< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A ŽSSK 811 015-7 Remätä és Nyitrabánya között

(Privigye-Felsőstubnya Vasútvonal)

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2012:10:22 08:08:09

1189 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
345 Handlová Nyitrabánya Remätä Pstruhársky viadukt 811 (ZSSK) 811 015 Szlovákia Bézé motorkocsi ŽSSK napos magaslatról osz ellenfény különleges fények nyílt vonal táj hangulat mellékvonal Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A ŽSSK 811 015-7 Remätä és Nyitrabánya között fotó

A gyönyörű őszi tájban tér vissza a 811-es, hegyi pályákra kimondottan alkalmas motorkocsi. Mivel a fölbomlása után a ČSD a lepukkantabb járműveket hagyta Szlovákiában (a fölosztás jobbára az akkori állomásítások szerint történt, és a korszerűbb dízel motorkocsik akkor még csak a nyugati végeken jelentek meg), így a ŽSR ott ragadt egy csomó Krokodillal és más, gyorsan elavuló ronccsal, és egy csomó, visszaeső forgalmú vonallal. (Ezen a képen egy 850-es Krokodil és a 811 001-es prototípus pózol mögöttem az utódom jeligére.) Gyors megoldásként a fölöslegessé váló 810-es mellékkocsik fölturbózását választották, és nekiláttak őket 811-es sorozatú motorkocsivá alakítani, tágasabb, előre dőlő homlokfalú vezetőfülkével, új, LIAZ dízelmotorral és meglepő módon Ao'Ao' tengelyelrendezéssel, tengelyenkénti ČKD villanymotoros meghajtással. Így a jármű teljes tömege hasznosul a tapadásban, és a csehszlovák vasutaknak amúgy is nagyon kedvező tapasztalataik vannak a dízel-elektromos meghajtással: szinte nincs is hidraulikus járműtípusuk a Bézén és változatain kívül (a későbbi 812 és az iker 813 sorozatok maradtak hidromechanikusak). Az utolsó négy 811-es meglevő 810-esekből építették át, és épült egy 912 sorozatú vezérlőkocsi is, amely Zsolnán tengeti mindennapjait.

Új albumok:
Luzern-Interlaken-Express

 
Ikarus 260.43-mal Borsodban

Napi vonatfotók


További friss képek

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2017. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum