sín benbe.hu

Címlap Albumok Mozdonyok

-----------------

24. számú vasútvonal

Zalabér-Batyk - Zalaszentgrót (- Kehidakustány -) Sármellék - Balatonszentgyörgy

A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!

A vasútvonalakról részletesebb információkat találsz a csak a jobb képeket mutató oldalon, vagy a vasútállomások.hu weboldalon.

Címkefolyam

Balatonszentgyörgy

30 26 37
M44 112 Balatonszentgyörgy állomáson
Nagyfelbontású kép
M44 112 Balatonszentgyörgy állomáson

Fotó: Takács Bence

M44 112 Balatonszentgyörgy állomáson
M44 112 Balatonszentgyörgy állomáson

Fotó: Takács Bence

26

Balatonszentgyörgy elágazás

26

Sármellék

Zalaapáti

Zalahosszúfalu

Bókaháza

Zalacsány

Kehidakustány

Gyülevész

Zalaszentlászló

Zalaudvarnok

Zalaszentgrót

Tüskeszentpéter

Zalabér-Batyk

25
vasutallomasok.hu új ablakba A szolgálati hely helyszínrajza új ablakba
A nyomvonalkorrekció térképe
Az eredeti Zalabér és Türje állomások között vasúti mértékkel mérve jelentős szintkülönbség volt. Az épülő Ukk-Csáktornya Helyiérdekű Vasút nem rendelkezhetett túlzottan nagy induló tőkével, továbbá a kor technikai eszközei sem tették lehetővé hegyek megmozgatását, ezért épült meg az akkor még vicinális a képen pirossal jelzett kanyargós vonalon. A múlt század hatvanas éveire azonban súlyos problémává vált a megnövekedett teherforgalomban a Zalabér és Türje közötti jelentős emelkedő leküzdése gőzmozdonyos vontatással, valamint szerették volna a "szanaszét" ágazó másik vonalakat egy csomópontba rendezni, ezért készült el a mostani Zalabér-Batyk állomás, valamint a nyomvonal-korrekció. A kivitelező az egykori Betonútépítő Vállalat volt, a kor szocialista szellemének megfelelően a nagyszabású és költséges építkezés során több millió tonna földet mozgattak meg. Ezáltal az új nyomvonal egyenes és rövidebb lett ugyan, a vonatok mégis hosszabb távon küzdötték le a változatlanul fennálló szintkülönbséget, mert a régi Türje állomás megszűnt és a helyette kialakított új Türje megállóhely jóval távolabb volt a régi Zalabér állomástól. Napjainkban az eredeti nyomvonal nagyjából követhető az egykori régi Zalabér állomástól a hozzá képest már jóval magasabban fekvő új Zalabér-Batyk állomásig, a nagy piros félkörívet a markológépek eltüntették. A kék színű új nyomvonal Zalabér-Batyk állomás után később beér a régi Türje állomás alatt, attól jóval alacsonyabban húzódó hosszú bevágásba, majd a mostani Türje megállóhelynél éri el nagyjából az "eredeti" szintet. Tehát a bevágás felett, attól jóval magasabban található a régi Türje állomás, azonban valamilyen gyártelep területén belül, mely 2002-es ottjártamkor használaton kívül volt, bemenni, fényképezni nem tudtam. Megtalálható továbbá a régi Türje állomás után dél felé ívelő zalaszentgróti nyomvonal is, ha a bozót be nem nőtte az elmúlt 10 évben.

jeffline, vasutallomasok.hu