< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A ŽSSK EMU 89 0009 Poprádi-tó (Popradské pleso) és Szentiványi-csorbató (Štrbské pleso) között

(Tátrai Villamos HÉV)

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2019:01:06 11:08:43

13 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Poprádi-tó Popradske pleso Újcsorbató Štrbské pleso 383 Tátrai Villamos EMU89 0009 Magas-Tátra motorvonat Szlovákia havas tél borult erdo havas fák nyílt vonal fenyofa kisvasút határon túl ragadt vasútvonal Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A ŽSSK EMU 89 0009 Poprádi-tó (Popradské pleso) és Szentiványi-csorbató (Štrbské pleso) között fotó

EMU89

Tatranská elektrická železnica
ČSD, ŽSSK

EMU89 0009

Gyártás: 1965-1970
Gyártó: ČKD Tatra, Smíchov
Pályaszámok: ČSD EMU 89.001-018; ŽSR 420.952-968
Teljesítmény: 320 kW
Szolgálati tömeg: 47,4 t

Wikipedia
Fényképek
A kirándulók nem is tudják, milyen érdekesség porzik el mellettük a hóban. Elvégre, ez is piros, mint a többi. A részben a Tatra T3-as villamos dizájnjára hajazó jármű azért nem csak a kékre színezett panorámaablakaival tér el a kistestvértől, hanem például a jóval robosztusabb, valóban vasúti jellegű forgóvázakkal is. Az elektricskát le tudta gyártani a hazai ipar is, az újjáépülő fogaskerekűhöz viszont Svájcból szerezték be a járműveket, amelyek jóval szögletesebb dizájnúak voltak, de a kékre színezett üveg náluk is meg volt. A kevés ajtó inkább a kirándulóforgalomnak felelt meg, már akkor sem az elővárosi közlekedés volt a jellemző itt, bár Szlovákia egyik legsűrűbb és legütemesebb menetrendje alakult ki a Magas-Tátrában lassan. Sajnos a nosztalgiavonaton nem volt nagy tömeg, de a menetrend szerinti vonatok szokás szerint tömve voltak.

Poprádi-tó megálló még télen is népszerű kirándulóhely, de innen akár a magasan fekvő menedékházak, akár a Poprád-folyó egyik forrásának számító Poprádi-tó is fölkereshető a nyári szezonban. A Poprád-folyó speciális helyzetű a Kárpát-medencében: az egyedüli nagy folyónk, amely nem a Dunán keresztül a Fekete-tengerbe ömlik, hanem a Dunajecen és a Visztulán át a Balti-tengerbe. A dunajeci torkolatig 1576 m az esése. A Poprád völgyében vezető vasútvonalon Késmárkig, néha Stará L'ubovnáig erős a személyforgalom a 840-es, GTW motorkocsikkal, és a legtöbb napon tolatós tehervonat is közlekedik rajta. Plavečig viszont csak a tolatós megy el, pedig onnan jó kapcsolat van Eperjes és Muszynán át Lengyelország felé is. Na nem menetrendileg ott sem, csak az infrastruktúra területén.

Új albumok:
Höllentalbahn

 
Retró hétvége 2020/2.

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2020. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum