sín benbe.hu

Címlap Cikkek RhB Albumok Mozdonyok Atlasz Linkek

-----------------

Keress a címkék között

Országok

KatalógusCímkefolyam
Magyarország
Dízelmozdonyok Dízel motorvonatok Villanymozdonyok Villamos motorvonatok Iparvasutak Kisvasutak Közösségi közlekedés
AusztriaCímkefolyam - osztrák képek
SvájcCímkefolyam - svájci képek
FinnországCímkefolyam - finn képek
NémetországCímkefolyam - németországi képek
UkrajnaCímkefolyam - ukrajnai képek
SzlovákiaCímkefolyam - szlovákiai képek
CsehországCímkefolyam - csehországi képek
AlbániaCímkefolyam - albániai képek
SzerbiaCímkefolyam - szerbiai képek
MontenegroCímkefolyam - montenegrói képek
Románia és ErdélyCímkefolyam - romániai és erdélyi képek
OroszországCímkefolyam - oroszországi képek
Bosznia-Hercegovina,
Horvátország
és Szlovénia
Címkefolyam - bosnyák képek
Címkefolyam - horvát képek
Címkefolyam - szlovén képek
Európa további országai
Minden külföldi fotó
Nem vasúti képeimCímkefolyam - fotóművészet

Albumok

Atlasz

Nyugat - Kelet - Észak

Címkék

Keresés Címkefolyam

Toolbox

Matek- és fizikatanítás

Napi képek


A GYSEV 470 504 140 éves a GYSEV Bicske és Szár között

További friss képek

Új albumok

2009-2018

TREZ és TEZ
TREZ és TEZ
Trencsén, Fátra és Tátra, a jellegzetes hegyi vasúti járműtípusokkal.

Bluzsgyi
Kék tűnemény a magyar másdrendű vonalak egén, a magyar vasút legmegbízhatóbb motorvonata. Ez a fő téma, de van itt villanymozdony, motorvonat is bőven, van Csörgő is Salgótarján felé, és Werbe-mozdonyok is nagy számban.

Dél-Lengyelország
Katowice, Krakkó, a zakopanei vonal, és mellékvonalak nosztalgiavonattal a Felvidéken.

Terelés
Támadnak a szergejes tehervonatok a Székesfehérvár-Pusztaszabolcs-Dunaújváros-Sárbogárd négyszögben.

Moszkva, Pétervár, egyebek
Oroszország nagy, ez az album is nagy, de több kisvasút, nagysebességű vasút, iparvasút, dízeles tehervonatok és S-Bahn is látható benne, a városi vasútról nem is beszélve.

Régebbi albumok: 2009-2011
2007-2008 2005-2006

1002. számú vasútvonal

Linia kolejowa nr 4 / Centralna Magistrala Kolejowa (CMK): (Warszawa Wschodnia - Warszawa Centralna -) Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (- Katowice)
Varsó-Katowice nagysebességű vasút

A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!

Címkefolyam

Megnyitás:
  • 1974 (Zawiercie és Idzikowice között, egy vágánnyal)
  • 1977 (teljes vonal két vágánnyal)
Hossz:224 km
Építtető:PKP
Villamosítás:3 kV=
Személyszállító vasút:PKP InterCity

Az első tervek a CMK megépítésére Aleksander Wasiutyński mérnök-professzor tett javaslatot az 1920-as években. A frissen alakult Lengyelország egyik legsúlyosabb közlekedési problémájának látta, hogy a korábbi, külön álló országrészek központjai sokkal erősebben együtt fognak dolgozni, és ezért a Varsó-Bécsi Vasút meglévő vonala nem lesz elegendő a sziléziai ipari központok, a főváros Varsó és a Trójmiasto (Gdánsk, Gdynia és Sopot) kikötői közötti forgalom számára. Ehelyett a terv helyett végül a Magistrala Węglowa (Szénszállító Törzsvonal) épült meg, ami észak-déli irányban közvetlenül kötötte össze a Katowice melletti Chorzówot Gdyniával.

Az 1950-es évek erőltetett iparosítása közben újra fölmerült a CMK megépítése, de akkor a meglévő vonalak villamosításával gondolták a problémát orvosolni. Mivel megnőtt a keletre tartó forgalom, ez a körülbelül 25%-os kapacitásnövelés is kevés volt, így végül 1970-re belátták, hogy csak új, a városokat elkerülő, direkt vonallal lehet a kapacitást érdemben növelni, amin ráadásul a vonatok akadálytalanul haladhatnak célállomásuk felé. Ez a vonal is elsősorban a szenet szállító tehervonatok számára készült, és eredetileg ez is elérte volna Gdánskot. Több nyomvonalváltozat is készült, pont a továbbvezetés lehetősége miatt közelítette végül nyugatról Varsót, és nem délről, de ez a továbbvezetés pénzügyi okokból nem épült meg, így a Varsó-Bécsi Vasútba való bekötés a varsói előváros Grodzisk Mazowieckiben végleges lett.

Ma teherforgalom alig van, helyette 160-200 km/h sebességű InterCity és Express InterCity Premium (Pendolino) vonatok közlekednek rajta. A távolsági vonatok ide terelésével és a teherforgalom csökkenésével a régi fővonal már elbír a tehervonatokkal. A kereskedelem iránya egyébként is újra nyugat felé tolódott.

Fényképek

Warszawa Wschodnia szolgálati hely helye a térképen

Warszawa Wschodnia

1008  1010  állomás 

A vonalszakasz helye a térképen

1010 kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Warszawa Centralna szolgálati hely helye a térképen

Warszawa Centralna

1001  1004  1010  állomás 

A vonalszakasz helye a térképen

1001 1004 1010 kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Warszawa Zachodnia szolgálati hely helye a térképen

Warszawa Zachodnia

1001  1004  1008  1010  állomás 

A vonalszakasz helye a térképen

1001 kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Milanówek szolgálati hely helye a térképen

Milanówek

1001 állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

1001 kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Grodzisk Mazowiecki szolgálati hely helye a térképen

Grodzisk Mazowiecki

1001 állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Opoczno Południe szolgálati hely helye a térképen

Opoczno Południe

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Włoszczowa Północ szolgálati hely helye a térképen

Włoszczowa Północ

állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Psary szolgálati hely helye a térképen

Psary

1003 állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Zawiercie szolgálati hely helye a térképen

Zawiercie

1001 állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

1001 kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Lazy szolgálati hely helye a térképen

Lazy

1001 állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

1001 kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Dabrowa Górnicza szolgálati hely helye a térképen

Dabrowa Górnicza

1001 állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

1001 kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Sosnowiec szolgálati hely helye a térképen

Sosnowiec

1001 1007 állomás 
A vonalszakasz helye a térképen

1001 kétvágányú pálya villamosított vasútvonal 3 kV= 
Katowice szolgálati hely helye a térképen

Katowice

1001  1006  1007  1018  állomás 
A PKP EP09 040 Katowice állomáson
A PKP EP09 040 Katowice állomáson

Fotó: Takács Bence

A PKP EP09 015 Katowice állomáson az RŽD méltán híres Moszkva-Nizza vonatával
A PKP EP09 015 Katowice állomáson az RŽD méltán híres Moszkva-Nizza vonatával

Fotó: Takács Bence

A PKP EP07 412 Katowice állomáson
A PKP EP07 412 Katowice állomáson

Fotó: Takács Bence

A PKP EN57 1178rb Katowice állomáson
A PKP EN57 1178rb Katowice állomáson

Fotó: Takács Bence

A PKP ED160 001 b Katowice állomáson
A PKP ED160 001 b Katowice állomáson

Fotó: Takács Bence

A PKP EN57 1384 rb Katowice állomáson
A PKP EN57 1384 rb Katowice állomáson

Fotó: Takács Bence

A Koleje Śląskie EN75 002 a  FLIRT  Katowice állomáson
A Koleje Śląskie EN75 002 a FLIRT Katowice állomáson

Fotó: Takács Bence

A Koleje Śląskie EN75 002 és a PKP InterCity ED160 001  FLIRT1  és  FLIRT3  Katowice állomáson
A Koleje Śląskie EN75 002 és a PKP InterCity ED160 001 FLIRT1 és FLIRT3 Katowice állomáson

Fotó: Takács Bence

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2019. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Linkek