< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A BLS AG Re 425 163 Ausserberg állomáson

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2014:07:18 17:26:25

723 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
245 Ausserberg BLS Re 425 163 Re 425 álló formátum folyó hegyek hegyi vasút elofogat tehervonat Svájc napos villanymozdony BLS Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A BLS AG Re 425 163 Ausserberg állomáson fotó

A bázisalagút megnyitása nem szűntette meg teljesen a teherforgalmat a hegyi pályán, ha épp nincs szabad menetvonal a részben egyvágányú alagútban, vagy (mint ez a gép) a vonómozdony nincs ETCS-sel fölszerelve, akkor a teher automatikusan megy a hegy felé, így nem foglalja fölöslegesen a helyet Brigben vagy Kanderstegben. A teherek számára nem olyan rettenetesen nagy időveszteség, egy személyvonati pók végigvárása rosszabb lenne. A BLS számos korszerű villanymozdonnyal is rendelkezik, de még mindig sok jár a klasszikus, barna színű gépekből is. Ez a példány még Ae 4/4II 263 pályaszámmal született és a kép készítése után másfél évvel, 2015 decemberében selejtezve lett.

A BLS Südrampe nem szokványos hegyi vasút, mivel majdnem végig ugyanabban a völgyben emelkedik, mint amelyikben a csaknem síkvidéki Simplonbahn is vezet. Brig után éles ívvel megtámadja a hegyoldalt, és a mértékadó emelkedővel mászni kezd fölfelé, közben végig láthatjuk az ablakból a folyót, a két normál nyomtávú vágányt, és az MGB keskeny nyomtávú Brig-Visp összekötő-vonalát (hajdan a Visp-Zermatt és a Brig-Andermatt-Disentis külön vasutak voltak). Szépen meg lehet figyelni Brig mellett az MGB nagy, modern depóját és főműhelyét is. Nem sokkal Ausserberg előtt a vasút egy alagúton átkel egy orrként benyúló sziklatömbön, hogy mögötte, még mindig szorosan a völgyfalhoz tapadva, átkeljen egy oldalvölgyön a híres Baltschiederbach-Brücké n. A fotón a háttérben ez az orr látszik, ezért nem lehet rajta látni a vasutat. Ausserberg után következik a szakasz csúcspontja, a Bietschtal-Brücke , majd a befordulás az oldalvölgybe, ahol végre eléri a sín a hágóalagutat. Az utazást az teszi még egyedivé, akár a zárt ablakos, légkondícionált Lötschberger motorvonaton ülve is, hogy a modern kornak épült vasúton legalább nyolcvan kilométer per órás sebességgel haladunk, ami a legtöbb hegyi vasúton nem lehetséges.

Új albumok:
Ősz a két Tátrában

 
Gőzmozdonnyal Imenóba

Napi vonatfotók


További friss képek

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2017. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum