< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

Egy ÖBB 1144-es InterCity vonattal Penk és Oberfalkenstein között a Falkensteinbrückén

(Tauernbahn)

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2010:08:17 07:04:59

538 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Falkenstein-Brücke Penk Oberfalkenstein 206 Falkenstein-Brücke Penk Oberfalkenstein 206 1044 (ÖBB) Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

Egy ÖBB 1144-es InterCity vonattal  Penk és Oberfalkenstein között a Falkensteinbrückén fotó

Volt már szó itt az oldalon az Alpok-Adria vasutak építéséről a Pyhrnbahn kapcsán, ezek egyik legfontosabb láncszeme volt a Salzburg és Klagenfurt környékét összekötő vasútvonal építése, hiszen ez adott közvetlen adriai kapcsolatot Bohémiának. Több nyomvonalváltozat szerepelt itt is, de Bad Gastein polgármesterének sikeres lobbizása, illetve a kedvező, rövid vonalhossz miatt a Giselbahn Schwarzach-St. Veit állomásából kiágazó, a Gasteiner Ache mentén emelkedő, majd a Tauernalagúton át a Mölltalba érkező vonal lett a nyertes. A völgyeket magától értetődően hosszú hágóalagúttal kötötték össze, a Tauerntunnel 8550 méteres hosszával Ausztria egyik leghosszabb vasúti alagútja volt. A vasútvonal terveit a minisztérium vasútépítési igazgatója, Carl Wurmb készítette, az építkezés 1901. június 24-én indult. 1905-ben, igaz, csak helyi forgalomra, megindult a közlekedés Bad Gasteinig, az egész vonalon erre 1909. július 5-ig várni kellett, amikor I. Ferencz József ünnepélyesen átadta az egyvágányú, 25 ezrelék legnagyobb emelkedőjű, 60 km/h legnagyobb sebességre engedélyezett vasútvonalat. A Tauern-Tunnel kezdettől kétvágányúként üzemelt, de így is különleges szellőztetésre volt szükség a gőzmozdonyok sűrű füstje ellen.

Új albumok:
Különvonatok

 
Nyár végi Felvidék

Napi vonatfotók


További friss képek

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2017. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum