< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A MÁV Nosztalgia kft. - Szabadtéri Néprajzi Múzeum BCmot 422 Budapest-Nyugati pályaudvaron

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2009:03:26 09:54:39

382 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
142 100 71 2 70 Budapest-Nyugati BCmot 422 BCmot motorkocsi nosztalgia vonat Frigyláda Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A MÁV Nosztalgia kft. - Szabadtéri Néprajzi Múzeum BCmot 422 Budapest-Nyugati pályaudvaron fotó

2009. januárjában, tehát nyolc évvel ezelőtt kezdődött a Skanzenvasút építése, és április 8-án már el is indult rajta a forgalom. Ebben az időszakban az előtte évtizedekig alig tovább épülő Skanzen nagy lendületet vett, több új tájegységet is sikerült megnyitni a korábban összegyűjtött házak fölhasználásával, így a nagyobb múzeumnak ideje volt fedett múzeumi épületeket és egy színvonalas látogatóközpontot is kapnia. A nagy terület miatt a Skanzenvasút kiépítése mellett döntöttek, amelyik az akadálymentes közlekedés mellett maga is múzeumi látványosságként szolgál, hiszen a bemutatásra kerülő időszakban nem csak a szekér, de a vasút is a elöl állt a közlekedési eszközök sorában. Mivel a begyűjtött házak többnyire a XIX. század végét, XX. század elejét mutatják be (bár tervben van XX. századi, Kádár-kockás falu tájegység is), így a vasút normál nyomközzel épült meg, hiszen keskeny vágányokon ekkor még lovakkal vagy a mindennapi üzemben gazdaságtalan gőzmozdonnyal vontattak - feladata ellátásához viszont a Skanzen vonatának minden múzeumi napon üzemelnie kell.

Így esett a választás egy Frigyládára , avagy BCmot sorozatú motorkocsira, amit egy nem túl jó állapotú, korábbi szakszolgálati járműből alakítottak ki. Szemben a múzeumi példányokkal, ezen több átalakítást is végeztek: az egyik, hogy ne okozzon gondot a kb. 5-15 km/h haladási sebesség, illetve a meredek emelkedők, egy új, RENK 873 típusú sebességváltó beépítése, valamint a nehezen észrevehető, de mégis ottlévő "titkos ajtó", amivel a hagyományos ajtószárny mellett a belépőszélesség elég nagyra növelhető, hogy egy kerekesszéket is be lehessen tolni. A járműszerkezeti felújítás Szentesen történt, Valkai Csaba vezetésével, míg a motorikus rész a pécsi műhely érdeme. A kész motorkocsi bemutatója a Nyugati pályaudvaron volt, ahonnan az újságírókkal egy Óbudáig tartó próbameneten vehettünk részt.

Új albumok:
Újévi fények

 
Skanzenvasút

Napi vonatfotók


További friss képek

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2017. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum