sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
Dízelmozdonyok Dízel motorvonatok Villanymozdonyok Villamos motorvonatok Iparvasutak Kisvasutak Közösségi közlekedés
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet - Észak

Vonalbemutatások

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


A 117 176 ring a havas erdőben, nem messze a hazai közforgalmú vasúthálózat legmagasabb pontjától (379 m tf.)

További friss képek

Kisvasút
Közösségi közlekedés
Szlovákia
Dokumentumok

Új albumok

2009-2018

Covid vegyes 2.
Covid vegyes 2.
Vegyes képek kis- és nagyvasutakról a 2020-as évek elejéről.

Behavazott vonatok Pestszentlőrincen
FLIRT, KISS, V43, V63, Laminátka személyszállító- és tehervonatokkal a 100-as vonalon.

Triglav - Gőzmozdony
Kemencén

Üzembe állt a fölújított kisvasúti gőzös a Kemencei Erdei Múzeumvasúton.

COVID-vegyes
Sok volt az élet, így nem frissültek a napi galériák, így most egyben publikálok rengeteg különböző témájú vonatfotót. Remélem, lesz közöttük érdekes!

Gőzmozdonnyal a Garam völgyében
Hó, egy Nemes hölgy és remek fotóhelyek.

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

Modellvasút

Kategóriák: általános DCC jelző videó Z21

DCC

Roco Z21 DCC digitális vezérlőrendszer beüzemelése 1.

Ebben a kétrészes cikkben azt fogom bemutatni, hogyan kell beüzemelni egy frissen kicsomagolt, fekete Roco Z21 digitális parancsközpontot és tartozékait. Az első részben a hardverről lesz szó, amit hamarosan a második, a szoftvert bemutató rész fog követni. A cikk végén mindezt videóban is bemutatom, hogy könnyebb legyen elképzelni. Maga a folyamat nagyon egyszerű, de igyekszem mindent részletesen elmagyarázni. Ha elsőre valami nem világos, ne aggódj, nem kell az egész digitális vasútmodellezést egyetlen este alatt megérteni!

> Elolvasom a cikket

Vonatérzékelés tengelyre szerelt ellenállással Roco Z21 DCC digitális modellvasúton

Az előző, DCC jelzős cikkem hez is kapcsolódik ez az írás, hiszen az áramfelvételt használó vonatérzékeléssel állítja a JMRI program automatikusan vörösbe a fény főjelzőimet a modellvasutamon. Ebben a cikkben, és a hozzá kapcsolódó YouTube-videóban bemutatom, hogyan működik a vonatérzékelés, és hogy a saját áramfelvétellel nem rendelkező kocsikat hogyan szerelem föl egy ellenállással az egyik tengelyen, hogy így a Z21 számára minden jármű látható legyen.

> Elolvasom a cikket

DCC jelzők telepítése és programozása

A DCC témájú cikksorozatom következő része a legutóbbi projektemről szól, a modellvasutam központi témáját jelentő állomásának a jelzőinek a telepítéséről és a Roco Z21 digitális parancsközponttal való meghajtásáról. Hamarosan készítek néhány alapfogalmakkal kapcsolatos cikket és videót is, de nem tudok mindig a telepítés időrendje szerint haladni, mivel most épp például a jelzőkkel készültem el, és azok működését és beállítását itt tudtam a legjobban videóra venni, amit így rögtön érdemesnek találtam a közzétételre is. A jövőben is vegyesen fogom az aktuális projektjeimet bemutatni és az alapoktól fölépíteni a DCC rendszert, így reményeim szerint a teljesen kezdők és a már DCC-vel foglalkozók számára is mindig lesz valami érdekes tartalom itt.

> Elolvasom a cikket

A DCC (Digital Command Control / Digitális Parancsvezérlés) története

A DCC világa elsőre nehezen érthető lehet, ezért szeretnék részletesen írni róla. Hogy miért olyan lett, amilyen, azt a történetéből lehet megérteni. Ez talán közvetlenül nem árul el semmi gyakorlati haszonnal rendelkező információt, mégis úgy érzem, ezzel érdemes kezdeni, mivel a kifejlesztés körülményei megmutatják, milyen filozófiai meggondolások álltak a háttérben a kifejlesztésekor, a megoldandó problémák megismerése segít elképzelni, mire is lehet használni ezeket a rendszereket, és végül, hogy mi az a rengeteg képesség, amit sokan talán nem is használnak még ki a DCC rendszerük esetén.

> Elolvasom a cikket

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek