sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
Dízelmozdonyok Dízel motorvonatok Villanymozdonyok Villamos motorvonatok Iparvasutak Kisvasutak Közösségi közlekedés
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet - Észak

Vonalbemutatások

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


A 117 176 ring a havas erdőben, nem messze a hazai közforgalmú vasúthálózat legmagasabb pontjától (379 m tf.)

További friss képek

Kisvasút
Közösségi közlekedés
Szlovákia
Dokumentumok

Új albumok

2009-2018

Covid vegyes 2.
Covid vegyes 2.
Vegyes képek kis- és nagyvasutakról a 2020-as évek elejéről.

Behavazott vonatok Pestszentlőrincen
FLIRT, KISS, V43, V63, Laminátka személyszállító- és tehervonatokkal a 100-as vonalon.

Triglav - Gőzmozdony
Kemencén

Üzembe állt a fölújított kisvasúti gőzös a Kemencei Erdei Múzeumvasúton.

COVID-vegyes
Sok volt az élet, így nem frissültek a napi galériák, így most egyben publikálok rengeteg különböző témájú vonatfotót. Remélem, lesz közöttük érdekes!

Gőzmozdonnyal a Garam völgyében
Hó, egy Nemes hölgy és remek fotóhelyek.

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

212. számú vasútvonal

POHÉV: Wien Mitte/Landstrasse - Schwechat - Hainburg - Pozsony

A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!

A vasútvonalakról részletesebb információkat találsz a csak a jobb képeket mutató oldalon, vagy a vasútállomások.hu weboldalon.

Címkefolyam

Wien Mitte - Landstrasse

210

A CAT (City Airport Train) városi végállomása. Itt lehet a reptéri gyorsvonatokra fölszállni és a csomagokat becsekkolni.

RCH teherkocsi osztrák állomásfelújításon
RCH teherkocsi osztrák állomásfelújításon

Fotó: Takács Bence

210
City Airport Train Rennwegnél
City Airport Train Rennwegnél

Fotó: Takács Bence

Wien Rennweg

210
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú vezérlőkocsija Rennweg állomáson halad át
Nagyfelbontású kép
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú vezérlőkocsija Rennweg állomáson halad át

Fotó: Takács Bence

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú vezérlőkocsija Rennweg állomáson halad át
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú vezérlőkocsija Rennweg állomáson halad át

Fotó: Takács Bence

Rennweg és Simmering Aspangbahn között a vasútvonalat új nyomvonalon alagútba vezették, ezzel a POHÉV-et bekapcsolták a Stammstreckébe, Wien Aspangbahnhof elérhetősége viszont megszűnt.

Wien St. Marx = Vienna Bio Center

Simmering Aspangbahn

Wien Geiselbergstrasse

Wien Zentralfriedhof

Klein Schwechat

701

Oberlaa

Wien Kaiserebersdorf

Schwechat

Schwechat után a POHÉV vonala ismét városi szakaszon vezetett, itt a vonatok ismét gépcseréztek (a városközi szakaszt a BBÖ 15 kV 16 2/3-ad Hz-cel villamosította). Bécsben normál nyomközű villamos volt, a POHÉV saját vonalán saját villamosokat közlekedtetett (hasonlóan a badeni HÉV-hez, vagyis a Wiener Lokalbahn-hoz).

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú emeletes vezérlőkocsija Schwechat állomáson
Nagyfelbontású kép
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 902-2 pályaszámú emeletes vezérlőkocsija Schwechat állomáson

Fotó: Takács Bence

Az ÖBB 4020 230-1 a Wolfsthalba közlekedő S7 vonalon Schwechat állomáson
Nagyfelbontású kép
Az ÖBB 4020 230-1 a Wolfsthalba közlekedő S7 vonalon Schwechat állomáson

Fotó: Takács Bence

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 901-4 pályaszámú vezérlőkocsija Schwechat állomáson halad át
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 80-33 901-4 pályaszámú vezérlőkocsija Schwechat állomáson halad át

Fotó: Takács Bence

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) régi festésében pompázó 1116 142-9 Schwechat állomáson
Nagyfelbontású kép
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) régi festésében pompázó 1116 142-9 Schwechat állomáson

Fotó: Takács Bence

Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 1116 141 pályaszámú Taurusa immár az új, mégvadabb matricák alatt Schwechat állomáson halad át
Nagyfelbontású kép
Az ÖBB/CAT (City Airport Train) 1116 141 pályaszámú Taurusa immár az új, mégvadabb matricák alatt Schwechat állomáson halad át

Fotó: Takács Bence

Az ÖBB 4124 036-7 Schwechat állomásra érkezik Wolfsthalból
Az ÖBB 4124 036-7 Schwechat állomásra érkezik Wolfsthalból

Fotó: Takács Bence

Mannswörth

Borealis Polyolefine

Flughafen Wien

Földalatti állomás, a City Airport Train másik végállomása. A vonal nagyjából ettől kezdve vezet a POHÉV nyomvonalán. Rögtön utána egy másik, egyvágányú alagút a repülőtér kifutópályája alatt vezet át.

Fischamend

Maria Ellend

Maria Ellend Haslau

Regelsbrunn

Wildungsmauer

Petronell-Carnuntum

Bad Deutsch Altenburg

Frachtenbahnhof Hainburg an der Donau Kulturfabrik

Hainburg an der Donau Personenbahnhof

Hainburg an der Donau Ungartor

Wolfsthal

Wolsthal kicsiny állomás jelenleg a POHÉV vége. Innen a pályát fölszedték, nyomvonala nehezen követhető.

Berg

Köpcsény = Kittsee

Kittseeben volt hajdan a gépcsere, innen a vonatok normál nyomközű, egyenáramú villanymozdonyokkal, felsővezetékes üzemben haladtak át Pozsonyligetfalun, majd a mai Új Híd közelében keltek át a Dunán. Pozsony belvárosában az 1000 mm-es villamosokkal fonódott vágányokon haladtak, kezdetben alsóvezetékkel. A vonal Ligetfalu állomáson csatlakozott a Szombathely-Pozsonyi HÉV-hez, amivel közösen keltek át a Dunán az Öreg-hídon (bár a Duna-hidat eltérő nyomvonalon érték el). Erről lásd Halász István írását:

A hajdani Ferencz József híd helyén létesült hadihíd mellett az egykori vasúti hídon ott eszi a rozsda ma is a sineket, az egyik bal part felé eső pillérnél bontották meg a vasúti pályát, mert a hadihíd tartószerkezetét egy segédkonzollal egészítették ki. A vasúti pálya a bal parton jobbra fordult, távolodott az óvárostól, és a Trznica (Vásárcsarnok) mellett érte el - a hajdani nagyszombati lóvasút végállomása mellett, annak nyomvanalán fekvő - Filiálka pályaudvart. Ezt a városon átvezető, kedvezőtlen fekvésű vonalat kormányították ki a kikötő felé az új, kétszintű hídra. Ezzel Rajka felől egy qrva nagy S alakban lehet a főpályaudvarra bezötyögni. A Duna jobb partja az 1947-es békeszerződéssel lett ilyen nagy darabon (cseh)szlovák, és indultak meg a lakótelep építések. Villamos a jobb parton a 930-as években volt néhány évig, a POHÉV 4' 8 1/2" nyomtávú vonalának 1000 mm-esre átépítése után. De akkor a jobb parton még nem volt Pozsony, meg igény sem tartósan rá. Amikor az Új Híd épült, akkor tömeg(közösségi) közlekedésileg mindenki autóbuszban gondolkodott. Ma meg pénz nincs, az autóbusz meg ott is olcsóbb.

A POHÉV pozsonyi végállomása a Ludovika téren volt. Mindkét városi szakaszon volt villamosközlekedés is.

Pozsonyligetfalu = Bratislava-Petrzalka

1

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek