< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A CFR Calatori 69 0003-4 Bradisoru de Jos és Oravicabánya között a Kosovicza-viadukton

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2018:11:04 15:21:30

1945 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Kosovicza-viadukt Bradisoru de Jos Oravicabánya Oravita 516 CFR 69 69 0003 dízelmozdony tolatómozdony Románia viadukt nyílt vonal magaslatról táj napos Dácsia CFR határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A CFR Calatori 69 0003-4 Bradisoru de Jos és Oravicabánya között a Kosovicza-viadukton fotó

A vonal szakaszai

Napi egy pár vonat közlekedik Oravita-Anina-Oravita útvonalon, így nem kell gondolkodni a beutazás optimális megoldásán. Oravicabánya a Bánát dombos részén található, éppen a Szörényi-érchegység nyugati lábánál, ezért a vasúttól keletre fekvő településrészt már szűk utcák, a völgybe érve elkeskenyedő alak jellemzik, és délre, a Báziásra vezető vonalon is áll egy komoly, hét nyílású viadukt. Észak felé Zsidovinra helyi érdekű vonal vezet, azzal több kilométeren át párhuzamosan halad az aninai vonal, de egyre eltávolodva, magas dombokra hágva. A dombokat legelnivaló fű borítja, gulyák és nyájak között van szétosztva a terület. A képen látható első viadukt a dombok közti vízfolyáson vezet át - ha harminc évvel később épül a vonal, itt csak töltés és csőáteresz épül, de az 1850-es évek színvonalán a viadukt volt a megoldás, szerencsére. Ennél a hídnál egyébként a libagágogás a jellemző aláfestőzene.

Öt ilyen viadukt után megváltozik a táj, a vasút beér a hegyek közé, és egy völgy oldalában halad egyre magasabbra. A legelőket erdőség váltja, az oldalvölgyek pedig egyre mélyebbek a vágányok alatt, így két, acél elemet is tartalmazó viadukt következik, a Lissava és a Wildschlucht. Utóbbi után érkezik a vonat Lissava állomásra, amely alakjelzőkkel fedezett. Egy ellenív közepén fekszik a Csudafalvára vezető út átjárója, majd a vasút eltávolodik a közúttól, és kezdődik a nagy vonalkifejtés a Zsitin-völgyben. Az északi lefolyású völgy fölött bukkan ki a pálya, majd egy sziklába csákányozott bevágás után a völgy fölötti párkányon egyensúlyoznak a vonatok. Több orr-szerű hegy alatt alagút vezet át. A vonal legjelentősebb műtárgya, a Zsitin-völgyhíd ezután következik. A vonat alagútból fordul rá, minimális ívsugárral, csak a középső, acél gerendaelem egyenes, egyébként minden tengely hangosan csikorog, visít és nyöszörög a 37 m magas viadukton. Mindezen utat 20 km/h sebességgel teszik meg a dízel-elektromos mozdonyból és kéttengelyesből forgóvázasított kocsikból álló vonatok.

Új albumok:
Covid vegyes 2.

 
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum