< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A ŽSSK 811 015-7 Remätä és Nyitrabánya között

(Privigye-Felsőstubnya Vasútvonal)

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2012:10:22 08:08:09

1089 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
345 Handlová Nyitrabánya Remätä Pstruhársky viadukt Pstruhársky viadukt Remätä Nyitrabánya Handlová 345 811 (ZSSK) 015 811 Szlovákia Bézé motorkocsi ŽSSK napos magaslatról osz ellenfény különleges fények nyílt vonal táj hangulat mellékvonal Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A ŽSSK 811 015-7 Remätä és Nyitrabánya között fotó

A gyönyörű őszi tájban tér vissza a 811-es, hegyi pályákra kimondottan alkalmas motorkocsi. Mivel a fölbomlása után a ČSD a lepukkantabb járműveket hagyta Szlovákiában (a fölosztás jobbára az akkori állomásítások szerint történt, és a korszerűbb dízel motorkocsik akkor még csak a nyugati végeken jelentek meg), így a ŽSR ott ragadt egy csomó Krokodillal és más, gyorsan elavuló ronccsal, és egy csomó, visszaeső forgalmú vonallal. (Ezen a képen egy 850-es Krokodil és a 811 001-es prototípus pózol mögöttem az utódom jeligére.) Gyors megoldásként a fölöslegessé váló 810-es mellékkocsik fölturbózását választották, és nekiláttak őket 811-es sorozatú motorkocsivá alakítani, tágasabb, előre dőlő homlokfalú vezetőfülkével, új, LIAZ dízelmotorral és meglepő módon Ao'Ao' tengelyelrendezéssel, tengelyenkénti ČKD villanymotoros meghajtással. Így a jármű teljes tömege hasznosul a tapadásban, és a csehszlovák vasutaknak amúgy is nagyon kedvező tapasztalataik vannak a dízel-elektromos meghajtással: szinte nincs is hidraulikus járműtípusuk a Bézén és változatain kívül (a későbbi 812 és az iker 813 sorozatok maradtak hidromechanikusak). Az utolsó négy 811-es meglevő 810-esekből építették át, és épült egy 912 sorozatú vezérlőkocsi is, amely Zsolnán tengeti mindennapjait.

Új albumok:
Különvonatok

 
Nyár végi Felvidék

Napi vonatfotók


További friss képek

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2017. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum