sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Két nyomtáv határán Romániában

Néhány utolsó kép Ukrajnából, mielőtt a fonódott vágányok mentén elindulunk a Radauti és Dornesti közti CFR vicinális személyszállító- és tehervonatainak földerítésére.

Vadul-Siret vasútállomás fotó

Vadul-Siret vasútállomás

Az utazás mindig egy vasútállomáson keződik, de ez ezúttal nem egy út kezdete, hiszen az augusztusi trains.hu ukrán-román vonatfotós túra harmadik napjának estéjével folytatom az útinaplót. Az első képen a korábban látott ukrán állomásokhoz hasonlóan kifogástalanul fölújított határállomás látható.

62-0831-8 Vadul-Siret vasút fotó

62-0831-8 Vadul-Siret vasútállomáson

Csernyovic után már csak a romániai szállás elérése volt a célunk, így különösebben nem sértődtünk meg, hogy a csaknem üres határállomáson a határőrparancsnok (kedves, ifjú hölgy) megtiltotta a fotózást. Azokon az időkön már túl vannak, amikor géppisztolyok csöveivel bökdösnék a mezei fotóst, és tulajdonképpen elég ideig kért elnézést tőlünk, amiért nem adhat engedélyt, ahhoz, hogy mindenki lefotózza az egy szem 62-es sorozatú normálnyomközű Sulzert.

Ukrán daruszerelvény Vadul- fotó

Ukrán daruszerelvény Vadul-Siret állomáson

Még ez a DGKu-rokon volt érdekes, a Románia felől érkezett, Lvivbe tartó gyorsvonat zsámolyozásával már végeztek, éppen tolják be a peronoktól piszok távol levő műszaki telepről.

Вокз fotó

Вокзал - érdekes módon, mintha mindig ugyanabba a faluba érkeztünk volna

(könyvjelző)

A Вокзал (ejtsd: vokzál, mert ukrán, és nem orosz) persze azt jelenti, hogy "Vasútállomás". Ez itt éppen Hlyboka (Глибока, románul Adâncata) állomása. Nézzünk is be!

CsME3-5476 Hlyboka állomáso fotó

CsME3-5476 Hlyboka állomáson

(könyvjelző)

Egy rövid helyi személyvonat várakozik indulásra. Aki térképen szeretné látni a helyet, az a Wikimapián megnézheti. Kicsit északra görgetve látható lesz a következő fotóhelynek használt bevágás a téglahíddal is.

CsME3T-6447 Hlyboka állomás fotó

CsME3T-6447 Hlyboka állomáson

Bár eredetileg tolatószolgálatra szánták a 993 kW-os kismozdonyt, a megcsappant ukrán szállítási igények miatt már a tolatós tehervonatot is bőven rá lehet bízni a Cmelákokra.

CsME3-5476 Hlybokánál fotó

CsME3-5476 Hlybokánál

A háttérben egy időközben megérkezett 2M62-es látható, aki egy félkomoly tehervonatot hozott. Gyanítom, hogy arra várt a román Sulzer Vadul-Siretben is.
Bár a kép bemozdult, a fotó mégis nagyon hangulatos az angol stílusú, íves, díszített téglafelüljáróval.

CsME3-5476 Hlybokánál fotó

CsME3-5476 Hlybokánál

(könyvjelző)

Itt történt velünk az egész túra legdurvább, legmegdöbbentőbb, talán egyedüli negatív élménye, ugyanis aahogy a bevágás partján a vonatra lestünk, a helyiek kifigyelték bennünk a pénzes, nyugati turistát, és megtaláltak minket a gyermekprostitúcióból élők. Nem véletlen: az Európai Unió határa csak 10 kilométer, de ez már a Vadkelet.

Valószínűsíthetően kuncsaft fotó

Valószínűsíthetően kuncsaftokra váró lány, és zsigulis stricije Kolomijában

(könyvjelző)

Hasonló jelenetnek pár állomással odébb is tanúja voltam. Illúzióink ne legyenek: ilyen korúak Magyarországon is dolgoznak már. Sokan csak a bulipénzt szedik így össze. Az ukrán helyzet ennél súlyosabb. Én csak annyit tehetek, hogy itt is fölhívom a figyelmet a jelenségre.

CsME3-5476 Hlybokánál fotó

CsME3-5476 Hlybokánál

Készítettem egy komor retust is, nekem nem tetszik annyira, mint a színes.

CsME3-5476 Hlybokánál fotó

CsME3-5476 Hlybokánál

Gólyák Vadul-Siretnél fotó

Gólyák Vadul-Siretnél

(könyvjelző)

Végül átjutottunk a határon. A határállomás maga itt is drótkerítéssel, szögesdróttal volt védve, ki- és bejáratánál fegyveres őr állt (és persze a határőrök sem voltak azok a széplelkek, ráadásul gyorsak sem). Természetesen pénzt váltani és útdíj-matricát venni nem sikerült.

A vacsora egyik fogása a Po fotó

A vacsora egyik fogása a Popas Bucovina Hotel Sucevitában

Itt sem spóroltak: kiváló, ólomkristályban fölszolgált Ţuică-val kezdtek. Utána krémlevest, majd a képen látható, a vaku miatt túlságosan csillogósnak tűnő vacsora érkezett. Voltak kolbászok, sültek, köretnek egy óriási kupac juhtúró, kukoricamálé és mosolygós tükörtojás. Utána természetesen desszert is érkezett.

Popas Bucovina Hotel fotó

Popas Bucovina Hotel

Így néz ki kívülről. Ezen kívül hátul kisebb házak vannak, mi pedig két, szintén szállodai szintű kétszintes rönképületben kaptunk helyet.

Popas Bucovina Hotel fotó

Popas Bucovina Hotel

Fönnakadt egy kecske a háztetőn, de ez errefelé gyakori.

Popas Bucovina Hotel fotó

Popas Bucovina Hotel

Van egy remek vízimalom is az óriási ebédlő alatt. Tegnap este ott esküvő folyt - valószínűleg minden hétvégén.

Popas Bucovina Hotel fotó

Popas Bucovina Hotel

A svédasztalos reggelinek pedig külön terme van.

Popas Bucovina Hotel - a Wa fotó

Popas Bucovina Hotel - a Walesi herceg is vendégük volt

Elég sokszor kitüntetett sz fotó

Elég sokszor kitüntetett szálloda

A büféreggeli a Popasban fotó

A büféreggeli a Popasban

Olaszországi, ötször drágább sívakációm során ebből a következőket nem tudták nyújtani: narancslé, omlós kenyér, trappistánál bonyolultabb sajt, lekvár, kalács, omlett, virsli, paradicsom, paprika. Ehelyett önvédelmi keménységű zsömlékkel, egy héten át egyfajta felvágottal és töltetlen croissant-nal operáltak. A vacsoráikról már ne is beszéljünk...

Templom Radauti főutcáján fotó

Templom Radauti főutcáján

Radauti (németül Radautz, magyarul Radóc, hasonlóan ejtendő a román név is, csak nem bírok megbízhatóan ficakot kierőszakolni az albumgenerátorból) pár falunyira van Sucevitától, ahol megszálltunk. Útközben láttuk a világörökségi kolostort is.

80-0383-2 Radauti (Radócz)  fotó

80-0383-2 Radauti (Radócz) főutcáján

(könyvjelző)

Az előbbi templom előtt, az utcán zakatol végig a kétkocsis személyvonat.

80-0383-2 Radauti főutcáján fotó

80-0383-2 Radauti főutcáján

Az első Y-kocsi nálunk is ismert típus, bár Magyarországon csaknem kizárólag gyorsvonatokban és fülkés kivtelben fut. A második jószág viszont jóval öregebb, beugró ajtajaival a II. világháború előtti modelleket idézi. Érdemes megnézni pár képet róla, főleg a belsejéről. A műanyag ülésekkel és a pöttyös függönyökkel elég Zánka Gyermektábor-i érzést kelt bennem. De legalább többnyire tiszta!

80-0383-2 Radauti főutcáján fotó

80-0383-2 Radauti főutcáján

80-0383-2 Radauti és Dornes fotó

80-0383-2 Radauti és Dornesti között

Hadikfalva csak pár kilométer, de azalatt is sikerül megelőzni a nem túl gyors személyvonatot. A bonyolult vágányzatot érdemes kicsit megfigyelni!

60-1029-2 és 60-1054-0 a ha fotó

60-1029-2 és 60-1054-0 a hadikfalvi fűtőházban (Dornestiben)

Kiszáradt a korongmedence! :))) Valójában csak elég rég nem használták már.

60-1029-2 és 60-1054-0 a ha fotó

60-1029-2 és 60-1054-0 a hadikfalvi fűtőházban (Dornestiben)

(könyvjelző)

81-0313-7 a hadikfalvi fűtő fotó

81-0313-7 a hadikfalvi fűtőházban

Ez a csalitos vágány ritka hangulatos lehet modellben.

Hadikfalva állomás fotó

Hadikfalva állomás

(könyvjelző)

Akkor a lényeg: a román oldalon is van átrakó, sőt, zsámolyozó terminál is. A jobb oldalon áll a már körbejárt személyvonat (most elől van a régi kocsi), ami majd megy tovább drégelypalánki módszerrel. A sárga fóliás téglarakásos kocsitól balra eső vágányok a széles nyomköz birodalma, ahogy a fűben virító Sulzer is. A széles szolgálatban levő gépet valószínűleg variálják, azért nem szedik le a sarokütközőt sem.

80-0383-2 Hadikfalva állomá fotó

80-0383-2 Hadikfalva állomáson

Lovaskocsi érkezik Dornesti fotó

Lovaskocsi érkezik Dornestibe

A háttér hegyei sok jót sejtetnek az elkövetkező napra!

Lovaskocsi indul Dornestibő fotó

Lovaskocsi indul Dornestiből

81-0529-8 érkezik Radóc fel fotó

81-0529-8 érkezik Radóc felől Hadikfalvára

Érkezik egy nem túl combos (egy kocsis) tolatós tehervonat is rövid időn belül. A személyvonat még mindig nem ment el, vár a késésben lévő ellenvonatra.

89-0587-9 érkezik Dornestib fotó

89-0587-9 érkezik Dornestibe

Ez a gyorsvonat Suceava felől érkezett, erre megy majd tovább a személy, míg ő továbbhalad majd Radauti és Nispitu felé. A bueker.net-en van egy jó térkép a román vasúthálózatról, így Dornesti környékéről is. Persze, csak addig ajánlom ezt, amíg a saját térképemet meg nem rajzolom...

89-0587-9 érkezik Dornestib fotó

89-0587-9 érkezik Dornestibe

(könyvjelző)

Ez a gyorsvonat Suceava felől érkezett, erre megy majd tovább a személy, míg ő továbbhalad majd Radauti és Nispitu felé. A bueker.net-en van egy jó térkép a román vasúthálózatról, így Dornesti környékéről is. Persze, csak addig ajánlom ezt, amíg a saját térképemet meg nem rajzolom...

80-0383-2 indul Hadikfalvár fotó

80-0383-2 indul Hadikfalváról

(könyvjelző)

Ezen a képen megfigyelhető, hogy a széles nyomtávolságú és a normál nyomtávolságú vágányok különválnak. A jobb szélen a fűtőház mellett befutó iparvágány, ami természetesen egyszerű keresztezéseken metszi a két vonali vágányt, széles nyomközű. Bal oldalon, rögtön egy kitérővel érkezik Radócról a vágány - valójában nem kitérő az, hanem ott fordul függőleges felé a széles vágány, a normál pedig több keresztezésen és angolváltón át követhető a gyorsvonat 89-es Dácsiájáig.

89-0587-9 indul Hadikfalvár fotó

89-0587-9 indul Hadikfalváról

(könyvjelző)

A képen látható közúti hídról készült az utóbbi néhány kép. Ez a vasúti híd a Suceava folyón. A síneket érdemes számolni: egy pár a normál vágány, egy pár a széles vágány sínje, a harmadik pár pedig a terelősín - az egyik a normál vágányhoz, a másik a széleshez tartozik, hiszen a normál és a széles vágányok egy-egy sínje terelősínként is szolgál a másik vágány egyik sínszála mellett.

A gyorsvonat utasai itt is  fotó

A gyorsvonat utasai itt is nagyon örülnek nekünk

(könyvjelző)

LDH125-113 Dornesti mellett fotó

LDH125-113 Dornesti mellett

Ez egy normál nyomközű ipari gép, de erre a rakodóra érkezik a széles nyomközű vágány is.

LDH125-113 Dornesti mellett fotó

LDH125-113 Dornesti mellett

(könyvjelző)

A háttérben látható szerelvény már széles nyomtávolságú.

LDH125-113 Dornesti mellett fotó

LDH125-113 Dornesti mellett

Ennek az albumnak hamarosan a végére érek, de ne csüggedjetek, a folytatás nem várat sokat magára. A közeljövőben az albumokat úgy fogom ütemezni, hogy minden magyar album után jön majd egy-egy külföldi is - így a következő egy magyar lesz, de után folytatódnak romániai kalandjaink, méghozzá két mellékvonalon.

LDH125-113 Dornesti mellett fotó

LDH125-113 Dornesti mellett

(könyvjelző)

Ennek az albumnak hamarosan a végére érek, de ne csüggedjetek, a folytatás nem várat sokat magára. A közeljövőben az albumokat úgy fogom ütemezni, hogy minden magyar album után jön majd egy-egy külföldi is - így a következő egy magyar lesz, de után folytatódnak romániai kalandjaink, méghozzá két mellékvonalon.

Csoportkép a trains.hu fotó fotó

Csoportkép a trains.hu fotóbuszosokról

(könyvjelző)

Egy végső pillantás a közel fotó

Egy végső pillantás a közelgő hegyvidékre

Köszönöm a figyelmet!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek