552. számú vasútvonal
Királyhágó: Nagyvárad - Bánffyhunyad - Kolozsvár - Apahida / Apahida - Dés - Szeretfalva - Déda
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
Megnyitás: | 1870. szeptember 7. | |
---|---|---|
Hossz: | 152 km | |
Építtető: | Magyar Keleti Vasút | |
Villamosítás: | - | |
Személyszállító vasút: | CFR Calatori | |
A botrányoktól hangos és mindössze hét év alatt csődbe menő Magyar Keleti Vasút építette a Király-hágón át Kolozsvárra vezető vasútvonalat, ami rendkívüli fontossággal bírt a Magyar Királyság szempontjából, mégis elég fél vállról lett véve az építkezés. A Partium egyik legnagyobb városát köti össze Erdély kapujával, ahonnan további útvonalakat kínált, amiket idővel meg is építettek, Marosvásárhely, Gyergyószentmiklós és akár Máramarossziget felé is. A könnyebb hegyipályának minősülő vasútvonal ma regionális, távolsági, sőt, nemzetközi vonatokkal is viszonylag jól kiszolgált, a villamosított Békéscsaba-Aradi összeköttetéssel egyenrangú a személyszállításban. A nehezebb terep és a dízelvontatás miatt azonban a teherforgalma a 300-as vonalnak a 200-aséhoz képest csekélyebb. | ||
|
![]() |
127
101
106
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() | Nagyvárad-Velence = Oradea Est ![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() | A CFR Calatori 641 363-2 Oradea Est Triaj és Fugyivásárhely között | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() | A CFR Calatori 64 1125-5 Fugyivásárhely és Oradea Est Triaj között a Transilvania EuroCity élén | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() | Rév felső = Vadu Crisului Halta ![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() | A CFR Calatori 641 363-2 Feketetó és Csucsa között | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() | A CFR Calatori 641 363-2 Kissebes és Sebesvár között | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() | A CFR Calatori 641 363-2 Malomszeg és Bánffyhunyad között | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() | Az IRC (InterRegio Calatori) 628 493 Bánffyhunyad és Zsobok között | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() | Az IRC (InterRegio Calatori) 628 493 Bánffyhunyad és Zsobok között | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() |
![]() | ||
![]() | Zsobok megállóhely és a pályázati tábla kontrasztja | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() | Nádasdarócz-Bogárfalva = Doroltu ![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() ![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() ![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() ![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() ![]() | ||
![]() |
553
![]() | ||
![]() |
553
![]() ![]() | ||
![]() | A CFR Calatori 40 0680-1 TricolorApahida Halta és Nemeszsuk (Jucu, Románia) között | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() | A CFR Calatori 41 0807-8 Nemeszsuk (Jucu, Románia) és Apahida Halta között a Hargita InterCity vonatot vontatva | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() | A CFR Calatori 40 0680-1 TricolorApahida Halta és Nemeszsuk (Jucu, Románia) között a Szamos folyó hídján | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() | A CFR Calatori 41 0807-8 Apahida Halta és Jucu között a Kolozsvár - Szálva - Máramarossziget InterRegióval (ami a kevés kocsija terhére még közvetlen kocsit továbbít Ilva Micába a szucsávai vonal felé) | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() |
306
310
553
![]() | ||
![]() | A CFR Calatori 40 007 Dej Triaj állomáson | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() | A CFR 12LDA31 kiállítva Dej Triaj állomáson | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() |
306
![]() ![]() | ||
![]() |
306
![]() | ||
![]() |
![]() ![]() | ||
![]() |
555
![]() | ||
![]() |
![]() ![]() | ||
![]() |
556
![]() | ||
![]() |
![]() ![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() ![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() ![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() ![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() ![]() | ||
![]() |
![]() | ||
![]() |
![]() ![]() | ||
![]() |
554
![]() | ||
![]() | A CFR 40-0369-5 pályaszámú, hattengelyes ASEA-mozdonya Déda állomáson | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() | Egy kék-fehér, személyvonati (CFR Calatori) Sulzer tolatgat Déda állomáson (Deda, Románia) | ||
Fotó: Takács Bence | |||
![]() | Déda vasútállomása | ||
Fotó: Takács Bence | |||