< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A MÁV-START M62 001 Szepezdfürdő és Révfülöp között

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2020:08:01 10:24:20

997 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Révfülöp Szepezdfürdő 29 M62 (MÁV) M62 001 dízelmozdony Szergej retró kék halberstadti InterCity Bmx IC+ füst nyílt vonal Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A MÁV-START M62 001 Szepezdfürdő és Révfülöp között fotó

A halberstadti, IC+, Bmx, CAF-étkező, DWA-DVJ IC kocsikból álló Kék Hullám nem a legautentikusabb balatoni vonat, de az egyes Szergej sokat segít rajta. Természetesen ez az album is leginkább a 29-es vonalról szól, ezért röviden idézem az adatlapját:

Megnyitás:1909.07.01.
Hossz:117 km
Építtető:Magyar Királyi Államvasutak
Villamosítás:-
Személyszállító vasút:MÁV-START ZRt.

A Balaton-környéki vasútvonalak nem egyidejűleg és nem egységes rendszerben épültek ki; a Déli Vasút Buda-Nagykanizsa vonala az osztrák birodalmi érdekeket szolgálta. Helyi érdekű vonalként épült ki a Balatonszentgyörgy-Keszthely, a Boba-Sümeg, majd a Sümeg-Tapolca-Keszthely vonal is. Az Északi parton vezető vonalat a Balatoni Szövetség támogatásával és közadakozásával alapozták meg, még ha az összegyűlt pénz töredékét fedezte is csak az építési költségeknek. Az Adony-Szabolcs - Börgönd - Székesfehérvár MÁV vonalból Börgönd állomáson kiágazó (a Déli Vasutat Szabadbattyán állomáson, a Győr-Vezsprém-Dombóvári HÉV vonalát Csajágnál külön szintben keresztező) vasútvonalat a MÁV másodrendű vonalként építette meg, tehát a meglévő HÉV-eknél nagyobb fontosságot tulajdonított neki. Egyetlen mellékvonala a Veszprém - Alsóörs vonal volt.
A 2010-es években a MÁV-START a valaha volt leghatékonyabb menetrendi struktúrát vezette be a Balaton északi partján télen igazodva a csekély forgalomhoz, nyáron sűrű közlekedést kínálva és megértve a forgalom sokszínűségét. A balatoni nyári menetrend alapját a Kék Hullám zónázó jellegű vonatok, a Katica betétjáratú személyvonatok és a legfontosabb helyeken megálló, a kerékpárosforgalom számára kellő férőhelyet kínáló Tekergő gyorsvonatok alkotják. Ez a menetrendi struktúra, a pálya állapota és a jelenlegi eljutási idők is veszélybe kerülnek a VEKE és a Balaton Fejlesztési Tanács közös agyszüleményének, a vasútvonal félig villamosításának köszönhetően, ami hosszú időre ellehetetleníti majd a pályarekonstrukció és a korszerűbb járműpark kialakítását is.

Fényképek

Új albumok:
Covid vegyes 2.

 
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum