszín vasú fotó

Párkány-Nána rózsaszín vasútállomása

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek