< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A KŽC Doprava M 262 0124 Lice-Gice és Miglészpataka között

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2015:07:05 09:29:35

778 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Miglészpataka Gemerský Milhos Lice-Gice Hucín 365 M262 M262 0124 motorkocsi Szlovákia nosztalgia vonat KŽC Doprava napos mellékvonal oldalról hegyek nyílt vonal templom táj homlokátjáró Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A KŽC Doprava M 262 0124 Lice-Gice és Miglészpataka között fotó

A Kredenc egy sebesvonati szolgálatra tervezett csehszlovák dízel-elektromos motorkocsi. Felépítését tekintve nagyon hasonlít az Árpád sínbuszokra, egy hajtott, és egy futóforgóvázzal rendelkezik, a villamos hajtásrendszer miatt viszont a teljes motor rugózottan, a járműszekrényben helyezkedik el. Ezzel meghaladja az ABbmot és Bbmot vontatómotorkocsik technikai színvonalát is, pedig a prototípus 1949-ben készült el (míg az első ABbmot 1955-ben). Az Árpádra alapozott, de két gépes forgóvázzal rendelkező Camothoz hasonlóan alkalmas pótkocsik vontatására. Egy motorkocsi egy (többnyire Balm sorozatú ) mellékkocsit vontathatott, de előfordult M+P+P+M összeállítás is, ekkor két mozdonyvezetőre volt szükség (a ČSD-nél még a 810-es sorozat, vagyis a Bézé sem volt távvezérelhető). Idővel a másodrangú vonalak távolsági forgalmában lecserélték a modernebb, 854 sorozatú motorvonatok , így a mellékvonalakra szorult vissza. A nyolcvanas években számos egységet 262.1 sorozatúvá építettek át, ami tulajdonképpen egy teljes korszerűsítést jelentett.

A ČKD 12 V 170 DR dízelmotor 301 kW teljesítményű, a hajtásról két, 650 V-ról üzemelő, egyenáramú, 130 kW teljesítményű villanymotor gondoskodik. A kicsit több, mint 21 méter hosszú kocsik legnagyobb sebessége 90 km/h (a harmadik széria tagjai valamivel hosszabbak és nehezebbek, mint az első két széria járművei, és a kontroller és irányváltó karok is meg vannak cserélve, ami több motorkocsi villamos berendezéseinek selejtezéséhez vezetett már). Az M 262.0, később 830 sorozatú motorkocsik három sorozatban készültek. Az első széria a ČKD Stalingrad gyárban (ez ma Ostrava Zábřeh nevű városrésze) kezdett készülni, majd a gyártást áthelyezték a közeli a Tatra Vagónka üzembe, Studénkába. 1949 és 1952 között 52 első szériás kocsi készült, a vázszerkezet a Královopolská, a járműszekrény a Tatra Smíchov, a dízelmotor pedig a ČKD Sokolovo gyártása volt. A második sorozat 38 kocsija 1952-52-ban készült, immár a végszerelés a Tatránál. A harmadik sorozatban 148 kocsi készült el, mivel a megrendelt 160 utolsó 12 példánya a studénkai gyárban kitört tűzvészben megsemmisült. Ezeknek a kocsiknak a motorja a turócszentmártoni Turčianske strojárne gyárban készült. 2008-ban vonták ki őket végleg a forgalomból Csehországban, Szlovákiában ez már a kilencvenes években megtörtént.

Új albumok:
Covid vegyes 2.

 
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum