< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A Vál-Völgyi Kisvasút Mk48 2012 Felcsút állomáson (amit a vasútépítő dicső ősök Alcsút-Felcsútnak nevezének el, ámde ez a név nem felelt meg a mai világ nevezéktanalkotóinak)

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2016:06:11 15:57:22

1581 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
329 6 Alcsút-Felcsút Felcsút Felcsút Alcsút-Felcsút 6 329 Mk 48 2012 Mk48 felvételi épület állomás borult dízelmozdony kisvasút Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A Vál-Völgyi Kisvasút Mk48 2012 Felcsút állomáson (amit a vasútépítő dicső ősök Alcsút-Felcsútnak nevezének el, ámde ez a név nem felelt meg a mai világ nevezéktanalkotóinak) fotó

Valójában azonban az átnevezés jogos. Mikor a vasút épült, ettől a helytől Alcsút és Felcsút községek is messze estek, egyikük a Vál-völgy egyik partján magasodott, másikuk a másik partján, a vasút viszont lent haladt a völgyben, ami akkor még elég mocsaras, belvizes vidék volt, csatornázása részben a vasúthoz is kötődik. Az állomás nagyjából félúton volt a két község között, így kapta a szokásos kettős elnevezést. Azóta mindkét falu alaposan megnőtt, de a vasútállomást Felcsút kebelezte be, így jogos, hogy Felcsútnak átnevezzék, különösen, mivel az eredeti vasútvonal Felcsút megállóhelyét a Vál-völgyi Kisvasút építésekor megszűntették.< br/>Eredeti vasút. A Vál-völgyi patak és a Sárvíz mentén a Bicske-Székesfehérvár-Sárbogárdi Helyi Érdekű Vasút építkezett. A Déli Vasút Székesfehérvár állomásától Sárbogárd állomásig tartó HÉV-vonalat 1897. június 22-én adták át a forgalomnak, amit 1898. november 22-én követett az irányváltással elérhető Székesfehérvár-Bicske vasútvonal. A 79,36 km hosszú vonal kezelését a MÁV látta el szabványszerződés alapján.
Manapság a Székesfehérvár-Sárbogárd szakasz 45-ös vonalszámmal országos közforgalmú vasútvonalként elsősorban a Pécsre irányuló diákforgalom kiszolgálásra minimális személyszállítással és eseti teherforgalommal üzemel, a Székesfehérvár-Lovasberény szakasz 6-os vonalszámon rendszeres teherforgalommal, nomrál nyomközű, legfeljebb 10 km/h sebességgel járható vasútvonalként tengeti napjait, ritkán viszont filmekben mutatja meg magát sztárszerepben. A Lovasberény-Bicske vonalszakaszból a Bicske-HM iparvágány szakasz járható, a maradékán a síneket fölszedték, csak a benőtt töltés és a talpfák utalnak a hajdani mellékvonalra. A vasútvonal egy szakaszán, nagyjából az ötödik és a tizedik folyókilométer között az alépítmény újrafölhasználásával új, 760 mm nyomközű kisvasúti vonalat építettek, amelyet 2016-ban adtak át. Az eredeti vasútvonaltól származó felcsúti HÉV I. osztályú felvételi épület még keresi a szerepét, kicsit megilletődötten áll az ütemes, sűrű vonatforgalom és a sosem látott utasszám előtt, de reméljük, hamar megszokja!

Új albumok:
Különvonatok

 
Nyár végi Felvidék

Napi vonatfotók


További friss képek

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2017. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum