sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Romhány, utoljára

A pékség zárva fotó

A pékség zárva

A reggeli túrósbatyut a váci állomás előtti kispékségben szerettük volna megvenni, de pont aznap karbantartás miatt zárva voltak. Jellemző a szerencsénkre, gondolhatnánk, de szerencsére a szerencse csak spórolt későbbre.

Bzmot 341 Szokolyán fotó

Bzmot 341 Szokolyán

Először felmentünk az egyik hajnali vonattal Szokolyára. Ezen a völgyben fekvő kis állomáson rugós váltók teszik lehetővé a vonatkeresztezést. A mi vonatunk már elindult.

Bzmot 341 Szokolyán fotó

Bzmot 341 Szokolyán

A helyi őrszolgálatot két igen közvetlen kutya látja el, akik úgy érezték, hogy egészen a nyíltvonali fotóhelyig el kell, hogy kísérjenek minket.

Bzmot 341 Szokolyán fotó

Bzmot 341 Szokolyán

A mi vonatunk már eltűnt, a váci is elindul.

Szokolya melléképületei fotó

Szokolya melléképületei

Mérlegház, budi és raktár igen kicsiben és igen közel építve.

Szokolya fotó

Szokolya

A két őrfa nélkül kevésbé hangulatos.

Egy érdekes tábla fotó

Egy érdekes tábla

A kutyák játszanak fotó

A kutyák játszanak

Szokolya fotó

Szokolya

Szokolya fotó

Szokolya

Szokolya fotó

Szokolya

Mintha két vágány menne tovább, de a baloldali csak iparvágány egy rég bezárt rakodóhoz.

Bzmot 341 Szokolya után fotó

Bzmot 341 Szokolya után

Zöld-piros hangulat fotó

Zöld-piros hangulat

Fékút eleje jelző fotó

Fékút eleje jelző

Ezen a helyen a rugós váltós állomás nem biztosított bejárati jelzőjének előjelzője helyett áll (a régi tárcsás előjelző betonalapja ott áll mögötte, az "F" betűt az andráskeresztes, "A következő főjelző bejárati jelző lesz"-táblára festették). Nem vagyok biztos benne, hogy ez így teljesen F1-konform.

Nem biztosított bejárati je fotó

Nem biztosított bejárati jelző

Bzmot 343 Diósjenőn fotó

Bzmot 343 Diósjenőn

Elérkeztünk tényleges úticélunkhoz, a Romhány-Diósjenő vonal kezdőpontjához. Mivel volt pár óránk a következő vicinálisig, lementünk a közeli halastóhoz, ahol a helyi boltban vett kiváló kolbászunkat fogyasztottuk el.

Bzmot 343 és 181 Diósjenőn fotó

Bzmot 343 és 181 Diósjenőn

Előtte persze megnéztük, amint összezár a Balassagyarmatról érkezett szóló Bz a mi vonatunkkal. A váci vonat ugyanis feloszlott (bár itt ép a kibővül lenne a helyes), és nem megy tovább Balassagyarmat felé, hanem az onnan jött kis motorkocsival összezárva négyes egységként mennek vissza Vácra. Márkészülnek a délutáni csúcsüzemre.

Diósjenő állomás fotó

Diósjenő állomás

(könyvjelző)

Diósjenő állomás fotó

Diósjenő állomás

M43 1155 Diósjenőn fotó

M43 1155 Diósjenőn

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Mikor visszatértünk a tóról, éppen a Romhányból érkezett tehervonatot láttuk meg a töltésen. Persze, hogy rohanni kezdtem.

M43 1155 Diósjenőn fotó

M43 1155 Diósjenőn

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Vác felé már nem mennek tehervonatok, a Romhányból hozott elegy is Balassagyarmaton át közlekedik. Ezért Diósjenőn a gépnek körül kell járnia (csakúgy, mint majd Drégelypalánkon is).

M43 1155 Diósjenőn fotó

M43 1155 Diósjenőn

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

M43 1155 Diósjenőn fotó

M43 1155 Diósjenőn

Kis füstöt eresztve jár rá a négy, fát szállítókocsiból álló szerelvényére.

M43 1155 Diósjenőn fotó

M43 1155 Diósjenőn

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A vonalon folyamatosan zajlott a munka. Szokolyán a váltókat takarították, itt a világítás és a távíró oszlopait festették. Ez errefelé normális, másutt nem foglalkoznak vele.

M43 1155 Diósjenőn fotó

M43 1155 Diósjenőn

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A tolatószemélyzet tanakodik a kopott mozdony mellett.

M43 1155 Diósjenőn fotó

M43 1155 Diósjenőn

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Megszületett a döntés: szellőztetés kell.

M43 1155 Diósjenőn fotó

M43 1155 Diósjenőn

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A mozdony kopott, de nincs olyan rossz állapotban (bár éppen felgyógyult egy lerobbanásból): nem igazán kormoz a füstje. Viszont vízhűtéses.

M43 1155 Diósjenőn fotó

M43 1155 Diósjenőn

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

>A mozdony kopott, de nincs olyan rossz állapotban (bár éppen felgyógyult egy lerobbanásból): nem igazán kormoz a füstje.Viszont vízhűtéses.

M43 1155 Diósjenőn fotó

M43 1155 Diósjenőn

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A gép kiszolgálásához annyi ember kell, mint egy gőzösnél: a teljes tolatószemélyzet körülötte sürgölődik. Mellékvonali romantika!

M43 1155 Diósjenőn fotó

M43 1155 Diósjenőn

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Vágányt vált, és hamarosan el is indul.

M43 1155 elhagyja Diósjenőt fotó

M43 1155 elhagyja Diósjenőt

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Megfontolt tempóval szalad neki a kaptatónak.

M43 1155 elhagyja Diósjenőt fotó

M43 1155 elhagyja Diósjenőt

(Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

És nem is igen gyorsít fel.

Bzmot 298 érkezik Diósjenőr fotó

Bzmot 298 érkezik Diósjenőre

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Ahol a gyarmati és a romhányi vonal találkozik...

Bzmot 341 érkezik Diósjenőr fotó

Bzmot 341 érkezik Diósjenőre

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A másik irányból egy igazi, szlovákos anakonda, persze üresen, hiszen csak a szerelvénymenetet spórolják ezzel. Így Vácott lesz elég szerelvény a csúcsidőhöz.

Bzmot 298 Romhányban fotó

Bzmot 298 Romhányban

A húsz kilométert egy óra alatt teszi meg a Bz. Az ember azt hinné, hogy szauna, de nem. Bőven van elég légáramlat a kocsiban.

Bzmot 298 Romhányban fotó

Bzmot 298 Romhányban

Utas csak Rétságig volt, addig talán megéri (bár csak egy busznyi utas volt), azon túl rajtunk kívül ketten jöttek, ráadásul az egyikük új felszálló volt Bánkon! Ennek ellenére a vonal felett eljárt az idő.

Csillogás fotó

Csillogás

Utas csak Rétságig volt, addig talán megéri (bár csak egy busznyi utas volt), azon túl rajtunk kívül ketten jöttek, ráadásul az egyikük új felszálló volt Bánkon! Ennek ellenére avonal felett eljárt az idő.

Tams kocsik Romhányban fotó

Tams kocsik Romhányban

Van ugyan hétfőn, szerdán és pénteken a négy fáskocsi, Romhányba agyagot is hoznak heti egyszer, és néha még az Erdőkémia is szállít. Amíg tehát a Dácsia rámehet a sínre, ezt érdemes fenntartani. A személyszállításnak viszont értelme nem sok van. Ez a tényállás.
Sajnálom, mert nekem sokkal kényelmesebb a vonat, a buszt nagyon nem bírom, de amíg nincs elég ilyen ember...

Romhány állomás fotó

Romhány állomás

Nem egy paradicsom. A közeli gyárakat bontják, és nagyon drága a sör is.

1924 fotó

1924

A talpfák beépítését ilyen szögekkel jelzik. Ezt például 1924-ben építették be! (aggódni nem kell, a többség a hetvenes évek végéből származik)

Bzmot 298 Romhány leépülő i fotó

Bzmot 298 Romhány leépülő ipartelepei előtt

Bzmot 298 Romhány leépülő i fotó

Bzmot 298 Romhány leépülő ipartelepei előtt

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

Bzmot 298 fotó

Bzmot 298

Volánbusz a vasútért fotó

Volánbusz a vasútért

Ezt a matricát egy Nógrád Volán buszában találhatjuk:"Kell a vasút az Ipoly völgyébe!"

Alfabus Localo "Regio" fotó

Alfabus Localo "Regio"

A Nógrád Volán ennek az alacsonypadlós változatát használja a budapesti 120-as (és két másik) vonalon is.

Rétság fotó

Rétság

(könyvjelző)

A túránkat Rétságon zártuk, ahonnét a gyorsabb (de sokkal kényelmetlenebb, hiszen dobál, élesen kanyarodik, szűk és levegőtlen) Volánnal tértünk vissza Budapestre.

Rétság raktára fotó

Rétság raktára

Bzmot 298 Rétságon fotó

Bzmot 298 Rétságon

(könyvjelző) (Duna-Ipolyvölgyi HÉV)

A zárókép is itt készült - viszlát, Diósjenő-Romhányvasút! Így élőben látni nagy élmény volt.

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek