< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A PKP Cargo ET22 1045 Opalenica és Porażyn között

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2019:07:15 19:11:33

828 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Porazyn Opalenica 1027 ET22 Lengyelország wedgie villanymozdony Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A PKP Cargo ET22 1045 Opalenica és Porażyn között fotó

ET22

PKP Cargo

ET22 2042

Gyártó: Pafawag Wroclaw
Tengelyelrendezés: Co' Co'
Teljesítmény: 3000 kW
Sebesség: 125 km/h
Szolgálati tömeg: 120 t

Wikipedia
Fényképek

1969-ben készült el a Centralne Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Taboru Kolejowego tervei alapján az első két, ET22 sorozatú, hattengelyes, tehervonati villanymozdony a PKP részére. A korábban szolgálatba állított, EU07 sorozatú, univerzális mozdonyok számos megoldása visszaköszönt, de korszerűbb járműszerkezettel rendelkezik. A legyártott 1183 lengyel és 20 marokkói egységével a legnagyobb példányszámban épített, normál nyomtávolságú villanymozdony Európában, bár könnyen lehet, hogy az egész világon is. Tömege 120 t, teljesítménye 3000 kW, vonóereje 420 kN, legnagyobb sebessége 125 km/h. A Byk (Bika) becenevű gépek korábban személyforgalomban is előfordultak, amikor a nehézipar leépülése miatt sok gép feleslegessé vált. A kanyargós szlovák és cseh vasútvonalakon nem szokott fölbukkanni, jellemzően Ostraváig visznek tehervonatokat, a Magas-Tátrába pedig inkább kétszekciós, ET41 sorozatú , szintén Pafawag-mozdonyokat küldenek.

Új albumok:
Covid vegyes 2.

 
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum