sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Belgrád - Bar - Vlore

Szerbia és Montenegro a legszebb arcát mutatja az augusztusi mélybalkáni túránkon, csak hogy utána erős kontraszttal Albániába kóstolhassunk ismét bele.

Hajnal az M5 mellett fotó

Hajnal az M5 mellett

Nehezen indult a több, rövid ugrással tervezett kirándulásunk Szerbián, Montenegrón át Albániába, ahová a tavaly októberi albán fotósút ujablak résztvevőin túl ezúttal Gulyás Attila is velünk tartott.

Napkelte Szabadkánál fotó

Napkelte Szabadkánál

Attila lassú készülődése és az éjszakai busszal futott kalandom megadta a kezdeti +15-öt: a sofőr más garázsból lett a 901-esre helyezve, nem tudta, melyik megálló a indulási végállomás a Bécsi útnál, a Flórián téren pedig öt utast hagytunk ott az egyik esőbeállónál, a 218-as megállója ugyanis nem szerepelt a listáján, pedig létezik és használják. Értük vissza kellett mennünk.

441-417 Leskovice és Lastra fotó

441-417 Leskovice és Lastra között

(könyvjelző)

A kezdeti késés miatt (amit fokozott, hogy meg kellett várni, amíg a forgalmi engedélye a kocsinak utolér minket) Lazarevacnál nem tudtuk fotózni ezt a vonatot, csak nem sokkal Valjevo után értük utól. Nade hol is járunk? Ez a Belgrád és Bar között épült normál nyomközű vasútvonal, annak is az a része, ahol a Belgrád környéki lapos, illetve szélesebb völgyek alkotta terep után beér a keményebb hegyek közé. Itt éppen a Gradac folyó völgyében küzd.

441-417 Leskovice és Lastra fotó

441-417 Leskovice és Lastra között

Ezt a helyet a műholdfelvételekről néztük ki, azon látszott, hogy van egy tisztás, ahonnan meglőhető a viadukt, azonban a kocsiból kiszállva (amit egy keskeny, roppant kanyargós, de szerencsére jó állapotú szerpentinen egy sziklafal tövében hagytunk, kis fejtörést okozva a kavicsszállító kamionoknak) csak egy zárt fasort találtunk. Végül vagy száz métert sétálva találtam egy helyet, ahol a szalagkorlát túloldalán nem tíz méter szakadék várt ránk, így ott át tudtunk vágni a sűrű erdőn a feltételezett kilátópont felé.

441-417 valahol Kalenic és  fotó

441-417 valahol Kalenic és Otanj között

Az előző helyen így is csak álló képet készíthettünk, utána viszont a nehézkes visszamászás és a szűk helyen való megfordulás gondjai, illetve a vasúténál jóval hosszabb utunk miatt csak jóval Kosjeric után láttuk meg ismét a vonatot. Itt azonban már kiér Pozega környékén egy feltöltődött területre, így a fotózás jellege megváltozott, terepszintről dolgoztunk.

441-417 valahol Kalenic és  fotó

441-417 valahol Kalenic és Otanj között

Nem volt nagy választék, hogy milyen beállítást lőjünk, mivel a hátunk mögött egy kukoricaföld nehezítette a helyezkedést. Attila tudhatott volna valamit kezdeni ezzel, de ő éppen fölébreszthetetlenül aludt, így a kocsiban hagytuk.

441-417 valahol Tubici és P fotó

441-417 valahol Tubici és Pozega között

(könyvjelző)

710-009 Ovcar Banja állomás fotó

710-009 Ovcar Banja állomáson

Pozega környéke ködben tiszta alföld ujablak, pedig tíz kilométerre eltérve a Pozega-Nis fővonal felé már ilyen hegyek vannak. Innen pár kilométer csak a völgyzáró gát ujablak, ahol tavaly fotóztuk az eggyel korábbi személyvonatot.

710-009 Ovcar Banja állomás fotó

710-009 Ovcar Banja állomáson

(könyvjelző)

Nem is akárhogy kellett hozzápasszintani a síneket a sziklafalhoz!

Utascsere a kis horgásztanyákból és norvég stílusú faházakból álló faluban volt egy kicsi (úgy tíz fő), de az ex-svéd motornál több tényleg nem kell, bár hiány esetén Kennedy helyettesíti. Felsővezeték csak nem sokkal Cacak utánig van, Kraljevoig pedig építgetik.

Restoran Kula fotó

Restoran Kula

Nyílván nem a magyarok a célközönség.

Gyárak Uzice előtt fotó

Gyárak Uzice előtt

Itt ismét volt egy kis hely gyárakat telepíteni. Szerettük volna a Tara gyorsvonatot lefényképezni lefelé, de végül nem várta meg a Nisből jövő közvetlen kocsikat, itt pedig majdnem hibátlan a pálya, így gyorsan meglépett előlünk, hiába jöttünk rá, hogy Jelen Do-nál a gyorsvonatot kár is várnunk.

461-021 Branesciben fotó

461-021 Branesciben

Uzice után már fordult a kocka, én éppen csak, de odaértem Branesci állomás bejáratához.

461-021 Branesciben fotó

461-021 Branesciben

(könyvjelző)

Kellemes, elő-alpesi tájon dübörgött végig a Taurusnál sokkal vadítóbb tűzpiros gép, de senki ne gondolja, hogy a Belgrád-Bar vonal tele lenne ilyen lankákkal: Branesci után máris befordulnak a sínek a 6160 méter hosszú Zlatibor-alagútba...

461-021 Branesciben fotó

461-021 Branesciben

Viktorék az állomás túlsó végén levő bevágást célozták volna meg, ahonnan be lehetett volna látni a Branesci állomás alatti mély, de széles völgybe, de oda már nem tudtak fölmászni.

Biztos, hogy tovább akarsz  fotó

Biztos, hogy tovább akarsz gurulni?

Terelőcsonka Branesciben.

461-107 Zlatibor forgalmi k fotó

461-107 Zlatibor forgalmi kitérőben

Ami a vasútnak hat kilométer egyenes alagút, az nekünk hegyi szerpentin, még ha az új út sokkal egyenesebb is, mint a régi. A Zlatibor-hegység üdülőfalujának közelében (gyk. fél óra autóútnyira) fekvő állomáson még a Podgorica IC is megáll, de csak forgalmi okokból. A kitérőre szükség van, hiszen ezután egy rövid, alig kilométeres, majd pár kanyar múlva a Bosznia-Hercegovina területén fekvő Stripciig vezető, újabb sok kilométeres alagút jön.

461-107 Zlatibor forgalmi k fotó

461-107 Zlatibor forgalmi kitérőben

Mások is kijöttek megnézni a vasutat, de nem lehetett könnyű dolguk, hiszen a legtöbb helyi, akinél érdeklődtünk, hogy melyik földúton induljunk az állomásra, makacsul állította, hogy Zlatibornak nincs is vasútállomása. Figyelembe véve a távolságot ez tulajdonképp igaz is.

461-155 Zlatibor előtt fotó

461-155 Zlatibor előtt

(könyvjelző)

Ez a Belgrádba tartó Tara gyorsvonat, éppen a Drina völgyében közelít Zlatibor bejárati jelzőjéhez, ami egy kétszáz méter körüli alagutacska előtt áll.

461-155 Zlatibor előtt fotó

461-155 Zlatibor előtt

(könyvjelző)

Miközben én a keleti hegyoldalban álltam, Józsiék a nyugati oldalon egy kiemelkedő hegycsúcson tanyáztak, ahonnan északra és délre is el lehetett látni, így a Zlatibor állomás utáni harmadik alagútból kijövő Tara is látszott.

461-155 Zlatibor előtt fotó

461-155 Zlatibor előtt

Az indusztriál hangulat nem olyan szép, mint a Semmering szépen kidolgozott, csipkés kőművesmunkái, de azért megteszi.

444-030 Zlatibor után fotó

444-030 Zlatibor után

Megfordulva pedig a dél felé tartó Podgorica IC is lefényképezhető. A Tarával ellentétben ezt egy négytengelyes Koncar gép, méghozzá egy tirisztoros 444 sorozatú mozdony vontatja.

444-030 Zlatibor után fotó

444-030 Zlatibor után

(könyvjelző)

Ebben a koszos időben a háttér hegyei helyett engem inkább a patakvölgy érdekelt.

444-030 Zlatibor után fotó

444-030 Zlatibor után

Nagyon tetszett a három hegy teljesen különböző növénytakarója is.

444-030 Zlatibor után fotó

444-030 Zlatibor után

(könyvjelző)

Itt pedig teljes pompájában egy tiszta fotón a vonat Viktortól.

441-417 Zlatibor előtt fotó

441-417 Zlatibor előtt

Még egy személyvonatot vártunk, majd elindultunk a szállásunk felé.

441-417 Zlatibor előtt fotó

441-417 Zlatibor előtt

Fotózgatunk. Én éppen a kép jobb szélétől pár lépésnyire álltam a pálya túloldalán levő hegyoldalban.

Hegymászás Zlatiborban fotó

Hegymászás Zlatiborban

Hangulatkép Zlatiborból fotó

Hangulatkép Zlatiborból

Nagy élet volt és már itt is rengeteg gyönyörű lány vonta el a figyelmet, de egy üdülőhelyen ez normális. Attila akkor döbbent meg igazán, mikor este Prijepoljéban a lacikonyha bódéjánál is csupa topmodell állt sorba velünk a betevő cevapciért.

Hangulatkép Zlatiborból fotó

Hangulatkép Zlatiborból

Hangulatkép Zlatiborból fotó

Hangulatkép Zlatiborból

Tehervonat Prijepoljén fotó

Tehervonat Prijepoljén

Nem dicsekvésből teszem föl ezt a képet, csak hogy mutassam, milyen helyen fekvő szállásunk volt. Amíg a reggelire vártunk, elment a szokás szerint késő Pannonija és az Autovoz is.

Híd Bistricánál fotó

Híd Bistricánál

A nisi utasok biztos örültek, a tegnap délben el nem ért Tara helyett a ma reggelre megvalósult Pannonijához kapcsolták a kocsijaikat. A Pannonija magában is több órát késett, de a nisiek már közelebb voltak a 24-hez, mint a tizenkettőhöz.

441-417 Priboj és Bistrica  fotó

441-417 Priboj és Bistrica között

A reggeli Vrbnica-Beograd személyvonat is annyit késett, hogy már Pribojon találkozott a lefelé jövővel, így a belgrádit inkább hagytuk, és helyette a Vrbnicába tartó kétkocsist fényképeztük le egy gyönyörű, a Lim folyón álló víztározónál. Ez még bőven a vízválasztó előtt van, a Lim a Drinán keresztül a Szávába folyik.

441-417 Priboj és Bistrica  fotó

441-417 Priboj és Bistrica között

(könyvjelző)

A reggeli Vrbnica-Beograd személyvonat is annyit késett, hogy már Pribojon találkozott a lefelé jövővel, így a belgrádit inkább hagytuk, és helyette a Vrbnicába tartó kétkocsist fényképeztük le egy gyönyörű, a Lim folyón álló víztározónál. Ez még bőven a vízválasztó előtt van, a Lim a Drinán keresztül a Szávába folyik.

441-417 Bistrica és Prijepo fotó

441-417 Bistrica és Prijepolje között

(könyvjelző)

Viktorék pedig az előbb látott, érdekes formájú hidat szemelték ki fotóhelyül. Míg várakoztak, a semmiből eldübörgött egy tehervonat is, amire mi már föl lehettünk készülve, így Józsival le tudtuk fényképezni.

461-105 Bistrica és Priboj  fotó

461-105 Bistrica és Priboj között

A szerelvényt Pultrans silókocsik alkották, ez az egyik mindennapos irányvonat a vonalon.

461-105 Bistrica és Priboj  fotó

461-105 Bistrica és Priboj között

(könyvjelző)

A szerelvényt Pultrans silókocsik alkották, ez az egyik mindennapos irányvonat a vonalon.

ZCG 461-es villanymozdony a fotó

ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál

(könyvjelző)

Tehervonat nem volt a palettán már, ezért átmentünk Montenegróba. Bijelo Poljében végre vettünk büreket (nem is akármilyen finomat), majd a környék legnagyobb műtárgya alatt elhelyezkedtünk a Tarához. Nekem a vadvirágos rét tetszett a legjobban, úgy gondoltam, remekül illeni fog a színkavalkádnak is beillő szerelvényhez.

ZCG 461-es villanymozdony a fotó

ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál

ZCG 461-es villanymozdony a fotó

ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál

(könyvjelző)

Viktor kép valamivel jobban bemutatja a híd magasságát és monumentalitását. Méretében messze meghaladja a Lim nagy viaduktját is ujablak.

ZCG 461-es villanymozdony a fotó

ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál

(könyvjelző)

Ez a különleges Égi híd variáció is tetszett nekem.

ZCG 461-es villanymozdony a fotó

ZCG 461-es villanymozdony a Tara gyorsvonattal Slijepac Mostnál

Attila a völgy túloldaláról, ellenfényben alkotott gyönyörűt.

Slijepac Most fotó

Slijepac Most

A Podgorica IC Mojkovactól  fotó

A Podgorica IC Mojkovactól délre

Mojkovacban érkezett a meglepetés: bár mi vagy hat fotóra készültünk jó fénnyel, kiderült, hogy a Zeleznice Crna Gora máshogy gondolja: aznap pályafelújítás miatt vágányzár volt, a géplánc pedig csak a Podgoricát és a Tarát engedte át. Reggel az Autovoz éppencsak, hogy átcsúszott a lezárás előtt.

A Podgorica IC Mojkovactól  fotó

A Podgorica IC Mojkovactól délre

(könyvjelző)

Egészen közel a vízválasztó, itt a vasút már a Tara völgyében megy, hogy a kolasíni csúcs után áttérjen a Morace-kanyonba. Ott megint nem volt alkalmunk vonatot fényképezni.

Busz Podgoricában fotó

Busz Podgoricában

Tekeredjünk kultúrális vonalra, a mindennapi balkáni életet bemutató képek következnek. Ez a link a következő vonatfotóra ugraszt, ha tehát csak a mozdonyok érdekelnek, van menekvés.

Mercedesek, ha találkoznak fotó

Mercedesek, ha találkoznak

Templom Koplikban fotó

Templom Koplikban

Izék egy albán garázson fotó

Izék egy albán garázson

A határőr már nem is pecsétel, a kocsi papírjai is kevésbé érdekelték, még a csomagtartót sem nyittatta ki. Hiába, pár nappal korábban fogadták el Albánia csatlakozási kérelmét az EU-ba, erősödött az összetartozás érzése.

Híd az egyetlen, határt átl fotó

Híd az egyetlen, határt átlépő albán vasúton

Személyforgalom nincs Bajzëig, csak Skhoderig, tehert pedig megint nem fogtunk.

Albán benzinkút fotó

Albán benzinkút

Régen az ilyenek miatt kellett jól megtankolni a kocsit, de mára tele van az ország modern kutakkal, a benzin pedig épp úgy jobb minőségű a magyarnál, mint bárhol másutt.

Skhoder fotó

Skhoder

A főteret átalakítják, a régi, dicsőséges munkáscsoportot ábrázoló szobor szőrén-szálán eltűnt. Persze, 1990-ben mi is kidobtunk minden hasonlót, nem meglepő, hogy pár évvel később az albánokat is el kezdi zavarni a múlt egy szelete.

Skhoder fotó

Skhoder

Kocsma Skhoderben fotó

Kocsma Skhoderben

E mellett a terasz mellett van a két Raiffeisen-automata, amik jobb napjaikon hajlandóak lekét és eurót is adni. Rosszabb napjaikon csak eurót, ami viszont volt dögivel, tehát kereshettünk másikat.

Albán címeres Corvette Skho fotó

Albán címeres Corvette Skhoderben

(könyvjelző)

Na ez a menő, pláne ezeken az utakon.

Mecset Skhoderben fotó

Mecset Skhoderben

A montenegrói határőr figyelmezetett minket, hogy (idézem) Vigyázznak, Albániában rosszak az utak!. Viktor 16 albán pecsétje mellé erre az információra volt szükségünk, különösen, hogy Józsival mi sem számítottunk már szüzeknek e témában.

Lezhe fotó

Lezhe

Ezt az igen régi kisboltot mindig lefotózom, a málló vakolat és a kopott felirat eltűnésétől félve. A mögötte levő kávézót is szeretjük, különösen a panorámabudit: miközben a balkánbudiba pisilsz (más ilyen lyukkal egyébként egész úton nem találkoztunk), a nyitott ablakon át a Drinit folyó hídját és a lezhei várat nézheted.

Lezhe fotó

Lezhe

Taxis Lezhében fotó

Taxis Lezhében

Rgaszkodott hozzá, hogy lefotózzam. Néha tényleg hihetetlen, hogy meddig tudnak licitálni barátságosságban az albánok.

Busz Lezhében fotó

Busz Lezhében

Dugó Dürresben fotó

Dugó Dürresben

Albánia változik, és nem csak a skhodrai emlékmű tűnt el, de már épült az új híd a régi pontonhíd helyén is és a korábban roppant kellemes Dürresben is megjelent a dugó. Erről beszélgettem a szálloda recepcióslányával, azt mondta, hogy jó a megfigyelésem, ez tényleg új jelenség.

A hivatalos albán vasúti me fotó

A hivatalos albán vasúti menetrend

Szerintem a módosítások egy része csak a nyári fürdőforgalom miatt van. Mindenesetre decembertől teljesen új menetrend érkezik minden viszonylaton több új vonattal, így visszatér a pár hónapja szünetelő második skhoderi járat is.

Csapolt Birra Tirana fotó

Csapolt Birra Tirana

A Tirana a világ legjobb söre (pedig egyébként a belga sörökön nevelkedtek az ízlelőbimbóim és a komlóföldolgozó-enzimeim), csapolva most láttuk először, hát igen jó volt!

Repülés a dürresi éjszakába fotó

Repülés a dürresi éjszakában

Tessék megfigyelni, hogy a vurstliban is csak Mercedesek járnak!

Repülés a dürresi éjszakába fotó

Repülés a dürresi éjszakában

(könyvjelző)

Bátran sikítozva ezt is kipróbáltuk.

Dürres plaza - éppen újrain fotó

Dürres plaza - éppen újraindítás alatt

Vezetésoktatás Dürresben fotó

Vezetésoktatás Dürresben

Eddig azt hittem, céllövöldéből szerzik be a jogosítványokat, de ezek szerint vannak eltökélt emberek, akik a nehezebb módot választják.

Ambíciózus történelmet hird fotó

Ambíciózus történelmet hirdető plakát Dürresben

Mivel csak a délutáni vlorai vonatot szeretnénk fotózni, a délelőttöt kapcsolatépítésre szerettük volna szánni. Ehhez az első lépés az albán vasút igazgatóságának a megtalálása volt. Megpróbáltam a dürresi pénztárossal zöldágra vergődni.

Busz Dürresben fotó

Busz Dürresben

Végül kaptam egy sajtpapírt, rajta egy mórickarajzzal (de irány nélkül, így majdnem használhatatlan volt), némi útbaigazítás ékes albán nyelven (hasonlóképp). A papír előnye az volt, hogy rá volt írva albánul, hogy vasúti igazgatóság, így különösebb erölködés nélkül mindenki értette, hogy mit keresünk az elkövetkező háromnegyed órában.

Parkolás a javából fotó

Parkolás a javából

Gyanítom ide tilos parkolni.

A forgalom majd kitalálja,  fotó

A forgalom majd kitalálja, mit csináljon, mi most turistálkodunk

(könyvjelző)

A HSH igazgatóságát jelző t fotó

A HSH igazgatóságát jelző tábla

Hekurudha Shqiptare HSH Albanian Railways Drejtoria e pergjithshme e hekurudhave sh.a. durres. A vasútnak a nevét máig nem tudom, hogyan kell helyesen írni, a hivatalos HSH papírokon, jegyeken is más variációk szerepelnek.

Shkozet állomás fotó

Shkozet állomás

Miután sikerült hosszú nadrágokat kerítenünk Viktornak és Attilának, beengedték őket a koloniális stílusú palotába. Utána másodpercek alatt minket is beinvitált a pályavasúti igazgató a hátsó ajtón. Nem sokkal később már a shkozeti állomásfőnököt fuvaroztuk a kocsinkon és elkezdtük az ismerkedést az üzemi pályaudvarral.

T669 1057, T669 1041, T669  fotó

T669 1057, T669 1041, T669 1039 és T669 1061 a shkozeti fűtőházban

T669 1057, T669 1041, T669  fotó

T669 1057, T669 1041, T669 1039 a shkozeti fűtőházban

Kínai kocsi romja Shkozetbe fotó

Kínai kocsi romja Shkozetben

T669 1041 és 1057 Shkozetbe fotó

T669 1041 és 1057 Shkozetben

Gyerekkel jár dolgozni fotó

Gyerekkel jár dolgozni

T669 1054 és 1051 Shkozetbe fotó

T669 1054 és 1051 Shkozetben

(könyvjelző)

Gőzmozdony Shkozetben fotó

Gőzmozdony Shkozetben

Gőzmozdony Shkozetben fotó

Gőzmozdony Shkozetben

Gőzmozdony Shkozetben fotó

Gőzmozdony Shkozetben

T669 1051 Shkozetben fotó

T669 1051 Shkozetben

Gőzmozdony Shkozetben fotó

Gőzmozdony Shkozetben

T669 1046 Shkozetben fotó

T669 1046 Shkozetben

(könyvjelző)

Ez egyszer sajnos fejreállt fotó

Ez egyszer sajnos fejreállt...

Régi DB teherkocsi Shkozetben.

T669 1051 a shkozeti fűtőhá fotó

T669 1051 a shkozeti fűtőházban

T669 1054 a shkozeti fűtőhá fotó

T669 1054 a shkozeti fűtőházban

T669 1051 a shkozeti fűtőhá fotó

T669 1051 a shkozeti fűtőházban

(könyvjelző)

Kocsiromok fotó

Kocsiromok

Gőzös fotó

Gőzös

Gőzös fotó

Gőzös

T669 1054 Shkozetben fotó

T669 1054 Shkozetben

Amerre jártunk, a vasutasok megragadták az alkalmat a pletykálásra. Mondjuk a munka nem sietős, ráérnek még összerakni a gépeket decemberig. Addig pedig még csoda is történhet, például beeshet pár vadiúj Herkules, vagy ilyesmi...

T669 1051 Shkozetben fotó

T669 1051 Shkozetben

Volt osztrák személykocsi fotó

Volt osztrák személykocsi

T669 1057 Shkozet állomáson fotó

T669 1057 Shkozet állomáson

A jelzők fogalmatlanok, a 600 mm-es objektív viszont király.

Eams kocsi Shkozetben fotó

Eams kocsi Shkozetben

Ez a hoppá: egy MÁV-Cargo teherkocsi az albán hálózaton! Jó ideig nem engedtek ide magyar kocsit, most nem tudom, mit ígérhettek a shqipek a kegyért.

T669 1057 Shkozetben fotó

T669 1057 Shkozetben

(könyvjelző)

T669 1057 Shkozetben fotó

T669 1057 Shkozetben

A vezér úgy kiabált utánunk, hogy ne menjünk el anélkül, hogy a gyönyörű mozdonyuk vezetőfülkéjében is ne jártunk volna!

T669 1061 Shkozetben fotó

T669 1061 Shkozetben

T669 1041 Shkozetben fotó

T669 1041 Shkozetben

T669 1046 Shkozetben fotó

T669 1046 Shkozetben

(könyvjelző)

T669 1054 Shkozetben fotó

T669 1054 Shkozetben

(könyvjelző)

T669 1057 Shkozetben fotó

T669 1057 Shkozetben

T669 1057 Sukth állomáson fotó

T669 1057 Sukth állomáson

Azt hiszem, mindenki számára nyílvánvaló, hogy mi végzi az űrszelvény-tisztítást. A jelzők miatt nem kell aggódni, a rádiós forgalomirányítás létezik, és ennyi vonathoz elég is.

T669 1057 Sukth és Vorë köz fotó

T669 1057 Sukth és Vorë között

(könyvjelző)

Ez egy Dürres-Tirana helyi vonat, láthatóan az ÖBB-kocsival nem viszik túlzásba a színvonalat.

T669 1044 Rrogozhine és Dus fotó

T669 1044 Rrogozhine és Dushk között

Este megpróbáltuk lekövetni Vlorëig a személyvonatot, de vegyesvonat lett belőle. Szemfülesek megfigyelhetik, hogy az egysávos hídon nem váltakozó irányú forgalmat tartanak fönt, hanem úgy-ahogy kerülgetik egymást a kocsik.

T669 1044 Rrogozhine és Dus fotó

T669 1044 Rrogozhine és Dushk között

(könyvjelző)

Az igazán bátrak azonban nagy sebességgel hajtanak át a régi hídon, aminek a fölhajtóiban van egy félméteres függőleges rész, illetve aminek a pillérei fölül vasbetonból vannak, de alul már csak simán vasból, így olyan, mintha a beton a semmiben lógna. Nem valami stabil.

T669 1044 Rrogozhine és Dus fotó

T669 1044 Rrogozhine és Dushk között

(könyvjelző)

Ezt a vonatot egy ideig könnyű volt üldözni, hiszen Fierig autópálya van, igaz, Lushnje után már nagyon távol fut a sínektől. Fier után azonban otthagytuk a vonatot, mivel már nagyon sötét volt, a kocsit pedig csak szép lassan sorozták ki Lushnjjében - épp úgy, ahogy jókora késéssel érkezett Rrogozhinba is - a vonat.

T669 1044 Rrogozhine és Dus fotó

T669 1044 Rrogozhine és Dushk között

Bár mindennap végig megy egyszer, a srácok azért jól megnézik a vonatot. Mi szépen lerohantunk a kocsihoz, amikor két rendőrségi furgon állt meg vagy egy tucat fakabáttal, és kérdezősködni kezdtek, hogy mit csinálunk. Szerencsére gyorsan kiderült, hogy tényleg csak kíváncsiak, aztán a nyomukban száguldva fölhajtottunk az autópályára.

T669 1044 Dushk és Lushnje  fotó

T669 1044 Dushk és Lushnje között (Jé, bunkerek!)

Azért van egy csalafintaság a fieri sztrádában is, mégpedig az, hogy a csomópontok körforgalmasak, mégpedig az autópályát megszakítva, szintben vannak kialakítva. Persze a köztük működő 140-et jobban értékeltük, mint a Fier utáni vak sötétben kátyukerülgetést. Ekkor következett ugyanis az út legszarabb aszfaltsávja.

Fotózz le a húgommal! fotó

Fotózz le a húgommal!

Mindenhol csodaszámba mentünk.

Kötelező haladási irány fotó

Kötelező haladási irány

Kit tudja, mire gondoltak? Vlorëban teltház volt, a gyönyörű éjszakai panorámájú hágóról lemásztunk a város széléig, majd lépésben megkerültük az egész szállodanegyedet, de nem találtunk 100 eurónál olcsóbban szobát. Mivel mi ennek tiezdét gondoltuk reálisnak, gyalog indultunk földerítőútra Viktorral. Az ilyen mindig sört jelent...

Vlorë látképe fotó

Vlorë látképe

...de azt nem gondoltuk, hogy ennyire. Találtunk ugyanis egy szállodást, aki hajdan sört főzött Hajdúsámsonban, és bár szobája nem volt, fölhívott valakit, aki meg is ígérte, hogy eljön értünk. A dögnagy fekete BMW terepjáró megjelenéségi megittunk két Tiranát, meg vártunk még fél órát, majd megtekintettük a körpanorámás, LCD-TV-kkel fölszerelt, légkondicionált szobáinkat 32 euróért.

Éjjel a tetőteraszon fotó

Éjjel a tetőteraszon

Viktorral még vacsiztunk, majd ismerkedési estet csaptunk az egyik tulajdnossal. Több sör és egy fél üveg helyi anyag elfogyasztása közben legalább három kísérletet tettem a fizetésre (háromra emlékszem), valószínűleg nem sikerült. A 32 eurót csont nélkül lefogyasztottuk... Itt folytatjuk hamarosan, köszönöm a figyelmet! Ha nem szeretnél lemaradni a folytatásról, akkor tedd el az RSS-feedemet!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek