< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

Gyönyörű parkolóhelyek St. Pöltenben, kilátással (a hátunk mögött a vasúti Traisen-híd zajvédőfala)

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2007:07:19 10:26:53

1035 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Egyéb osztrák Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

Gyönyörű parkolóhelyek St. Pöltenben, kilátással (a hátunk mögött a vasúti Traisen-híd zajvédőfala) fotó

A Mariazellerbahn első, 31,3 km hosszú szakasza két év alatt, 1898. június 27.-re elkészült, aznap tartották a műtanrendőri bejárást, hat nappal korábban a hídpróbákat. Az első üzemnap 1898. július 4. volt. A ma is meglévők mellett Schwadorf állomás és Völlerndorf megállóhely épült még meg, állomásként működött Tradigist megálló, és volt szolgálat Steinklammban is. Iparvágány-kiágazás épült St. Pöltenben a téglagyárhoz (2,75 km), a Firma Schrantz-hoz Kammerhofnál (17,3 km), a Firma Hartl-höz Mainburgnál (23,5 km), a Gleitsmann festékgyárhoz Rabenstein állomáson és a Krupp-féle fonalgyárhoz Steinklammnál. A vonalon eredetileg mindössze három komoly műtárgy épült: a Matzersdorfer-viadukt Schwadorfnál, nem messze tőle az első Pielach-híd, és Stainklammnál a Pielach középső folyásánál fekvő második híd. A vonal üzemeltetését eredetileg a Lokalbahn St. Pölten - Kirchberg an der Pielach - Mank látta el, 1900. december 13.-tól pedig a Niederösterreichische Landesbahnen.

A továbbépítés komoly pénzügyi problémákkal küzdött, de 1903. augusztusára sikerült a nyomvonalat kijelölni és 1904. áprilisában folytatódtak az építkezések.

Új albumok:
Különvonatok

 
Nyár végi Felvidék

Napi vonatfotók


További friss képek

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2017. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum