< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A NÖVOG 5090 014 Loich és Schwarzenbach an der Pielach között

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2011:04:09 12:38:50

619 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
207 Loich Schwarzenbach an der Pielach 207 Loich Schwarzenbach an der Pielach 5090 (ÖBB) 014 5090 víz folyó patak sziklák táj nyílt vonal napos Mariazellerbahn kisvasút motorkocsi Ausztria Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A NÖVOG 5090 014 Loich és Schwarzenbach an der Pielach között fotó

Murtalbahn motorkocsi1968-ban szerezte be a stájerországi Murtalbahn a VL 11-16 pályaszámú dízelmozdonyokat az U sorozatú gőzösök leváltására. A vegyesvonatok azonban a tolatások miatt lassúak voltak, ezért megpróbálták szétválasztani a személy- és a teherforgalmat (a MÁV ezt már az 1920-as években a legtöbb vonalon megtette). 1970-es évek elején fölmerült a forgalom autóbuszra terelése (aki ismeri a Murtalbahn mai menetrendjét, tudja, hogy ez gyakorlatilag mára megvalósult), mégis, 1980-ban a bécsi Knotz cég leszállította a VT 31 pályaszámú dízel-elektromos motorkocsit. A WC nélküli, sárga alapon kék csíkos, piros homlokfalú jármű 1981 feburárjában sikeresen bemutatkozott az utazóközönségnek is, így elkészült a VT 32-35 sorozat, valamint a VS 41-44 vezérlőkocsik és a DF 93 postakocsi. A járművek az osztrák kisvasutakon szokatlan módon légnyomásos fékkel készültek, nem légűrfékkel, így csak egymással voltak csatolhatók (a postakocsin átvezették a légűrfék csöveit, de őt nem lehetett így fékezni), a mechanikus és levegő csatolást Scharfenbergkupplung biztosította. A kocsik 10030 mm-es hosszukkal igen nagynak számítanak, a murtalbahnos járművek a mai napig jól fölismerhetőek az előreugró tetőről, bár ma már az STLB vörös-zöld-fehér festésében közlekednek. Mivel Murauba járunk síelni, lesznek még képeim a Murtalbahn járműveiről.

Az új járműsorozat a Zillertalbahnnak is megtetszett, ők 1984-ben két, csak együtt közlekedni képes, motorkocsiból és vezérlőkocsiból álló vonatot rendeltek, amelyeket 1998-ig még négy követett, ekkor már a Bombardier és a Jenbacher Werke együttműködésében. Azóta szlovák gyártműnyú, alacsony padlós kocsikkal is kiegészültek a szerelvények.

A Steyertalbahnt és a Bregenzerwaldbahnt ugyan bezárt az ÖBB, a Pizgaubahnra és a Waldviertler Schmalspurbahnra mégis beszerzett 5090-es motorkocsikat, Jaffa-elefántcsont színben, kerek homlok- és zárfényekkel. Mivel a Pinzgaubahnon szükség volt a 80 km/h végsebességre, mellékkocsikat nem rendeltek, de több motorkocsi együtt vezérelhető. Az 1995-ös második sorozattal együtt (aminek egy, a Krumpéra készült példánya látható a fönti képen) 17 kocsi került az ÖBB-hez, amiből 11 ma a NÖVOG-é (Mariazellben és Gmündben), 6 pedig a Salzburger Lokalbahné (Zell am See és Krimml között közlekednek a Pinzgauban). Három, a Krumpéra szánt motorkocsi a vonal menti települések neveit és címereit viseli.

Új albumok:
Különvonatok

 
Nyár végi Felvidék

Napi vonatfotók


További friss képek

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2017. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum