< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A MOB Ge 4/4 8003 Menuhin Festival Les Sciernes állomáson

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2014:07:19 09:24:51

295 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
240 Les Sciernes MOB Ge 4/4 8003 Ge 4/4 hegyek ge44-menuhin Werbelok nosztalgia vonat felvételi épület állomás napos villanymozdony kisvasút Svájc MOB Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A MOB Ge 4/4 8003  Menuhin Festival  Les Sciernes állomáson fotó

Az ötlet itt a Les Sciernes-i állomás fotózása lett volna, hiszen a remek kis felvételi épület mellett jól látszik az ív, ahol kitör a vasút a hágóhoz vezető szűk völgyből és elkezdődik a vonalkifejtés. A téma is adott lett volna, hiszen a Classic Pullman Express volt várható (ez itt csak egy szerelvény neve, rendes vonatszámban közlekedik, legtöbbször gyorsított vonatokon, de ekkor délután még sima személyvonatos száma is volt), és meg is jött, csak a szalonkocsikból nem sok látszik az előre került Golden Pass matricás kocsik miatt. Utólag már nem bánom annyira, hiszen a Golden Pass rövid, átmeneti korszaka után a MOB visszatér a saját színezéshez.

De mi az a Golden Pass? Ez egy márkajelzés volt, amit a BLS-sel és a Zentralbahnnal közösen használtak a Luzern-Interlaken-Zweisimmen-Montreux összeköttetésre. A két ezres kisvasút és a BLS megfelelően matricázott Einheitswagenekkel vett részt az együttműködésben, és persze mozdonyok, motorkocsik és készültek ebben a dizájnban. Ugyan legalább kétszer át kellett szállni, mégis egyetlen, egy nap alatt bejárható, lenyűgöző tájon haladó vonatútként reklámozták az egészet. Az eredeti tervek szerint háromsínes felépítménnyel kötötték volna össze a két kisvasutat, így a Riggenbach-fogskerékkel is fölszerelt új vonatok egyben is végigmehettek volna, ám ez túl drágának bizonyult és a Zentralbahnnál nagyon sürgetővé vált járműcsere végülis új távolsági panorámamotorvonatok beszerzésével megvalósult. Így új irányú kutakodás indult 2010 körül, és megindult a TransoldenPass fejlesztés, aminek eredményeképpen mára elkészültek az első, sorozatgyártott, nyomtávváltásra és peronmagasság-igazításra is képes, ám fogaskerékfék nélküli panorámakocsik, amelyek Montreux és Interlaken között fognak átszállásmentes kapcsolatot biztosítani. Eközben a MOB visszatér a saját színezés használatához, de nem az ebben az albumban több helyen fölbukkanó világoskék-elefántcsont, hanem a panorámakocsik régi festését idéző királykék-elefántcsont színekhez hasonló és friss tipográfiával kiegészített változathoz.

A Belle Époque, vagy GoldenPass Classic kocsikat pedig Einheitswagenekből hozták létre az 1931-ben a CIWL-lel közösen indított Golden Mountain Pullman Express kocsijainak pótlására, mivel azon szalonkocsik közül a négy CIWL tulajdonút 1939-ben a gazdasági recesszió miatt átadták az RhB-nak, ahol ma is nosztalgiavonatokban közlekednek (érdekesség, hogy a megállapodásra az abban az évben Budapesten tartott nemzetközi menetrendi egyeztető konferencián került sor). Egy étkező- és egy szalonkocsi viszont MOB tulajdonban volt és maradt is, ők a hamarosan bemutatásra kerülő csokoládévonatban fordulnak elő. Mivel csak replikák, a MOB Belle Époque kocsijai normál díjszabással vehetők igénybe, ahogy egyébként a panorámakocsik is.

Új albumok:
Ősz a két Tátrában

 
Gőzmozdonnyal Imenóba

Napi vonatfotók


További friss képek

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2017. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum