< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A Dampfbahn Furka Bergstrecke HG 3/4 1 Tiefenbach és Furka között

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2014:07:18 10:54:50

555 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Tiefenbach 232 Furka DFB Svájc kisvasút Dampfbahn-Furka-Bergstrecke Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A Dampfbahn Furka Bergstrecke HG 3/4 1 Tiefenbach és Furka között fotó

A Dampfbahn Furka Bergstrecke (DFB)

A Furka-Oberalp villamosításakor a gőzmozdonyok jelentős részét eladták Indokínába (a mai Vietnam), ahol a Da Lat fennsíkra vezető , részben fogaskerekű vasúton közlekedtek. A Vietnami Háború után a vasutat fokozatosan elbontották, hogy a Ha Noi-t Saigonnal összekötő vasút helyreállításánál használják az anyagait, majd a kilencvenes években egy 6 km hosszú szakaszát turisztikai célból újra megnyitották. Többnyire szovjet eredetű TU8-as dízelmozdonyokkal közlekednek rajta.

1985-ben került a Dampfbahn Furka-Bergstrecke részvénytársasághoz a Realp-Furka-Gletsch szakasza a hágón átvezető pálya maradványainak. 1990 és 1992 között négy gőzmozdonyt szállítottak vissza Vietnámból, hogy üzemképessé téve a múzeumvasúton közlekedhessenek. Az első menetrend szerinti utat a BVZ HG 2/3 6. pályaszámú mozdonyával Realp és Tiefenbach között teljesítették. Gletsch-ig a pályát 2000-re sikerült helyreállítani. 2006-ban kezdtek hozzá az Oberwaldig vezető maradék vonalszakasz felújításának, amelynek költségei elérték az ötmillió svájci frankot. A legtöbb helyen teljes felépítménycserére volt szükség, de a műtárgyak rendbetétele sem volt egyszerű feladat. 1987-ben összedőlt a Lammen-Brücke egyik boltíve, így azt egy vastraverzzel helyettesítették. Oberwald állomás bekötése metszi a hágóra vezető főutat, de erős esésben, fogaskerekű szakaszon fekszik. Mivel az itt használt Abt fogasléc kiemelkedik a sínkoronaszintből (így az adhéziós szakaszokon a fogaskerék a váltókat nem éri el), ide leereszthető fogaslécet szereltek , az autósok tehát szabad út esetén döccenő nélkül kelhetnek át rajta. Vonat közeledtekor a fogasléc visszaáll az eredeti helyére.

2007-ben fejeződött be Realpban egy háromvágányos mozdonyszín építése, illetve elkészült egy ötödik gőzmozdony is. A churi DFB főműhelyben elkezdődött egy négy hajtott kerékpárral rendelkező gőzös helyreállítása is, ami a vasút legerősebb gépe lesz, ha elkészül. Időközben a churi főműhelyt fölszámolták (vasúti kapcsolata nem volt, csak kamionnal lehetett a járműveket odaszállítani), és Realpban folytatják a javításokat. A DFB kék vonatain utazva újra átélhetjük az 1920-as évek utazásainak hangulatát, még ha ezért jócskán a zsebünkbe is kell nyúlnunk. Évente néhányszor a Glacier-Express nosztalgia-szerelvényének szalonkocsijai úgy teszik meg a St. Moritz-Zermatt távot, hogy a Furka-hágón át a Bergstreckén kelnek át.

A táj a skóciai Glencoe-szoroséhoz hasonló , de ott az északi fekvés és az óceáni éghejlat miatt ugyanez a növényzet 500 méter alatti tengerszint feletti magasságon is kialakul.

Új albumok:
Nyár végi Felvidék

 
Kisvasúti Nap Kemencén

Napi vonatfotók


További friss képek

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2017. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum