< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A CFR 12LDA31 kiállítva Dej Triaj állomáson

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2018:12:27 17:35:50

905 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Dés Dej 306 310 553 552 CFR 60 Románia dízelmozdony CFR Sulzer futoház havas régi kétszekciós mozdony éjszakai Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A CFR 12LDA31 kiállítva Dej Triaj állomáson fotó

12LDA31

Caile Ferate Romane

Tengelyelrendezés: 2-Do-1+1-Do-2
Üzemben: 1939 - 1963
Gyártó - járműszerkezet: Henschel & Sohn AG, Kassel
- hajtásrendszer: Brown, Boveri & Cie., Munchenstein, Basel
Részletes angol nyelvű leírás a gépről svájci próbemeneti fotókkal

Wikipedia
Fényképek
Fényképek a teljes járműcsaládról

Egy másik, talán még legendásabb oldtimer is a fűtőháznál várakozik, ez nem egy buszforduló közepén, szabadon hozzáférhetően, hanem a kerítésen belül, de éppencsak azért fotózható helyen, és ez nem más, mint a CFR Sulzerjainak prototípusa/demonstrátora, ami még a mi Nohab demonstrátorunknál is izgalmasabb. A kétszekciós gépet nem sokkal a második világháború előtt szállították le, és a Sinaia - Predeál - Brassó vonalon akarták jelentősen megnövelni a kapacitást vele. A kétszekciós gép úgy tudta volna átvenni két gőzmozdony dolgát egy nehéz tehervonat élén, hogy közben az átlagsebessége is magasabb. Mindkét szekcióban két sorban elhelyezett, 12 hengeres Sulzer dízelmotor muzsikált, ami a kerekeket dízel-elektromos meghajtással forgatta. Az összes teljesítmény 2200 lóerő (vagyis 1640 kW) volt, a legnagyobb sebessége pedig 80 km/h. A világháborút Grivita fűtőházában vészelte át, ahol a bombázások miatt megsérült áramellátást kiváltó szükségaggregátorként is üzemelt (erre a célra épültek a MÁV Bobók elődjeiként a BHÉV dízelmozdonyai is).

Új albumok:
Covid vegyes 2.

 
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum