< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

Az RhB igen részletes, forgalmi kitérőket és térközjelzőket is tartalmazó vonalhálózati térképe (a zernezi átépítés tájékoztató plakátjáról fotózva)

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2011:04:19 12:43:37

820 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Svájc Svájc RhB Rhätische Bahn nemmozdony Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

Az RhB igen részletes, forgalmi kitérőket és térközjelzőket is tartalmazó vonalhálózati térképe (a zernezi átépítés tájékoztató plakátjáról fotózva) fotó

Az érdekes vegyesvonat egy Landquart-St. Moritz RegioExpress, ami a Vereina-alagúton és az Engadinon át közlekedik, így a Prättigauból is közvetlen eljutást adva az Engadinba és St. Moritzba. Ez a vonat természetesen kihasználja a Vereina engadini oldalán található deltavágányt (Abzweigung Sasslatsch II). A jövőben ezek a jelenleg ütemen felüli vonatok órás ütemben fognak közlekedni, így kiküszöbölve a samedani és a sagliainsi átszállási kényszereket sarokforgalomban: az Engadinból St. Moritzba és Klostersen át Landquartba is közvetlen vonattal lehet majd eljutni (ezzel kiváltva a reggeli S-chanf - St. Moritz ingákat is). Az engadini vonal poros mellékvonalból igazi fővonallá válik, és a középső része is élvezni fogja azt a vonatsűrűséget, amit a Vereina-alagút és Scuol-Tarasp [ejtsd: Skuól-Tarasp] között már most is, hiszen a sima engadini személyek mellett a Vereinán és Landquarton, Churon át egészen Disentisig közlekedő REX vonatok is órás ütemben közlekednek ott.
Mindez mégnagyobb előrelépés, ha belegondolunk, hogy a Vereina megnyitása előtt az Albulabahn volt az egyedüli kapcsolat a Rajna és az Inn völgyei között, egy út Churból Zernezbe vagy Scuol-Tarasp állomásig vagy beveri átszállást vagy samedani rendezkedés után közvetlen kocsis eljutást jelentett, de óriási kerülővel (Chur-Scuol most a Vereinán át 1 óra 54 perc, samedani átszállással 3 óra 25 perc, közel kétszer annyi idő). Nem véletlen, hogy Davos is kiharcolta magának már a múlt század elején, hogy Davos és Filisur között összekötővonalat építsenek , hogy így az Engadin órákkal közelebb kerüljön hozzájuk. Így alakult ki az a kettős hurok rendszer, ami a három párhuzamos, völgyi vonalból (Rajna-völgy, Landwasser-völgy, Inn-völgy) és az őket összekötő hágóvasutakból áll (Albulabahn, Vereinatunnel+Prättigau-vonal). Érdekes módon az Inn és a Rajna északra lejt, a Landwasser délre, így belefolyik az Albulába, ami a Hátsó-Rajnán át végül Churba érkezik. A Rajna mellékfolyója a Landquart is, így az Albulabahn és a Prättigauerlinie is a Rajna felé lejt. A Landquart és a Landwasser völgyei között az ős-davosi vonal (két év múlva 125 éves!) átkel egy kisebb hágón, a Wolfgangpasson.
Az eredeti EngadinStar vonat csak szombat-vasárnap közlekedett és Ge 4/4II vontatta (lesz majd kép róla), de mára jópár ilyen ütemen felüli REX közlekedik. Ezek segítenek kiváltani az engadinban közlekedett tehervonatokat is, mivel rövidebbek, több kocsit el tudnak hozni, mint az albulás gyorsok , amik szintén a tiszta tehervonatok számának csökkentése miatt járnak vegyesvonatként. A GEX panorámakocsit talán javításból vagy erősítésnek hozza föl Landquartból, utasok nem voltak rajta.

Új albumok:
Covid vegyes 2.

 
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum