< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A MOB GDe 4/4 6004 Montbovon és Les Sciernes között

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2014:07:19 09:34:00

302 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
240 Les Sciernes Montbovon Tunnel Sciernes MOB GDe 4/4 6004 GDe 4/4 panorámakocsi oldalról táj hegyi vasút hegyek nyílt vonal napos kisvasút villanymozdony MOB Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A MOB GDe 4/4 6004 Montbovon és Les Sciernes között fotó

Montbovonban kereszt volt, pár perccel később már érkezett is az ellenvonat, egy GoldenPass Panoramic vonat képében, aminek a harmadik kocsija alacsonypadlós panorámakocsi volt, a vonógépe pedig a poggyásztérrel is rendelkező hat GDe 4/4-es mozdony egyike, amiket 1983-ban vásároltak. Kezdetben nehéz tehervonatokat és távolsági személyvonatokat vontattak, ám hamar átvették a SuperPanoramic vonatok vontatását, mivel azok először egy Be 4/4-es motorkocsiból, mindkét végén egy vezérlőkocsiból, illetve egy közbülső panorámakocsiból állt, a motorkocsi az utasok elől lezárva közlekedett (ellenben az RhB Bernina-Expresszel, ahol a motorkocsi felármentes). Később bekerült még egy panorámakocsi és ehhez egy második motorkocsi szintén a vonat közepére. Ezt váltották le nem sokkal később a poggyászteres mozdonyra. A 6003 pályaszámú gép műtanrendőri próbáján Zweisimmen és Lenk között 110 km/h sebességet ért el, ami akkor ezer milliméteres sebességrekord volt - csak az RhB Allegrája döntötte meg 147 km/h-val a Vereina-alagútban. A kocsik járműszerkezete a FO Deh 4/4II motorkocsijain alapul (igencsak megerősítve), a forgóvázak pedig a szintén FO Ge 4/4III-asból származnak .

Két azonos felépítésű mozdonyt a GFM is beszerzett kocsivivős tehervonatokhoz, ám azok megszűntekor a gépeket motorkocsikért cserébe átadták a MOB-nak. Az utolsó tehervonatos feladatuk a GFM vonalán található kőbánya és a MOB melletti betonüzem közötti sódervonatok továbbítása volt, de már ez is évekkel ezelőtt megszűnt. Kocsivivőzés a MOB-on is volt, de jellemző, hogy a Zweisimmen közelében fekvő Moosbach-Tunnelt azzal az indokkal építették teljesen újjá, hogy abban a normál nyomtávú kocsik is elférjenek, de egy próbából átvitt BLS személykocsin kívül semmi nem járt arra végül Rollbockon.

A képen jól látszik a 68 ezrelékes emelkedő is illetve a háttérben a Dent du Jaman csúcsa.

Új albumok:
Felhős időben a<br />Tatár-hágón

 
Különvonatok Nyugat-Szlovákiában

Napi vonatfotók


További friss képek

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2017. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum