| Friss képek | Címlap | English |

A Floyd 429 004 Vámosgyörk és Jászárokszállás között
A szabad piac hívei szerint az a leggazdaságosabb, amit a magántársaságok csinálnak, hiszen különben nem csinálnák. Régen úgy működött a vámosgyörki stratégiai tárolók kiszolgálása, hogy a 80-as vonali tolatós (V43-assal) hozta Hatvan rendező felől a kocsikat, leakasztotta őket, majd a vámosgyörki MÁV tartalék (máig létezik Remot-Dácsiával) levitte az egy kilométerre levő telepig, becserélte, és a Miskolc-Rendezőből visszatérő tolatós el is vitte az üres, vagy épp rakott kocsikat. Ma ezt a fuvart a Floyd csinálja, méghozzá úgy, hogy a csak ezeket a kocsikat hozó rövid vonatot egy villanymozdonnyal elhúzza Vámosgyörkig. De nem csak a kocsikat, hanem a vonat végén még közel száz tonnányi dízelmozdonyt is, ami behúzza az utolsó egy kilométeren a vonatot a helyére. Ez még akár lehetne is gazdaságosabb, de mivel csak ezt az egy fuvart vitte el a Floyd, így a V43-as továbbra is végigmegy a tolatóssal a Hatvan-Miskolc-Hatvan körén, továbbra is van tartalék Vámosgyörkön, és ez mind ugyanúgy ki van fizetve, mintha a Floyd itt épp nem nyert volna egy csomó pénzt. A vasút csak egységes rendszerként versenyképes, mérnöki szemmel vezetve. Ez így csak egy pénzszivattyú az adófizetőktől a magánvasutakig (merthogy a pálya használatát jelentős részben az adófizetők fizetik, nem a teherfuvarozó operátorok).

Fényképezte: Takács Bence

186 megtekintés

Fotó: Takács Bence - benbe.hu napi galéria

Copyright 2011-2017. www.benbe.hu.

Impresszum

Share