339. számú vasútvonal
Szobi Kisvasút / Nagybörzsönyi Erdei Vasút: Szob GV - Márianosztra - Nagyírtás - Kisírtás, csúcsfordító - Nagybörzsöny (- Ipolypásztó)
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
![]() |
70
370
![]() | |||||
Határállomás, innen indul a Szobi Kisvasút vonata Márianosztrára 2009. óta. A kisvasút egy magasperonos csonkavágánnyal és előtte egy különálló körüljáróvágánnyal rendelkezik, a forgalmi telepet a régi GV-állomáson alakították ki. A vasútállomáson kellemes Resti söröző üzemel.
| ||||||
![]() | BDVmot 020 Szobon | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A Börzsöny Kisvasút D04-601 pályaszámú LOWA-mozdonya a fűtőház és a pályaudvar között Szobon | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A magántulajdonban lévő 3737 pályaszámú C50-es segít ki a Szobi Kisvasúton | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A magántulajdonban lévő 3737 pályaszámú C50-es segít ki a Szobi Kisvasúton | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A nagybörzsönyi (magántulajdonban lévő) C50 3737 Malomkert és Szob GV között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Szobi GV | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
| ||||||
| ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() |
![]() | |||||
| ||||||
| ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() |
![]() | |||||
| ||||||
| ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A D04-601 a Börzsöny Kisvasúton Petyeráktanya és Máriakút között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
| ||||||
![]() | A D04-601 a Börzsöny Kisvasúton Máriakút megállónál | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Szobi GV (vagy, hivatalosan) Börzsöny Kisvasút D04-601 pályaszámú mozdonya Máriakút megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Szobi GV (vagy, hivatalosan) Börzsöny Kisvasút D04-601 pályaszámú mozdonya Máriakút megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A D04-601 a Börzsöny Kisvasúton Máriakút és Malomvölgy között | |||||
Fotó: | ||||||
![]() | Szobi GV | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Szobi GV | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
| ||||||
| ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A nagybörzsönyi (magántulajdonban lévő) C50 3737 Márianosztra állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Szobi GV/Börzsöny Kisvasút D04-601 pályaszámú, NDK gyártmányú, LOWA, csatlórudas dízelmozdonya az ideiglenes végpont Márianosztra állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A D04-601 a Börzsöny Kisvasúton Malomvölgy és Márianosztra között | |||||
Fotó: | ||||||
![]() | A D04-601 a Börzsöny Kisvasúton Malomvölgy és Márianosztra között | |||||
Fotó: | ||||||
![]() | A D04-601 a Börzsöny Kisvasúton Márianosztrán | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Szobi GV (vagy, hivatalosan) Börzsöny Kisvasút D04-601 pályaszámú mozdonya Márianosztra állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Szobi GV (vagy, hivatalosan) Börzsöny Kisvasút D04-601 pályaszámú mozdonya Márianosztra állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
A Szobi Kisvasút végállomása, és tulajdonképpen egyetlen, említésre méltó fotóhelye, a falu előtt a hegyoldalban található állomás. A látképet a templom és a női börtön uralják.
| ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Márianosztra állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A D04-601 a Börzsöny Kisvasúton Márianosztrán | |||||
Fotó: | ||||||
![]() | Tóbi 2 (8444 001-5) Márianosztrán | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 8444 001-5 Márianosztra állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Márianosztra 3 vonattal: a KV01 aláverőgéppel, a helyi Tóbival és a D04-501 mozdonnyal | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A KV-01 kisvasúti aláverőgép Márianosztrán | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Márianosztra állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A márianosztrai alsó pályaudvar | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 82 36 519 Bezina-rét és Márianosztra között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 82 36 519 Bezina-rét és Márianosztra között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Füstös forrás és Márianosztra között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Márianosztra és Füstös forrás között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 8444 001-5 Márianosztra és Füstös forrás között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Füstös forrás és Márianosztra között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Füstös forrás és Márianosztra között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Márianosztra és Füstös forrás között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Füstös forrás és Márianosztra között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Füstös forrás és Márianosztra között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Márianosztra és Füstös forrás között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 8444 001-5 Márianosztra és Füstös forrás között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A viadukt fa helyett kőívhídként épült újjá | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Füstös forrás és Márianosztra között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | Látszólag száguldunk lefelé a Bezina-patak völgyében | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Márianosztra és Füstös forrás között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 8444 001-5 Füstös forrás és Márianosztra között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
Bezina-rét környékén a nyomvonal az erdőben elég tiszta, jól követhetőek az elágazások, és egy csonkavágány helye, ami talán a patakperton vízvételezésre szolgált. Ezután a vonalkifejtés viszont csupa csalán, de száz méter hosszan még síneket is látni a faaljakon.
| ||||||
| ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Vetettfű és Füstös forrás között a Transzbörzsöny nagy szerpentinjén | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Vetettfű és Füstös forrás között a Transzbörzsöny nagy szerpentinjén | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Vetettfű és Füstös forrás között a Transzbörzsöny nagy szerpentinjén | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Vetettfű és Füstös forrás között a Transzbörzsöny nagy szerpentinjén | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Vetettfű és Füstös forrás között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Vetettfű és Füstös forrás között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Vetettfű és Füstös forrás között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Vetettfű és Füstös forrás között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Vetettfű és Füstös forrás között a Transzbörzsöny nagy szerpentinjén | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Vetettfű és Füstös forrás között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Füstös forrás | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 és C50 3737 Vetettfű és Füstös forrás között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 és C50 3737 Füstös forrás állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 és C50 3737 Füstös forrás állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Vetettfű állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Vetettfű állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 8444 001-5 Nagyirtás, Szt. Orbán Erdei Hotel és Vetettfű között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 8444 001-5 Vetettfű és Nagyirtás, Szt. Orbán Erdei Hotel között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A régi vasút egy talpfája Vetettfű közelében | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Nagyirtás, Szt. Orbán Erdei Hotel = Nagyirtás, Szt. Orbán fogadó ![]() | |||||
Magasan Nagybörzsöny fölött, a fennsíkon található állomás, Magyarország legmagasabban fekvő vasútállomása. Tolmács-hegytől idevezető pálya igazi fennsíki, kacskaringós, izgalmas vasútvonal, őszi időben gyönyörűen fényképezhető. A vonatok végállomásánál egy vágány és magasperon van, a körüljárási lehetőség száz méterrel lejjebb található. A korábbi deltavágány nyomai már nem látszódnak, a márianosztrai vonal első néhány száz métere nyáron igen nehezen járható, így én az utolsó turistaút kereszteződésétől Nagybörzsönyig nem a nyomvonalon haladtam. A közelben található erdei hotel drága, de jó sörük van és kultúrált tisztálkodási lehetőséget nyújt a kisvasúti túrázóknak félúton.
| ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 és 3739 Nagyirtás, Szt. Orbán Erdei Hotel állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 82 36 519 Nagyirtás, Szt. Orbán Erdei Hotel állomáson (ami mostmár Nagyirtáspuszta néven él tovább, újabb névváltoztatással) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 82 36 519 Nagyirtás, Szt. Orbán Erdei Hotel állomáson (ami mostmár Nagyirtáspuszta néven él tovább, újabb névváltoztatással) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 és C50 3756 Nagyirtás, Szt. Orbán Erdei Hotel állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Az útátjáró Nagyirtásnál | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 82 36 519 Nagyirtás, Szt. Orbán Erdei Hotel állomáson (ami mostmár Nagyirtáspuszta néven él tovább, újabb névváltoztatással) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3739 Ó-Nagyírtáspuszta állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 82 36 519 Ó-Nagyírtáspuszta állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 82 36 519 Ó-Nagyírtáspuszta állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 82 36 519 Ó-Nagyírtáspuszta állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3739 Tolmács-hegynél | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Nagyírtásnál | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Nagyírtásnál | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Tolmács-hegy, csúcsfordító és Nagyirtás, Szt. Orbán Erdei Hotel között, míg lent a völgyben a C50 3737 még Tolmács-hegy felé tol fölfelé | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Tolmács-hegy, csúcsfordító és Nagyirtás, Szt. Orbán Erdei Hotel között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Tolmács-hegynél | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Tolmács-hegy, csúcsfordító és Nagyirtás, Szt. Orbán Erdei Hotel között, míg lent a völgyben a C50 3737 még Tolmács-hegy felé tol fölfelé | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Tolmács-hegy, csúcsfordító és Nagyirtás, Szt. Orbán Erdei Hotel között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
Tolmács-hegy korábbi forgalmi kitérő ma már csak csúcsfordítóként üzemel, a vonattalálkozási és körüljárási lehetőség a 2011-es felújításkor megszűnt. A csúcsfordító ezen része nyílván nem minősült védett ipartörténeti emléknek. Nade mi is az a csúcsfordító? A csúcsfordító a hegyi vasutak építésekor használt, egyik ritka magasságnyerési technika: amikor a vasúti pálya a lehetséges emelkedést kihasználva elér a völgy bejárható szakaszának végébe, akkor a vonat megáll, majd egy váltó átállítása után az ellenkező irányba kezd haladni, párhuzamosan azzal a vágánnyal, amelyiken jött, de meredeken emelkedve. Kellő magasság elérése után a pálya visszafordulhat a völgy mentén emelkedő irányba, elérhet a vasút egy fennsíkot, vagy újabb csúcsfordítóval ismét a korábbi vágányokkal párhuzamosan, cikk-cakkban, tovább növelheti a magasságot (innen a csúcsfordító angol elnevezése: zig-zag). A Tolmács-hegynél két csúcsfordító van, így a mozdonnyal közlekedő vonatok egy szakaszon tolva közlekednek, de a kétszeri fordulás miatt mind lent a völgyben, mind fent a Nagyírtásra vezető fennsíkon géppel előre haladhatnak. Nem előnyös azonban, hogy a körüljárási lehetőség hiányában a két csúcsfordító közötti szakaszon völgymenetben a gép nem a völgy felé áll. A Tolmács-hegyi és a kisírtási csúcsfordítók az egyedüli kisvasúti csúcsfordítók ma Magyarországon, pedig a Börzsönyben korábban a nagybörzsöny hálózaton jónéhány volt belőlük. Nagyvasúti csúcsfordító üzemel tulajdonképpen Drégelypalánkon: ott a fővonal az Ipolyság-Balassagyarmat irány volt, amiből Ipolyság felől járhatóan ágazott ki a mellékvonal Vácra, ma azonban Drégelypalánk csak a Vác-Balassagyarmat vonal részeként használható, és a két irány között jelentős szintkülönbség van (szemben a hasonlóképp fejállomás, de középállomás Dévaványával, ahol a két irány igencsak egy szintben van). Két normál nyomtávú csúcsfordító is épült a szentendrei Skanzenvasúton.
| ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 és C50 3737 Tolmács-hegy, csúcsfordító állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 és C50 3737 Tolmács-hegy, csúcsfordító állomáson egy pár hóvirággal | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Kisírtásnál | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Kisírtáspuszta forgalmi kitérő és Kisírtás, csúcsfordító között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Kisírtáspuszta forgalmi kitérő ![]() | |||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Kisírtásnál | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Kisírtásnál | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Kisírtás, csúcsfordító = Kisírtáspuszta ![]() | |||||
Kisírtás korábbi állomás a Nagybörzsöny-környéki erdei vasúti hálózat fontos telephelye volt, itt működött a kocsikat fölújító és a lovakat is patkoló kovácsműhely (ma kulcsosház). Elsősorban észak felé, patakvölgyekben, illetve számos csúcsfordítóval (Aprólépések) mellékvonalak épületek, ahonnan Ipolypásztóra vihették a fát. Ma a kisvasút egy vonalon, Nagybörzsöny és Nagyírtás között üzemel, Kisírtáson egyetlen váltó található, ami a csúcsfordítóhoz tartozik, vonatok csak a kihúzóvágány hossza erejéig képesek találkozni.
| ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Kisírtásnál | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Kisírtásnál Ez a csúcsfordító kihúzója, itt van a peron is. Korábban csak a kihúzó hosszának erejéig találkozhattak itt a vonatok, ami a mai forgalomhoz méretezve már kevés. | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 és C50 3756 Kisírtás, csúcsfordító megállóhelyen | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() | A vasúti átjárókat kicsrélték 34-es sínekre, de a pálya maradéka kilences felépítményű maradt | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A kisvasút rögtön egy kedves kanyarral kezd, majd beleveszik az erdőbe | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Nagybörzsönyben | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3737 Nagybörzsöny és Kisírtás, csúcsfordító között | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Sűrű fák között kanyarog a nagybörzsönyi kisvonat | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Néhány helyen magasról is le lehet kapni a zöld szerelvény | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Egyszerre áll be mindkét szerelvény | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Majd egy kicsit később lekaphattam a követővonatot is | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
Ipolypásztó-Nagybörzsöny erdészeti kisvasút: építette a Wolfner-Schanczer és fiai cég az Esztergomi Érsekségtől bérelt erdőterületük és az ipolypásztói HÉV-állomás összekötésére 1908-ban. Kezdetben szekerekkel hordták a fát a lóvontatású kisvasút nagybörzsönyi rakodójába, de rövidesen megkezdődött a Börzsönyt föltáró mellékvonalak építése. A vasút ebben a formában a trianoni békediktátumig, 1920-ig tudott üzemelni, utána az Ipoly-hidat és a nagyvasúti kapcsolatot elvesztették, a kisvasút értelmetlenné vált. Ezután kezdték meg Kisírtásból a szobi kőszállító kisvasút 760 mm nyomtávolságú vonaláig vezető új, összekötővasút építését, és így az Érseki Uradalom szállítását továbbra is az erdei vasút tudta ellátni. Ma teherforgalom nincs, a szárnyvonalakat mind fölszámolták, egyedül a Nagybörzsöny-Kisírtás fővonal és az onnan induló márianosztrai összekötővonal Kisírtás-Nagyírtás szakasza üzemel. A Nagybörzsönyi Erdei Vasút és a Szobi Kisvasút ismételt összekötése lekerült a napirendről.
| ||||||
![]() | Persze utas mindig akad, ezért előhozzák a második szerelvényt is a ligetes fűtőházból | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Már az első száz méteren mintha az erdőből bújna elő | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Az első vonat elindult, biztonságos távolba követi a másik | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 Nagybörzsöny állomáson | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A kisvasúti fűtőház Nagybörzsöny határában | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | A kisvasúti fűtőház Nagybörzsöny határában | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Kis vonat másfél kocsival de sok érdeklődővel (Nagybörzsönyi Állami Erdei Vasút) | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Egyszerre áll be mindkét szerelvény | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() |
![]() | |||||
![]() |
353
![]() | |||||
![]() | Ipolypásztó-Vámosmikola állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Ipolypásztó-Vámosmikola állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Ipolypásztó-Vámosmikola állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||
![]() | Ipolypásztó-Vámosmikola állomás | |||||
Fotó: Takács Bence | ||||||